La creació d’una estratègia de xarxes socials té com a objectiu disposar d’un pla d’acció per assolir els teus objectius.
Ja has definit el teu pla estratègic?
No et preocupis si no ho has fet. En aquest article, t’expliquem pas a pas com crear una estratègia de xarxes socials, les tendències per a aquest any i les eines que t’ajudaran a assolir els teus objectius.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Què és una estratègia de xarxes socials?
Una estratègia de xarxes socials són totes aquelles accions detallades que es duran a terme i que formen part del pla de xarxes socials per assolir els objectius de màrqueting de l’empresa.
Per què és important tenir cura de l’estratègia de màrqueting a les xarxes socials?
És molt rellevant crear i aplicar una estratègia de xarxes socials per crear una notorietat de marca positiva que estableix les bases per captar, interactuar i servir el teu públic.
Aquests són alguns dels avantatges de crear una estratègia de xarxes socials:
- Millora la notorietat de la marca
- Serveix com a estudi de mercat
- Augmenta la fidelitat dels clients
- Augmenta el trànsit web
- Permet captar clients potencials
- Ajuda a vendre els teus productes i serveis
Estratègia de xarxes socials el 2023: Guia pas a pas
Segueix aquesta guia pas a pas per crear una estratègia de xarxes socials per a la teva empresa el 2023.
1. Estableix els teus objectius a les xarxes socials
El primer pas ha de ser fer un propòsit als teus esforços socials. Un cop tinguis un propòsit, podràs determinar les accions que t’ajudaran a aconseguir-ho.
Els objectius que sol tenir una empresa són els següents:
- Donar a conèixer la marca
- Atreure trànsit al lloc web
- Crear audiència social
- Impulsar l’engagement
- Generar conversions de vendes
Et recomanem que triïs un o dos objectius, i actualitzis a partir dels resultats.
Recorda definir els objectius SMART, és a dir, que siguin específics, que es puguin mesurar, assolibles, rellevants i Limitats en el temps.
Per exemple:
Construir audiència social – Augmentar l’audiència social un 20% a finals de l’últim trimestre.
2. Defineix les mètriques i els KPIs per a l’èxit
Les dades determinen l’èxit de les nostres accions. Per tant, les mètriques i els KPIs de les xarxes socials que importen són els següents:
- Seguidors – Augment del nombre de seguidors en un període determinat respecte de l’any anterior.
- Abast – Nombre d’usuaris únics que van veure la teva publicació
- Engagement – El nombre total d’interaccions socials, dividit pel nombre d’impressions.
- M’agrades orgànics i de pagament – El nombre total de m’agrades orgànics i de pagament.
3. Enumera els reptes i pensa en possibles solucions
Fes una llista de reptes i explica succintament les barreres per assolir els teus objectius empresarials.
A continuació, planteja algunes possibles solucions i esbrina si les pots posar en pràctica.
4. Determina els punts forts i febles de la teva empresa i dels teus competidors
Utilitza el marc DAFO per identificar les fortaleses, debilitats, oportunitats i amenaces de cada competidor.

Consell Creativisocial: Pots crear la fortalesa d’una empresa a partir de la debilitat del teu competidor.
5. Audita les teves xarxes socials i optimitza-les
Realitza una auditoria de les xarxes socials per veure en què destaques.
1) Fes inventari dels teus perfils a les xarxes socials
Pots fer-ho buscant a internet i a les plataformes de xarxes socials.
2) Comprova la coherència de la marca i el propòsit
Assegura’t que tots els perfils de les xarxes socials estan en consonància amb la imatge de marca i els estàndards actuals.
La informació que pots comprovar és
- Perfil i imatges de capçalera
- Biografia
- Enllaços
- Publicacions ancorades
- Compte verificat
3) Identifica les teves publicacions de més rendiment a cada plataforma
Com pots identificar aquesta informació?
Pots utilitzar les eines d’anàlisi integrades a cada xarxa social.
I també pots utilitzar aquestes eines d’auditoria de xarxes socials gratuïtes i de pagament:
- Planoly: Proporciona analítiques avançades per a Instagram, i analítiques bàsiques per a Pinterest.
- Buffer: Accés a dades demogràfiques de l’audiència, anàlisi de comptes i anàlisi d’històries.
- Analisa: Plataforma d’analítica d’Instagram i TikTok impulsada per IA que us ofereix informes personalitzats.
- HypeAuditor: Un programari que et pot ajudar amb característiques clau com la puntuació de qualitat de l’audiència, el creixement i la taxa d’engagement.
- ContentCal: Inclou anàlisi dels posts de major rendiment, analítica detallada de seguidors i dades orgàniques per a LinkedIn, Facebook, Instagram i Twitter.
4) Avalua el rendiment general del canal
Podem avaluar dos objectius principals:
Creixement dels comptes a xarxes socials
Estem creixent de manera constant?
Si no és així, quina n’és la causa?
Assoliment d’objectius a les xarxes socials –
Quin és l’objectiu empresarial?
Quins són els objectius de les xarxes socials?
Els estem complint?
Si no és així, es podrien millorar els resultats?
Agafa la teva estratègia de xarxes socials i comprova si has complert (o estàs complint) els teus objectius.
Si no en tens. Ja és hora!
Contingut relacionat: Com realitzar una auditoria de xarxes socials en menys de 30 minuts
6. Desenvolupa la teva buyer persona
Un avatar de client és un personatge fictici que representa el teu comprador ideal al mercat.
Per crear un avatar de client, tingues en compte els elements següents:
- Informació detallada i antecedents sobre el teu perfil
- Desitjos, necessitats i punts febles
- Per què i com els pots ajudar
Contingut relacionat: La guia definitiva per crear un avatar del client
7. Crea una llista de paraules clau rellevants
Fes servir eines d’escolta social per veure quines són les paraules clau rellevants del teu sector.
- Buzzsumo – Pots crear alertes i rebre notificacions si una paraula clau rellevant s’utilitza en línia.
- Tweetdeck – Eina gratuïta d’escolta de xarxes socials. Només per a Twitter.
- HubSpot – Et permet crear fluxos de monitoratge de paraules clau.
8. Investiga el contingut i les tendències del sector
Les tendències per a aquest any seran:
- L’ús de diferents formats – Vídeos, carrusels, en directe, etc.
- Les col·laboracions amb influencers
- Comerç electrònic en xarxes socials – La possibilitat de vendre i pagar a la mateixa plataforma.
9. Tria els tipus de contingut segons les plataformes
Aquí tens una llista de tipus de contingut que pots crear:
- Memes
- Hacks
- GIFs
- Infografies
- Preguntes Freqüents
- Llistes de control
- Com fer
- Enquestes
- Regals
- Concursos
- Contingut generat per l’usuari
- Foto
- Guia
- Retransmissió en directe
- Àudio
- Vídeo
10. Pluja d’idees sobre continguts i elaboració de calendaris de publicació
El contingut potser és l’element més important d’una estratègia de xarxes socials. És útil tenir una llista d’idees per crear continguts, com ara les següents:
- Fes una enquesta
- Pregunta als teus seguidors
- Fes una ullada als continguts de moda
- Fes servir el títol d’un llibre
- Utilitza Buzzsumo
- Planteja una pregunta i respon-la
- Llegeix els comentaris del bloc
- Fes una cerca a Google de paraules clau populars
- Visita Quora per trobar preguntes i respondre-les
- Consulta els trending topics
- Fes brainstorming
- Utilitza el contingut de la competència en benefici teu
- Llegeix una revista del sector
- Escriu una paraula clau al quadre de cerca de Pinterest
- Comparteix els teus èxits
- Troba suggeriments de paraules clau amb Ubersuggest
- Fes una ullada als esdeveniments a Facebook
- Què està passant a les notícies
- Visita els grups de LinkedIn
- Entre bastidors
- Una foto
- Fes una enquesta
- Escriu sobre els teus productes preferits
- Pregunta l’estat d’ànim dels fans
- Dades curioses
Quan se t’acudeixin idees de contingut, és crucial aprofitar-les al màxim i crear tantes peces com puguis.
Desenvolupa també un calendari de publicació:
TikTok: 1-3 cops al dia
Instagram: 1-2 vegades al dia
Facebook: 2-4 vegades al dia
LinkedIn 1 cop al dia
Twitter: 3-4 vegades al dia
Pinterest 1 cop al dia
11. Enumera les eines a utilitzar
Programar el contingut de les xarxes socials t’ajudarà a estalviar temps.
Contingut relacionat: 30 Eines d’Instagram per millorar el teu màrqueting
12. Crea continguts amb crida a l’acció
Cada peça de contingut que produeixes ha d’acabar amb una crida a l’acció (CTA).
Una crida a l’acció és una frase que s’utilitza per indicar a l’usuari exactament quina acció has de realitzar i com fer-ho. Pot ser tan simple com dues paraules o una frase o dues.
Per exemple: Crida a l’acció de SPOTIFY: Música que t’agrada. Gratis. Instal·lar ara.
Contingut relacionat: 5 Elements de les crides a l’acció eficaces
13. Optimitza el teu contingut
Pots optimitzar el teu contingut comprovant:
- Hashtags
- Imatges
- Enllaços
- Contingut
14. Utilitza la publicitat en línia amb continguts d’èxit
La publicitat en línia és l’art de persuadir el client objectiu amb un missatge de màrqueting en línia perquè realitzi una acció específica, com fer una compra.
La publicitat a les xarxes socials és el segon mercat de publicitat digital més gran. Té molts avantatges:
- Dirigir-se a públics molt específics
- Utilitzar una gran varietat de formats publicitaris
- Atreure clients potencials i vendes
Contingut relacionat: Publicitat online: Fes que la teva estratègia funcioni
15. Participa amb el teu públic
És fonamental que interactuïs amb el teu públic i li responguis a les plataformes de les xarxes socials.
També pots crear un compte només per atenció al client.
16. Recopila i analitza els resultats i elabora un informe
Fes servir eines d’anàlisi de xarxes socials per comparar els teus resultats amb els objectius.
És útil fer un informe i compartir-lo amb el teu equip.
17. Revisa i ajusta l’estratègia
Una estratègia de xarxes socials no és inamovible. És un document molt dinàmic que has de revisar de tant en tant (normalment una vegada a l’any) i que t’ajudarà a adaptar la teva estratègia per al següent període.
Conclusió
Aquesta guia pas a pas t’ajudarà a crear la teva estratègia de xarxes socials. Proporciona passos pràctics que transformaran la teva presència en línia i, en darrera instància, et proporcionaran resultats satisfactoris.