Crea la teva estratègia de xarxes socials el 2023: Guia pas a pas

Crea la teva estratègia de xarxes socials

La creació d’una estratègia de xarxes socials té com a objectiu disposar d’un pla d’acció per assolir els teus objectius.

Ja has definit el teu pla estratègic?

No et preocupis si no ho has fet. En aquest article, t’expliquem pas a pas com crear una estratègia de xarxes socials, les tendències per a aquest any i les eines que t’ajudaran a assolir els teus objectius.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Xarxes Socials

Què és una estratègia de xarxes socials?

Una estratègia de xarxes socials són totes aquelles accions detallades que es duran a terme i que formen part del pla de xarxes socials per assolir els objectius de màrqueting de l’empresa.

Per què és important tenir cura de l’estratègia de màrqueting a les xarxes socials?

És molt rellevant crear i aplicar una estratègia de xarxes socials per crear una notorietat de marca positiva que estableix les bases per captar, interactuar i servir el teu públic.

Aquests són alguns dels avantatges de crear una estratègia de xarxes socials:

  • Millora la notorietat de la marca
  • Serveix com a estudi de mercat
  • Augmenta la fidelitat dels clients
  • Augmenta el trànsit web
  • Permet captar clients potencials
  • Ajuda a vendre els teus productes i serveis

Estratègia de xarxes socials el 2023: Guia pas a pas

Segueix aquesta guia pas a pas per crear una estratègia de xarxes socials per a la teva empresa el 2023.

1. Estableix els teus objectius a les xarxes socials

El primer pas ha de ser fer un propòsit als teus esforços socials. Un cop tinguis un propòsit, podràs determinar les accions que t’ajudaran a aconseguir-ho.

Els objectius que sol tenir una empresa són els següents:

  • Donar a conèixer la marca
  • Atreure trànsit al lloc web
  • Crear audiència social
  • Impulsar l’engagement
  • Generar conversions de vendes


Et recomanem que triïs un o dos objectius, i actualitzis a partir dels resultats.

Recorda definir els objectius SMART, és a dir, que siguin específics, que es puguin mesurar, assolibles, rellevants i Limitats en el temps.

Per exemple:

Construir audiència social – Augmentar l’audiència social un 20% a finals de l’últim trimestre.

2. Defineix les mètriques i els KPIs per a l’èxit

Les dades determinen l’èxit de les nostres accions. Per tant, les mètriques i els KPIs de les xarxes socials que importen són els següents:

  • Seguidors – Augment del nombre de seguidors en un període determinat respecte de l’any anterior.
  • Abast – Nombre d’usuaris únics que van veure la teva publicació
  • Engagement – El nombre total d’interaccions socials, dividit pel nombre d’impressions.
  • M’agrades orgànics i de pagament – El nombre total de m’agrades orgànics i de pagament.

3. Enumera els reptes i pensa en possibles solucions

Fes una llista de reptes i explica succintament les barreres per assolir els teus objectius empresarials.

A continuació, planteja algunes possibles solucions i esbrina si les pots posar en pràctica.

4. Determina els punts forts i febles de la teva empresa i dels teus competidors

Utilitza el marc DAFO per identificar les fortaleses, debilitats, oportunitats i amenaces de cada competidor.

analisi-dafo

Consell Creativisocial: Pots crear la fortalesa d’una empresa a partir de la debilitat del teu competidor.

5. Audita les teves xarxes socials i optimitza-les

Realitza una auditoria de les xarxes socials per veure en què destaques.

1) Fes inventari dels teus perfils a les xarxes socials

Pots fer-ho buscant a internet i a les plataformes de xarxes socials.

2) Comprova la coherència de la marca i el propòsit

Assegura’t que tots els perfils de les xarxes socials estan en consonància amb la imatge de marca i els estàndards actuals.

La informació que pots comprovar és

  • Perfil i imatges de capçalera
  • Biografia
  • Enllaços
  • Publicacions ancorades
  • Compte verificat

3) Identifica les teves publicacions de més rendiment a cada plataforma

Com pots identificar aquesta informació?

Pots utilitzar les eines d’anàlisi integrades a cada xarxa social.
I també pots utilitzar aquestes eines d’auditoria de xarxes socials gratuïtes i de pagament:

  • Planoly: Proporciona analítiques avançades per a Instagram, i analítiques bàsiques per a Pinterest.
  • Buffer: Accés a dades demogràfiques de l’audiència, anàlisi de comptes i anàlisi d’històries.
  • Analisa: Plataforma d’analítica d’Instagram i TikTok impulsada per IA que us ofereix informes personalitzats.
  • HypeAuditor: Un programari que et pot ajudar amb característiques clau com la puntuació de qualitat de l’audiència, el creixement i la taxa d’engagement.
  • ContentCal: Inclou anàlisi dels posts de major rendiment, analítica detallada de seguidors i dades orgàniques per a LinkedIn, Facebook, Instagram i Twitter.

4) Avalua el rendiment general del canal

Podem avaluar dos objectius principals:

Creixement dels comptes a xarxes socials
Estem creixent de manera constant?

Si no és així, quina n’és la causa?

Assoliment d’objectius a les xarxes socials –
Quin és l’objectiu empresarial?

Quins són els objectius de les xarxes socials?

Els estem complint?

Si no és així, es podrien millorar els resultats?

Agafa la teva estratègia de xarxes socials i comprova si has complert (o estàs complint) els teus objectius.

Si no en tens. Ja és hora!

Contingut relacionat: Com realitzar una auditoria de xarxes socials en menys de 30 minuts

6. Desenvolupa la teva buyer persona

Un avatar de client és un personatge fictici que representa el teu comprador ideal al mercat.

Per crear un avatar de client, tingues en compte els elements següents:

  • Informació detallada i antecedents sobre el teu perfil
  • Desitjos, necessitats i punts febles
  • Per què i com els pots ajudar

Contingut relacionat: La guia definitiva per crear un avatar del client

7. Crea una llista de paraules clau rellevants

Fes servir eines d’escolta social per veure quines són les paraules clau rellevants del teu sector.

  • Buzzsumo – Pots crear alertes i rebre notificacions si una paraula clau rellevant s’utilitza en línia.
  • Tweetdeck – Eina gratuïta d’escolta de xarxes socials. Només per a Twitter.
  • HubSpot – Et permet crear fluxos de monitoratge de paraules clau.

8. Investiga el contingut i les tendències del sector

Les tendències per a aquest any seran:

  • L’ús de diferents formats – Vídeos, carrusels, en directe, etc.
  • Les col·laboracions amb influencers
  • Comerç electrònic en xarxes socials – La possibilitat de vendre i pagar a la mateixa plataforma.

9. Tria els tipus de contingut segons les plataformes

Aquí tens una llista de tipus de contingut que pots crear:

  • Memes
  • Hacks
  • GIFs
  • Infografies
  • Preguntes Freqüents
  • Llistes de control
  • Com fer
  • Enquestes
  • Regals
  • Concursos
  • Contingut generat per l’usuari
  • Foto
  • Guia
  • Retransmissió en directe
  • Àudio
  • Vídeo

10. Pluja d’idees sobre continguts i elaboració de calendaris de publicació

El contingut potser és l’element més important d’una estratègia de xarxes socials. És útil tenir una llista d’idees per crear continguts, com ara les següents:

  • Fes una enquesta
  • Pregunta als teus seguidors
  • Fes una ullada als continguts de moda
  • Fes servir el títol d’un llibre
  • Utilitza Buzzsumo
  • Planteja una pregunta i respon-la
  • Llegeix els comentaris del bloc
  • Fes una cerca a Google de paraules clau populars
  • Visita Quora per trobar preguntes i respondre-les
  • Consulta els trending topics
  • Fes brainstorming
  • Utilitza el contingut de la competència en benefici teu
  • Llegeix una revista del sector
  • Escriu una paraula clau al quadre de cerca de Pinterest
  • Comparteix els teus èxits
  • Troba suggeriments de paraules clau amb Ubersuggest
  • Fes una ullada als esdeveniments a Facebook
  • Què està passant a les notícies
  • Visita els grups de LinkedIn
  • Entre bastidors
  • Una foto
  • Fes una enquesta
  • Escriu sobre els teus productes preferits
  • Pregunta l’estat d’ànim dels fans
  • Dades curioses


Quan se t’acudeixin idees de contingut, és crucial aprofitar-les al màxim i crear tantes peces com puguis.

Desenvolupa també un calendari de publicació:

TikTok: 1-3 cops al dia
Instagram: 1-2 vegades al dia
Facebook: 2-4 vegades al dia
LinkedIn 1 cop al dia
Twitter: 3-4 vegades al dia
Pinterest 1 cop al dia

11. Enumera les eines a utilitzar

Programar el contingut de les xarxes socials t’ajudarà a estalviar temps.

Contingut relacionat: 30 Eines d’Instagram per millorar el teu màrqueting

12. Crea continguts amb crida a l’acció

Cada peça de contingut que produeixes ha d’acabar amb una crida a l’acció (CTA).

Una crida a l’acció és una frase que s’utilitza per indicar a l’usuari exactament quina acció has de realitzar i com fer-ho. Pot ser tan simple com dues paraules o una frase o dues.

Per exemple: Crida a l’acció de SPOTIFY: Música que t’agrada. Gratis. Instal·lar ara.

Contingut relacionat: 5 Elements de les crides a l’acció eficaces

13. Optimitza el teu contingut

Pots optimitzar el teu contingut comprovant:

  • Hashtags
  • Imatges
  • Enllaços
  • Contingut

14. Utilitza la publicitat en línia amb continguts d’èxit

La publicitat en línia és l’art de persuadir el client objectiu amb un missatge de màrqueting en línia perquè realitzi una acció específica, com fer una compra.

La publicitat a les xarxes socials és el segon mercat de publicitat digital més gran. Té molts avantatges:

  • Dirigir-se a públics molt específics
  • Utilitzar una gran varietat de formats publicitaris
  • Atreure clients potencials i vendes

Contingut relacionat: Publicitat online: Fes que la teva estratègia funcioni

15. Participa amb el teu públic

És fonamental que interactuïs amb el teu públic i li responguis a les plataformes de les xarxes socials.

També pots crear un compte només per atenció al client.

16. Recopila i analitza els resultats i elabora un informe

Fes servir eines d’anàlisi de xarxes socials per comparar els teus resultats amb els objectius.

És útil fer un informe i compartir-lo amb el teu equip.

17. Revisa i ajusta l’estratègia

Una estratègia de xarxes socials no és inamovible. És un document molt dinàmic que has de revisar de tant en tant (normalment una vegada a l’any) i que t’ajudarà a adaptar la teva estratègia per al següent període.

Conclusió

Aquesta guia pas a pas t’ajudarà a crear la teva estratègia de xarxes socials. Proporciona passos pràctics que transformaran la teva presència en línia i, en darrera instància, et proporcionaran resultats satisfactoris.