Segons Statista, al 2018, 4.800 milions de persones eren usuaris d’Internet actius i 3.400 milions eren usuaris de xarxes socials.
Independentment de quina empresa us dediqueu, és molt probable que pugueu arribar al vostre públic online.
Cal tenir un pla de màrqueting digital. Els teus competidors en tenen un.
Aquí hi ha una estratègia succinta que ajudarà a la teva marca a assolir els seus objectius amb propòsit.
Taula de Continguts
1. Determina els objectius de la teva empresa
Què volem que l’empresa aconsegueixi i com ho fem?
Podem arribar a assolir 9 objectius de xarxes socials per a la teva estratègia de xarxes socials:
1) Notorietat de la marca
2) Trànsit al web
3) Generació de leads
4) Creixement dels ingressos
5) Participació
6) Construir comunitat
7) Atenció al client
8) Relacions públiques
9) Audició i recerca social

2. Descubrint l’experiència del client
Qui són els nostres prospectes i com els servirem com a clients?
Has de definir el teu públic i analitzar l’experiència del client. Això ho fas amb el següent:
1) Recollir i analitzar les dades dels clients.
2) Crear persones.
3) Desenvolupar el viatge del comprador.
4) Ajudar amb la possibilitat de vendes.
3. Crear contingut de qualitat
Com crearem contingut de qualitat, qui ho farà i què serà aquest contingut?
Has de desenvolupar tipus de contingut i contingut orientat a cada públic.
Els 5 principals tipus de contingut de xarxes socials a crear són els següents:
1) Contingut visual
2) Contingut de vídeo
3) Infografia
4) Continguts educatius
5) Contingut d’entreteniment
4. Desenvolupar promocions de canals
Com ens trobaran els nostre prospectes i clients per a que puguin escollir-nos?
Vols que el teu contingut sigui fàcil de trobar i compartir. Has de saber promocionar el teu contingut per a que els clients puguin trobar-lo.
1) Utilitza mitjans de pagament pagats, guanyats, compartits i de propietat per assolir el màxim abast.
2) Utilitza el màrqueting de recerca.
3) Crea contingut compartible.
4) Afegeix una campanya de màrqueting per correu electrònic
5. Implementa l’anàlisi
Aquí tens tres eines gratuïtes per poder utilitzar el teu contingut visual de marca:
Hem complert els nostres objectius?
El focus es troba en les mètriques que tries per determinar els èxits o el fracàs.
Les mètriques que pots mesurar els objectius de les teves xarxes socials van des del recompte de seguidors, l’abast de les publicacions de les xarxes socials fins a les conversions de publicacions.
Conclusió
Totes les marques i empreses necessiten una estratègia personalitzada de xarxes socials basada en els seus objectius i recursos actuals.
El panorama de les xarxes socials sempre està canviant, però seguint les tàctiques bàsiques com a resultat dels passos anteriors d’estratègia de les xarxes socials donaran resultats.
Be Creative | Be Social