Quan va ser la darrera vegada que vas realitzar una auditoria de xarxes socials?
Avui dia, ningú pot negar la importància de tenir una presència en línia, especialment per a les marques. L’enfocament de tenir presència a qualsevol canal de xarxes socials o simplement publicar per publicar pot portar a una enorme pèrdua de temps.
Per tant, pot ser que estiguis implementant una estratègia de xarxes socials, però si no audites o mesures el que funciona i el que no, seguiràs anant a cegues. És a dir, no sabràs si l’estratègia és rendible, o has de canviar-la.
En aquest post, et donarem consells sobre com realitzar una auditoria de xarxes socials en 30 minuts. És a dir, una mini auditoria. I allò que és més important, començaràs a desenvolupar una capacitat analítica.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Què és una auditoria de xarxes socials?
Una auditoria de xarxes socials és el procés de revisió de les mètriques del teu negoci per avaluar la teva estratègia actual de xarxes socials.
Les dades que n’obtens et proporcionen una informació que analitzaràs i faràs les millores o canvis necessaris.
Quins beneficis té fer una auditoria de xarxes socials?
Els teus esforços d’auditoria et proporcionaran els beneficis següents:
- Obtenció d’un coneixement exhaustiu del teu rendiment a les xarxes socials
- Avaluar si estàs assolint els teus objectius a les xarxes socials
- Descobrir noves oportunitats per arribar al teu client ideal
- Descobrir activitats poc útils a les xarxes socials
Amb quina freqüència has de realitzar una auditoria de xarxes socials?
Et recomanem que facis una auditoria completa una vegada a l’any, així com revisions mensuals.
És cert que algunes auditories requereixen més temps i experts per fer-los. Però compartim un procés d’auditoria pas a pas, a més d’una plantilla gratuïta, perquè ho puguis fer també per al teu negoci.
Com realitzar una auditoria de xarxes socials en menys de 30 minuts: Pas a pas
Aquest és un procés pas a pas que t’ajudarà a fer una auditoria de xarxes socials per a la teva empresa.
1. Fes un inventari dels teus perfils a les xarxes socials
Pots fer-ho buscant a Internet i a les plataformes de les xarxes socials.
Sembla inútil, perquè ja saps quins són els teus perfils. Però queda’t amb nosaltres.
L’objectiu aquí és analitzar i explorar noves oportunitats (potser considerar una nova plataforma de xarxes socials), ensopegar amb comptes antics i oblidades i detectar comptes falsos o no oficials.
2. Comprovar la coherència de la marca i el propòsit
Assegura’t que tots els perfils de les xarxes socials estiguin d’acord amb la teva imatge de marca i les normes actuals. I, el que és més important, que els comptes a les xarxes socials mostrin clarament el que fem, el que venem i com podem ajudar. Tingues en compte la declaració de la visió.
La informació que pots consultar és
- Perfil i imatges de capçalera
- Bio
- Enllaços
- Publicacions ancorades
- Compte verificat
Contingut Relacionat: 4 Elements essencials de la identitat de marca per a les xarxes socials
3. Identifica les teves publicacions de més rendiment a cada plataforma
Com pots identificar aquesta informació?
1. Pots utilitzar les eines d’anàlisi integrades a cada xarxa social
- Analítica de Facebook
- Analítica d’Instagram
- Analítica de Twitter
- Analítica de Pinterest
- Analítica de LinkedIn
- Analítica de TikTok
2. Pots utilitzar aquestes eines d’auditoria de xarxes socials gratuïtes i de pagament
- Planoly: Proporciona analítica avançada per a Instagram, i analítica bàsica per a Pinterest.
- Buffer: Accés a dades demogràfiques de l’audiència, anàlisi de comptes i anàlisi d’històries.
- Analisa: Plataforma d’analítica d’Instagram i TikTok impulsada per IA que t’ofereix informes personalitzats.
- HypeAuditor: Un programari que et pot ajudar amb característiques clau com la puntuació de qualitat de l’audiència, el creixement i la taxa de compromís.
- ContentCal: Inclou l’anàlisi dels posts de major rendiment, anàlisis detallades dels seguidors i dades orgàniques per a LinkedIn, Facebook, Instagram i Twitter.
Quan detectis els millors posts, busca patrons. La tàctica estratègica serà crear més contingut així, encara que sempre dins una categoria.
Per exemple: nosaltres tenim una categoria d’«estratègies de màrqueting».
4. Avaluar el rendiment dels canals en general
Podem avaluar dos propòsits principals:
1. Creixement dels comptes a les xarxes socials –
- Estem creixent de manera constant?
- Si no és així, quina n’és la causa?
2. Assoliment d’objectius a les xarxes socials –
- Quin és l’objectiu del negoci?
- Quins són els objectius de les xarxes socials?
- Els estem complint?
- Si no és així, es podrien millorar els resultats?
Agafa la teva estratègia de xarxes socials i comprova si has complert (o estàs complint) els teus objectius.
Ara, si no en tens. Ja és hora! Pots establir-los al següent pas.
Contingut Relacionat: Com construir la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials
5. Estableix objectius per a cada plataforma de xarxes socials
Aquests són alguns dels objectius que la teva empresa pot voler assolir a les xarxes socials:
- Notorietat de la marca
- Trànsit web
- Generació de clients potencials
- Augment dels ingressos
- Compromís amb la marca
- Creació de comunitats
- Servei d’atenció al client
- Relacions públiques
- Escolta i investigació social
6. Seguiment dels resultats amb els KPI’s
Quan hagis triat els teus objectius, selecciona les mètriques clau adequades que has de mantenir a la teva auditoria de xarxes socials.
Aquí tens els KPI dels principals objectius:
- Notorietat de la marca:
– Recompte de seguidors – «A quantes persones pots arribar potencialment?»
– Abast de les teves publicacions a xarxes socials – «A quantes persones has d’arribar cada dia / setmana / mes?»
– Mencions, shares i RTs – «Quantes persones parlen de la teva marca o comparteixen les teves publicacions a les xarxes socials?»
- Trànsit web
– Trànsit des de les xarxes socials – «Quants visitants provenen dels teus canals de xarxes socials?»
– Proporció del trànsit global – «Quin percentatge del trànsit global representen les xarxes socials?»
– Taxa de rebot del trànsit de les xarxes socials – «Quina és la qualitat del trànsit procedent de les xarxes socials?»
– Clics a les teves publicacions a les xarxes socials – «Quina és la qualitat del missatge de les teves publicacions a les xarxes socials?»
- Generació de clients potencials
– Informació personal (normalment adreces de correu electrònic) recopilada a través de les xarxes socials – «Quants clients potencials has recopilat a través de les xarxes socials?»
– Descàrregues del teu contingut tancat – «Quantes persones et van visitar des de les xarxes socials i van descarregar el teu contingut tancat?»
– Participació – «Quantes persones han participat en els teus concursos o esdeveniments a les xarxes socials i han compartit la seva informació amb vostè?»
– Clics a les seves publicacions de xarxes socials de generació de clients potencials – «Que tan bé està el teu missatge en aquestes publicacions?»
– Conversions de clients potencials dels mitjans socials – «Que tan bons són els clients potencials de les xarxes socials?»
- Creixement dels ingressos
– Inscripcions / Ingressos – «Quantes inscripcions o quants ingressos estan aportant els teus canals de xarxes socials?»
– Ingressos per publicitat – «Quants ingressos està generant la publicitat a les xarxes socials?»
7. Comprendre l’auditoria amb l’anàlisi DAFO
Un cop hagis analitzat l’auditoria per impulsar algun pla de joc estratègic per al vostre màrqueting a les xarxes socials, pots construir un nou pla amb l’ajuda de l’anàlisi DAFO.

Conclusió
Disposar d’una senzilla llista de comprovació sobre com fer una auditoria de les xarxes socials pot ser molt útil.
Recorda:
- Fes un inventari dels teus perfils a les xarxes socials
- Comprova la coherència de la marca i el propòsit
- Identifica les publicacions de més rendiment a cada plataforma.
- Avaluar el rendiment dels canals
- Estableix objectius per a cada plataforma de xarxes socials
- Seguiment dels resultats amb KPI’s
- Comprendre l’auditoria amb l’anàlisi DAFO
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.