Vols promocionar la teva marca a les xarxes socials?
Les plataformes de xarxes socials ofereixen una oportunitat increïble per a les empreses per:
1) Crear notorietat de marca,
2) Desenvolupar relacions amb els clients, i
3) Augmentar els contactes i les vendes.
Però primer, esbrinem què és una marca.
Taula de Continguts
Què és una marca?
El Diccionari de la Marca defineix la marca com:
La percepció que una persona té d’un producte, servei, experiència o organització.
Mentre que les persones tenen personalitats, les empreses tenen marques.
Tot i que és cert que les marques signifiquen coses diferents per a cada persona. És qüestió de percepció, de sentiments.
Què són els elements d’identitat de la marca?
Els elements d’identitat de la marca són els aspectes únics de la teva marca, que ajuden a fer que la teva empresa es distingeixi dels teus competidors.
Una marca és més que un logotip. És:
- Una veu
- Una identitat visual
- Els seus valors
- Una promesa
- Un posicionament al mercat
Contingut relacionat: 4 Elements essencials de la identitat de marca per a les xarxes socials
Beneficis del màrqueting a les xarxes socials
El màrqueting a les xarxes socials permet a les marques construir i mantenir relacions amb el seu públic a diversos canals socials, on el client és el veritable protagonista.
Molts són els beneficis de l’ús de les xarxes socials. Esmentem 4:
- Notorietat de la marca
- Comunicació més ràpida i senzilla amb els clients
- Coneixement de la marca a la ment dels clients
- Posicionament en màrqueting digital
Contingut relacionat: Com construir la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Com promocionar la teva marca a les xarxes socials: 10 tàctiques senzilles
1. Investiga el teu públic objectiu i els teus competidors
Pots començar per recopilar dades sobre els teus clients actuals i, a continuació, obtenir tota la informació possible de les anàlisis de les xarxes socials.
No t’obsessionis amb els competidors, però no els perdis de vista. I ho diem perquè poden aportar informació valuosa. Pensa en les paraules clau, els enllaços… i si ells també estan aplicant algunes tècniques, et desafia a millorar-les.
Recorda que allò que marca la diferència és donar valor a la teva audiència.
2. Decideix quines plataformes són les adequades per a tu
Quan sàpigues qui és el teu públic objectiu, has de decidir quines plataformes utilitzen.
El més probable és que el teu públic faci servir moltes plataformes de xarxes socials. No obstant, sigues honest sobre quantes plataformes pots construir una presència sòlida.
Les xarxes socials requereixen molts recursos i temps, així que és millor construir una presència sòlida en una sola plataforma que ser inconsistent a diversos canals.
Consulta les plataformes de xarxes socials més usades del món l’abril del 2022, segons DataReportal i Hootsuite.

3. Centra’t en el contingut de qualitat en lloc del contingut de quantitat
Quan es tracta de màrqueting a les xarxes socials, el contingut és essencial.
El contingut de qualitat vol dir resoldre els problemes del teu públic objectiu. El contingut ha de ser valuós per a ells.
El contingut rellevant els inspira, els alimenta amb coneixements i experiències, i fins i tot els entreté.
Contingut relacionat: Com crear una estratègia de continguts en 6 senzills passos
4. Para atenció a les tendències
Has sentit la dita «el mico veu, el mico fa»?
Hauries de considerar les tendències com a font d’inspiració.
Per exemple: responem a les preguntes següents:
- Què passa amb aquell meme que s’ha fet viral?
- I aquesta cançó que està enganxant fort?
Les respostes et donaran informació per entendre quins continguts agraden a la gent i t’inspiraran per crear continguts similars.
5. Construeix relacions
Cada post que publiquis ha de tenir un objectiu.
No oblidis publicar contingut que busqui la participació.
Com?
Et compartim els tipus de contingut que et pot ajudar a aconseguir aquest objectiu:
- Guies de «com fer alguna cosa»
- Cites
- Publicacions en forma de llistes
- Infografia
- Meme
Recorda utilitzar una crida a l’acció (Call-to-action) a cada post.
Contingut relacionat: 5 elements de les crides a l’acció eficaces
6. Utilitza les eines adequades
Hi ha innombrables eines de xarxes socials, i no podem anomenar-les totes. Compartim els 4 tipus d’eines de xarxes socials que t’ajudaran a mantenir-te productiu:
- Eines de curació de continguts
- Eines de programació de xarxes socials
- Eines de creació de continguts
- Eines d’anàlisi de xarxes socials
7. No subestimis els hashtags
Cada plataforma té les seves regles. Pensa en una bona estratègia que ajudi el teu negoci a ser trobat.
Un bon consell seria fer servir hashtags relacionats amb el teu nínxol.
8. Ven les teves coses
El màrqueting a les xarxes socials ha evolucionat en els darrers anys. El gràfic següent revela que el 26,6% dels usuaris de les plataformes de xarxes socials les usen per descobrir productes per comprar.

En realitat, ni tan sols necessites un lloc web per vendre els teus productes i serveis. Per començar en tindràs prou amb les eines de social selling.
9. Barreja els teus formats
No podem emfatitzar com és d’important el contingut que comparteixes a les xarxes socials.
Pots crear diferents tipus de contingut amb imatges, vídeos i infografies.
I després adaptar-los a la plataforma.
Per exemple: a Instagram podem fer una foto, un vídeo, un carrusel, un reel, un vídeo en directe…
10. Fes un seguiment i perfecciona els teus resultats
No pots millorar els teus resultats si no analitzes què funciona i què no.
Compartim amb tu algunes de les millors eines efectives per auditar la teva marca a les xarxes socials:
Planoly
Later
Hypeauditor
Buffer
Analisa
Conclusió
El màrqueting a les xarxes socials és essencial per comercialitzar la teva marca.
Aquí tens 10 tàctiques senzilles sobre com promocionar la teva marca a les xarxes socials. Primer elabora una estratègia i després implementa totes les tàctiques.
Trobes aquesta informació molt útil, però estàs considerant utilitzar l’ajuda de professionals. Estarem encantats d’ajudar-te.