La identitat de marca és la col·lecció de tots els elements de la marca que l’empresa crea per projectar la imatge correcta de si mateix davant el públic.
Abans de crear la teva estratègia de xarxes socials, hauries d’agafar un full de paper i un bolígraf i treballar en els següents elements essencials de la identitat de marca.
Taula de Continguts
1. La teva identitat de marca actual.
1.1. Color.
Els colors tenen un impacte en com ens sentim.
L’Institut de Color Pantone estudia com el color influeix en els processos del pensament humà, les emocions i les reaccions físiques.
Groc = Optimisme, claredat, calidesa. Per exemple, IMDb.
Taronja = Amistós, alegria, confiança. Per exemple, Amazon.
Vermell = Emoció, juvenil, audàcia. Per exemple, Pinterest.
Violeta = Creatiu, imaginatiu, savi. Per exemple, Yahoo.
Blau = Confiança, fiable, força. Per exemple, CreativiSocial.
Verd = Pacífic, creixement, saludable. Per exemple, Spotify.
Gris = Equilibri, calma, neutral. Per exemple, Apple.
1.2. Logotip.
Crea una representació visual de tot el que representa la teva empresa.
Un bon logotip pot generar lleialtat entre la teva empresa i els teus clients, establir una identitat de marca i proporcionar l’aspecte professional d’una empresa establerta.
1.3. Nom.
En triar la teva marca:
– Pensa en les paraules que fas servir en la vida quotidiana.
– Troba un concepte que ressoni amb la major quantitat de gent possible.
– Invéntate-la, si necessites una paraula nova.
1.4. Símbol.
Un logotip ha de contenir imatges o referències que recolzin el missatge o producte de la marca.
Per exemple, la fletxa ataronjada que subratlla el logotip d’Amazon assenyala de l’A a la Z, que il·lustra la gran varietat de productes que ven la botiga online. També s’ha configurat com un somriure, que representa la satisfacció del client.
2. La teva promesa.
Una promesa és una declaració.
És un excel·lent servei al client? És una qualitat espectacular?
Escriu la teva promesa.
Recorda fer una promesa i guarda-la!
Case Study: Logitech.
Com es va convertir Logitech en la companyia de tecnologia de més ràpid creixement als Estats Units?
La seva promesa no és lliurar una tecnologia d’avantguarda que surti de Silicon Valley, sinó la falta d’ella. No intenten descobrir com innovar un xip millor. Estan treballant frenèticament per crear una millor experiència d’usuari. Aquesta és la seva promesa i la guarden.

3. El teu target.
Tots volem ser vistos per milions de persones, i que el nostre contingut sigui viral. Però quan intentes involucrar-te amb tothom, no pots complaure’ls a tots.
Quina és la solució?
Concentra’t en l’audiència mínima viable i lliura el treball que realment importa.
Aquesta audiència el difondrà per tu.
Coses que has de tenir en compte:
-Crea contingut amb un clar benefici per al client.
-Pensa global, però publica localment. Sigues significatiu, creatiu i aporta benefici al teu target local.
4. El lliurament de marca.
Abans de començar a crear i compartir contingut sense sentit, fes-te les següents preguntes:
4.1. Quin és el propòsit de la teva marca? Quina és la marca que vols construir?
4.2. Com la teva marca fa sentir a la gent? Com es veurà, escoltarà i sentirà online?
4.3. Quina és la missió i visió de la teva marca? Com pots crear contingut d’acord a la missió i visió? Estàs donant valor a la teva audiència?
4.4. Com interactuarà la teva marca? Quina és la teva veu de marca?
Be Creative | Be Social