La publicitat online és una de les millors estratègies perquè empreses de totes les mides ampliïn els seus mercats, atreguin nous clients i diversifiquin les fonts d’ingressos.
Molta gent pensa que la publicitat online (en línia) ja no funciona com abans. Però tot depèn de les estratègies i la implementació.
En aquest post, parlarem de les diferents opcions fins a com planificar les campanyes per aconseguir resultats exitosos.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting Digital |
Taula de Continguts
Què és la publicitat online
La publicitat online és l’art de persuadir el client objectiu amb un missatge de màrqueting en línia perquè realitzi una acció específica, com fer una compra.
Beneficis de la publicitat online
Se’ns acudeixen molts beneficis, però destacarem els següents:
- Dirigir-te als teus clients potencials
- Ajudar-te a assolir objectius a cada etapa de l’embut de vendes
- Mesurar el teu esforç de màrqueting
- Baixos costos, a diferència de la publicitat tradicional
Estàs preparat/da per a la publicitat online?
No vols llençar els diners. Cert. Si vols obtenir resultats constants, t’has de guiar per una estratègia de màrqueting digital.
Comprova els punts següents:
- Has fet el teu estudi de mercat
- Coneixes el teu posicionament segmentat al mercat
- Has establert els teus objectius estratègics i els KPI’s
- El teu lloc web està optimitzat
Tipus de publicitat online
A Creativisocial hem ajudat moltes empreses i marques a créixer aprofitant el poder de la publicitat online.
Aquests són els tipus de publicitat online que poden ajudar al teu negoci.
1. Publicitat de pagament a cercadors
La publicitat de pagament a cercadors és un canal molt eficaç.
Segons Statista, el juliol del 2022, Google tenia una quota del voltant del 83%, mentre que Bing en tenia gairebé el 9%, i Yahoo, el 2,55%.

Així que les persones que busquen a Google, fan clic al primer resultat que creuen que resol la seva consulta. Encara que et pots posicionar orgànicament, amb la cerca de pagament captaràs un públic més específic.
Com distribueix Google el teu anunci?
A través de paraules clau.
Una paraula clau és una paraula o més paraules (una frase) que els usuaris introdueixen a Google per cercar alguna cosa.
Per exemple: Si busquem Advocats penal Barcelona, Google ens dona els resultats següents.

Les paraules clau són crucials. És important que investiguis les paraules clau, tant per als anuncis de pagament com per al SEO (posicionament orgànic).
Els anuncis de cerca de pagament són més cars que altres tipus d’anuncis. El cost mitjà per clic (CPC) ronda els 1-2 dòlars, i fins i tot més, depenent del sector.
Tot i que podem obtenir resultats immediats, és altament competitiu.
2. Publicitat a les xarxes socials
La publicitat a les xarxes socials és el segon mercat de publicitat digital més gran. Té molts avantatges:
- Dirigir-se a públics molt específics
- Utilitzar una gran varietat de formats publicitaris
- Atreure clients potencials i vendes
Tractarem els principals canals de les xarxes socials: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter, Pinterest i YouTube.
Tant els formats com el cost dels anuncis a les xarxes socials varien en funció del canal. Consulta la taula següent.

1. Facebook
Amb aproximadament 2.960 milions d’usuaris actius mensuals el tercer trimestre del 2022, Facebook és la xarxa social online més utilitzada a tot el món, segons Statista.
Així que és una plataforma amb grans oportunitats per arribar al teu públic.
Hi ha tres tipus de públic al qual pots adreçar-te a Facebook:
- Un públic basat en interessos, edat i geografia.
- Un públic personalitzat, basat en persones que ja et coneixen.
- Un públic semblant, per arribar a persones semblants als teus clients.
A més, pots tenir en compte sis objectius de campanya: Reconeixement, Trànsit, Engagement, Clients potencials, Promoció d’apps i Conversió.
2. Instagram
A través de Meta Platform, també et pots anunciar a Instagram.
Amb mil milions d’usuaris a tot el món, Instagram pertany a les xarxes socials més populars a tot el món, segons Statista.
Com et pots anunciar a Instagram?
- Promociona publicacions i històries directament des de l’aplicació.
- Crea anuncis des de la teva pàgina de Facebook
- Crea campanyes d’anuncis a través del Business Manager. Aquest és el mètode que et recomanem.
Els tipus d’anuncis que pots crear són fotos, stories, Reels, anuncis de posts de compres. Els anuncis de Reels estan tenint un abast més ampli i millors resultats.
3. TikTok
TikTok és un canal de xarxes socials molt popular entre el públic jove. Tot i això, cada vegada és més utilitzat per les marques per arribar a noves audiències.
El tipus de contingut és més relaxat, per la qual cosa permet a les marques mostrar el costat més autèntic i humà.
Empra diferents tipus d’anuncis per realitzar les campanyes de màrqueting a TikTok.
TikTok és una plataforma per descobrir nous productes i serveis, així que si busques més vendes, prova els següents tipus d’anuncis:
Anuncis In-Feed –
Els anuncis In-Feed són els anuncis en vídeo que apareixen entre els vídeos dels usuaris mentre es desplacen per la teva pàgina For You (FYP).
Anuncis Spark –
Spark Ads és per promocionar el contingut existent de TikTok i vídeos d’usuari, en lloc de crear un vídeo des de zero.
Brand Takeover Ads –
Brand Takeover Ads són anuncis a pantalla completa i apareixen al FYP immediatament després que algú obre TikTok, dirigint els espectadors a un Hashtag Challenge o pàgina de destinació.
Anuncis TopView –
Els TopView Ads són els que apareixen en obrir l’aplicació – presentant un vídeo a pantalla completa al teu públic objectiu. Són a pantalla completa i es reprodueixen automàticament amb so.
Branded Hashtag Challenge Ads –
Els Branded Hashtag Challenge Ads apareixen a la part superior de la Discover Page de TikTok per a un major engagement.
Efectes de marca-
Els efectes de marca són stickers compartibles de marca, filtres AR i lents a la teva barreja publicitària.
Recorda trobar l’equilibri adequat entre la promoció i l’entreteniment.
Contingut Relacionat: Instagram vs. TikTok: Diferències clau
4. LinkedIn
LinkedIn és potser la millor plataforma per a la publicitat B2B. A finals de 2022, LinkedIn compta amb 875 milions de membres a més de 200 països i territoris de tot el món.
El que està disponible a LinkedIn és la seva capacitat per segmentar els usuaris per dades demogràfiques úniques, que no estan disponibles en altres plataformes de xarxes socials.
Amb els teus anuncis, pots segmentar per càrrec professional, funció i indústria.
Un dels tipus d’anuncis més potents són els anuncis de missatges, on pots enviar missatges de text als teus clients potencials per impulsar l’acció immediatament. Però ves amb compte. No vols ser considerat com a compte spam.
5. Twitter
La majoria dels usuaris de Twitter són persones entre 35 i 65 anys. Encara que el seu ús és menys comú, moltes empreses B2B estan tenint moltes oportunitats a causa del seu alt engagement.
Pots crear campanyes publicitàries a Twitter amb cinc objectius: Reconeixement, Tweet engagement, Seguidors, Clics al lloc web i Descàrregues d’App.
6. Pinterest
Pinterest és una plataforma de xarxes socials amb un públic predominantment femení. És un canal visual, i als usuaris els agrada cercar inspiració, però també comprar.
Pots crear un anunci seguint els passos següents:
- Crea un compte a Pinterest.
- Crea un anunci.
- Tria el teu objectiu.
- Estableix els teus criteris de segmentació.
- Selecciona el teu pin.
- Rastreja els teus resultats.
7. YouTube
YouTube actualment té més de 2.600 milions d’usuaris actius. És el segon gran motor de cerca, després de Google.
Amb els anuncis de YouTube, pots adreçar-te a audiències rellevants. La seva segmentació es basa en dades demogràfiques i interessos.
3. Publicitat display
La publicitat display és un tipus de publicitat molt comuna, però també molt controvertida. És una manera intrusiva de fer publicitat.
L’aprenentatge automàtic permet als anunciants formes més eficaces, tant Google Display Network com Facebook Audience Network líders en publicitat de display.
Són rendibles i molt utilitzats per donar a conèixer una marca. L’inconvenient és que són ignorats o bloquejats la majoria de vegades.
4. Publicitat nativa
La publicitat nativa és un tipus de publicitat camuflada. Això significa que aquests anuncis no semblen anuncis en absolut.
Les marques s’associen amb editors per patrocinar, normalment, articles en què promocionen el seu negoci alhora que aporten valor.
Tot i que els anuncis nadius generen confiança, per altra banda, no hi ha una alta rendibilitat de la inversió.
Com crear una estratègia de publicitat online per a la teva empresa
Aquests són els passos que pots seguir per crear una estratègia de publicitat online.
Pas núm. 1 – Estableix objectius SMART
Escriu els objectius de la teva empresa i assegura’t que són SMART (específics, mesurables, assolibles, realistes i de durada determinada).
Pas núm. 2 – Coneix el teu públic objectiu
Qui és el teu públic objectiu? A qui vols arribar amb els teus anuncis? És important que coneguis la seva edat, sexe, dades demogràfiques, ubicació i interessos.
Pas núm. 3 – Assigna un pressupost
Quant cal gastar? És una pregunta freqüent. Si només et pots permetre una quantitat de diners, aquest serà el teu pressupost. En cas contrari, pots gastar tant com per assolir el teu objectiu SMART.
Pas núm. 4 – Tria un canal
Per triar un canal, has de tenir en compte diferents factors:
- Per a certes paraules clau, Google Ads pot ser molt car.
- Si vols augmentar els teus seguidors, has de triar un canal de xarxes socials.
- Amb la primera campanya de publicitat online, limita’t a un sol canal.
Pas núm. 5 – Crea i llança la teva campanya
La creació d’una campanya va des de la cerca de paraules clau fins al disseny de creativitats, segons el tipus de publicitat en línia triat.
Recorda utilitzar eines que t’ajudin a obtenir resultats ràpidament.
Pas núm. 6 – Optimitza la teva campanya
Les dades t’ajudaran a saber què funciona i què no. Optimitza tan bé com puguis.
Conclusió
Les empreses poden potenciar els seus esforços de màrqueting amb la publicitat online. Aquí hem reunit una vista d’ocell del panorama de la publicitat en línia, que esperem que et serveixi.