Com crear una estratègia de continguts en 6 senzills passos

Com crear una estratègia de continguts en 6 senzills passos

Crear una estratègia de continguts des de zero pot semblar descoratjador. T’entenem.

Hem ajudat a marques de totes les mides, en tots els sectors, a elaborar les estratègies de continguts que necessiten per connectar amb les seves audiències i fer que la gent avanci cap a la compra.

Aquí trobaràs una guia pas a pas per crear una estratègia de continguts en 6 senzills passos.

Què és una estratègia de continguts?

L’estratègia de continguts és el procés continu per satisfer les necessitats del negoci mitjançant la creació i distribució de continguts.

Una bona estratègia de continguts s’ha d’adaptar als teus objectius, ser exhaustiva i flexible.

Per què necessites una estratègia de continguts?

Una estratègia de continguts és important perquè pot ajudar-te a millorar els resultats de màrqueting i el retorn de la inversió per:

– Prendre millors decisions

– Retre comptes

– Millorar l’assignació de recursos i pressupostos.

Què inclou una estratègia de continguts?

El teu full de ruta estratègica ha d’incloure el següent:

Fase 1. Descobriment. Revisar la teva estratègia actual.

Fase 2. Planificació. Defineix els teus objectius i infraestructura.

Fase 3. Creativitat. Identifica la teva forma d’explicar històries.

6 Senzills passos per crear la teva estratègia de continguts:

PAS Nº1 Defineix els teus objectius i metes

Abans de començar, identifica les metes i els objectius.

Què vols aconseguir?

Cap on portarà el màrqueting de continguts a la teva empresa d’aquí a un any?

Alguns dels objectius que pot abordar una estratègia de continguts són:

1. Donar a conèixer la marca.

2. Generar un alt volum de clients potencials qualificats.

3. Establir un lideratge de pensament.

4. Nodrir els leads fins convertir-los en conversions.

5. Atribuir les activitats de màrqueting a la generació d’ingressos.

6. Augmentar el compromís amb la marca.

Les metes i els objectius no són el mateix. Les metes són directrius generals que expliquen el que es vol aconseguir. Els objectius defineixen estratègies o passos d’implementació per assolir les metes identificades. A diferència de les metes, els objectius són específics, mesurables i tenen una data de finalització definida.
METES VS OBJECTIUS

Un exemple d’objectiu és atraure 100 nous clients potencials cada mes fins al final de l’any, per exemple.

Un cop hagis identificat clarament el propòsit de la creació de continguts, identifica les mètriques que utilitzaràs per mesurar l’èxit.

Els teus KPI podrien ser els següents:

– Rang de la pàgina de la paraula clau per a aquest article

– Direccions de correu electrònic captades

– Nombre de vegades que s’ha compartit

– Nombre de clics al seu lloc web

– Si el lector realitza una acció generadora d’ingressos

PAS Nº2 Coneix la teva audiència i realitza una auditoria de continguts actual

Conèixer a la teva audiència és fonamental perquè l’estratègia de continguts tingui èxit.

Per crear un contingut convincent, has de comprendre qui és el teu audiència, què li interessa i com pots satisfer les seves necessitats.

– A qui vols arribar?

– Què els interessa?

– Quins problemes necessiten resoldre?

– Com i on els agrada consumir informació?

Comença amb 1-3 persones diferents i detallades.

Un buyer persona és una persona fictícia que encarna les característiques dels seus millors clients potencials.
BUYER PERSONA

Les respostes a aquestes preguntes t’indicaran els tipus de mitjans que has d’utilitzar, els temes que has de tractar, la fase d’el procés de venda en què es troba el teu públic i els canals de difusió.

Si ja has estat publicant contingut, realitza una auditoria de contingut actual. Analitza les teves dades.

PAS Nº3 Examina la teva competència

Investiga el teu major avantatge competitiu.

– Quin tipus d’ofertes, vendes, productes i serveis comparteix la teva competència?

– Quin és el seu nivell d’interacció o participació?

– Quin és el seu estil?

PAS Nº4 Cerca la teva posició i recursos únics

Què fas millor que ningú en el teu sector? Tens un punt de vista únic?

Pensa en el contingut que ja has creat i en el qual encara has de crear.

A continuació, considera els esdeveniments mensuals i anuals que són importants per a la teva empresa i els teus clients.

Recorda que has de crear contingut de qualitat.

A continuació, construeix un calendari editorial. La coherència editorial és una de les claus d’una estratègia de continguts amb èxit.

PAS Nº5 Calcula la teva inversió

Comença per estimar el cost de la teva estratègia. En quins aspectes has de augmentar la inversió internament? Quines parts podries necessitar subcontractar?

Considera quins recursos disposaràs abans de finalitzar la teva estratègia, per assegurar-te que disposaràs del pressupost necessari.

PAS Nº6 Identificar processos, sistemes i eines

Hi ha dotzenes d’eines que poden ajudar-te.

Be Creative | Be Social