Crear un avatar del client és un pas important en qualsevol pla de màrqueting digital i de vendes. Si no saps qui és el teu client, com li pots vendre?
Quan recopilis dades demogràfiques, desitjos, necessitats, punts de dolor i totes les característiques generals sobre els teus clients potencials, els teus esforços de màrqueting i vendes tindran un impacte més gran.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting Digital |
Taula de Continguts
Què és un avatar del client
Un avatar del client és un personatge fictici que representa el teu comprador ideal al mercat.
Per crear un avatar del client, tingues en compte els elements següents:
- Informació detallada i antecedents sobre el perfil
- Desitjos, necessitats i punts de dolor
- Per què i com els pots ajudar
Gairebé sempre tindràs més d’un avatar. Un o dos avatars principals i altres de secundaris.
Per a cadascun, hauràs de saber què necessiten i quina solució vens.
Beneficis de la creació d’un avatar del client
La creació d’un avatar del client millorarà les pràctiques de màrqueting, i especialment té la funció de:
- Millorar la segmentació
- Augmentar la personalització del teu producte o servei
- Determinar qui no és el teu client
- Escalar el teu negoci
Com crear un avatar del client en 4 passos
Aquests són els 4 passos per crear un avatar del client:
Pas Núm. 1 – Investigar les dades demogràfiques
El primer que has d’entendre és que la creació d’un avatar del client és un procés continu. Començaràs investigant sobre el teu client ideal i aplicant les característiques que vagis recollint pel camí.
Comença per conèixer els trets següents:
- Edat, sexe i situació familiar
- Educació
- Professió i ingressos
- Ubicació del negoci
- Antecedents breus
Recorda: Dona’ls un nom perquè sigui més real.
Pas Núm. 2 – Enumera els teus desitjos, necessitats i punts de dolor
La teva feina és ajudar el teu client, així que un punt crucial és conèixer els seus desitjos, necessitats i punts de dolor. Així podràs oferir-los una solució.
- Què vol el teu client?
- Què necessita el teu client?
- Quins són els punts de dolor del teu client?
Quan hagis respost a les preguntes anteriors, has de vincular cadascuna d’elles amb una solució (producte o servei) que estiguis venent.
Pas Núm. 3 – Identifica el procés de presa de decisions
Al llarg del camí, veuràs el procés de presa de decisions del teu client i totes les objeccions que sorgeixen.
Aquesta informació és molt valuosa. No pots mirar cap a una altra banda. Has d’obtenir totes les dades (des del moment en què necessiten comprar fins a les opcions de pagament, per exemple), i fer les millores necessàries, per poder oferir el teu millor producte o servei amb les millors condicions.
Pas Núm. 4 – Omple una plantilla amb tota la informació
Utilitza una plantilla d’avatar del client per emplenar tota la informació. Aquest document serà molt útil per tenir-lo a mà.
Hubspot té una eina en línia gratuïta que pots utilitzar. Diverteix-te!
Com crear automatitzacions segons els teus diferents avatars
Com hem après que hem de crear diferents avatars dels clients, ara mostrarem com automatitzar les accions. Això significa que ens podem recolzar en algunes eines d’automatització que ens funcionin les 24 hores del dia.
Exemple: Crear automatitzacions amb l’email màrqueting
- Primer crearem un lead magnet, un e-book sobre com vendre a Instagram.
- Escriurem un post al bloc sobre els errors que cometen les empreses quan intenten vendre els seus productes o serveis a través d’Instagram.
- Dins l’entrada del bloc, trobaràs un enllaç a una pàgina d’aterratge (landing page) on podràs descarregar un freemium (recurs gratis) a canvi de la teva adreça de correu electrònic. En aquest cas, l’e-book “Com vendre a Instagram.”
- Abans hauríem programat al proveïdor de serveis de correu electrònic que tot aquell que es descarregui aquest e-book, l’etiquetarà amb #Instagram.
- Així sabrem que aquest avatar de client està interessat en la venda a xarxes socials, especialment a Instagram.
- A través d’alguns correus electrònics de seguiment, podem oferir-los un curs complet d’Instagram que pugui satisfer les seves necessitats.
Correu relacionat: Com automatitzar el teu màrqueting en 4 passos senzills
Conclusió
En resum, per construir el teu avatar del client, necessites:
- Investigar les dades demogràfiques
- Enumerar els seus desitjos, necessitats i punts de dolor
- Identificar el procés de presa de decisions
- Omplir una plantilla amb tota la informació
Recorda: el teu primer esborrany d’avatar de client serà això: un esborrany. No et preocupis. T’acostaràs al client ideal sempre que segueixis escoltant i comprenent els teus clients.
La nostra recomanació és revisar sovint la plantilla de l’avatar del client.