Has sentit que les empreses poden convertir els seus seguidors d’Instagram en clients, però no saps com.
Sí, crear una presència de marca a les xarxes socials pot ser un repte. I encara més, una vegada que el teu negoci ha acumulat una base d’usuaris que segueixen el teu contingut, entrar en el procés de convertir-los en clients de pagament.
En aquest article, cobrim les 7 formes efectives de fer-ho, perquè no hagis de perdre el temps intentant esbrinar-ho.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Per què escollir Instagram?
Des del 2010, Instagram és una de les plataformes que no deixa de créixer. Tot i que els competidors són ferotges, Instagram ha creat moltes característiques per mantenir els usuaris i els venedors compromesos.
A partir del 2022,
- Instagram té més de mil milions d’usuaris a tot el món. I això no és tot.
- Segons Instagram for business, el 90% dels usuaris segueixen com a mínim un compte d’empresa en aquesta plataforma.
Com convertir els fans d’Instagram en clients
1. Construeix una comunitat a Instagram
Instagram és una plataforma molt completa on pots comunicar-te amb els teus seguidors i clients de diferents maneres: MD, feed, enllaç a la bio, històries, etc.
Aleshores, com pots construir una comunitat?
En primer lloc, donant.
Això és una cosa que parlem gairebé a cada post, però és crucial. Educa, entreté, inspira la teva audiència amb el teu propòsit. Canalitza aquesta informació a través de diferents tipus de contingut. Pots crear vídeos, fotos, mini infografies, checklists, hacks, quizzes, miniguies, etc.
Consell de Creativisocial núm. 1: Aconseguiràs més exposició si utilitzes els diferents continguts a través de la varietat de funcions que t’ofereix Instagram. És a dir, reels, vídeos, històries, lives, carrusels, etc.
Consell de Creativisocial núm. 2: Utilitza Canva per crear impressionants peces de creativitat, en diferents mides, amb un sol clic.
En segon lloc, cal interactuar-hi.
Això significa respondre a la majoria dels comentaris si el teu compte és gran, i a tots, si és manejable.
2. Hackeja l’algoritme d’Instagram
Què afavoreix l’algoritme d’Instagram?
El contingut?
Sí, però… què més?
Mmm…
Categories!
És així. Estructura la teva estratègia de creació de continguts per categories.
Aquest és un exemple d’un hotel.
Categoria #1 – Ubicació
Categoria #2 – Serveis
Categoria #3 – Instal·lacions
Categoria #4 – Restaurant
…
Entès? Així que una vegada que tinguis totes les categories en el seu lloc, crearem contingut per a cada categoria, utilitzeu els diferents tipus de què hem parlat i publica’ls en forma de carousel, vídeo, foto, carrusel, etc.
No t’oblidis d’usar una estratègia de hashtags, això t’ajudarà a destacar.
Contingut Relacionat: Com superar l’algoritme d’Instagram
3. Ofereix promocions a Instagram
Sempre recomanem crear una estratègia omnicanal, però és important que tractis els teus fans de cada canal de manera especial.
Estratègia omnicanal: és un enfocament de vendes i màrqueting que ofereix als clients una experiència de compra totalment integrada. Comprèn els punts de contacte en línia i fora de línia de la seva marca. |
Així que una manera d’honrar aquest tracte a Instagram és oferir una promoció exclusiva a aquesta plataforma.
Compartim dues maneres d’oferir una promoció a Instagram:
- Instagram Shopping – Si tens una ecommerce, i ja tens els teus productes descarregats a la teva pàgina d’Instagram Shopping, pots oferir un descompte al producte.
- Publica una foto amb un codi de descompte per utilitzar durant 24 hores.
Contingut Relacionat: Com promocionar la teva marca a les xarxes socials: 10 tàctiques senzilles
4. Ofereix valor a la teva biografia d’Instagram
La teva biografia d’Instagram és l’oportunitat que la teva empresa té de presentar la seva marca. Pots utilitzar fins a 150 caràcters, així que sigues prudent i ves al gra.
També hi ha espai per a un sol enllaç. No et preocupis, pots fer servir eines com Linktr.ee per destacar diversos enllaços en un.
Aleshores, com pot el nostre negoci oferir valor a la nostra biografia d’Instagram?
Podem pensar en un lead magnet; un e-book, per exemple.
Fes que un dels enllaços condueixi als teus seguidors d’Instagram a una pàgina d’aterratge on puguin descarregar un llibre electrònic del seu interès a canvi del correu electrònic.
5. Analitza el rendiment dels teus continguts
Potser creus que estàs compartint un gran contingut: has dedicat hores, esforç de recerca i habilitat per fer-los bonics.
No obstant, necessites la validació dels teus fans.
Sense ella, els esforços anteriors no signifiquen res.
Per tant, un pas important de la teva estratègia és analitzar el rendiment del teu contingut amb indicadors clau de rendiment, també coneguts com a KPIs.
Per al contingut d’Instagram, et recomanem que facis un seguiment: Likes, shares, comments i saves. Si fas servir Planoly, pots analitzar-los fàcilment a la teva plataforma.
Contingut Relacionat: 4 Errors a les xarxes socials i com corregir-los
6. Aprofita els continguts generats pels usuaris (UGC)
Qui no es vol fer famós? Qui no vol els minuts de glòria?
Fins i tot si la teva resposta és negativa, avui dia a l’era de les xarxes socials trobem aquest anhel de molts usuaris.
Aleshores, per què el teu negoci no fa especial a algú publicant una foto del teu producte? Molts autors ho fan amb els seguidors i els llibres. Així que tu també ho pots fer amb els teus productes.
Com pots començar?
Organitzant un concurs. Inspira els teus seguidors a compartir una foto als seus feeds amb el teu producte i el hashtag del teu negoci.
Consell de Creativisocial: Utilitza tant el hashtag de la campanya com el de l’empresa.
7. Fes anuncis publicitaris d’Instagram
Segons Hootsuite, el 27% dels usuaris d’Internet descobreixen productes i marques nous a través dels anuncis socials de pagament.
Tingues en compte el següent:
- Coneix el teu públic objectiu i els seus punts de dolor.
- Fes servir una campanya ben definida per al teu objectiu.
- Crea un bon text i belles creativitats.
Conclusió
Amb les tàctiques anteriors, estem segurs que convertiràs els seguidors d’Instagram en clients.
Tot i això, recorda que les dreceres no existeixen. Continua generant un gran contingut, publicant quan els teus fans estiguin actius a la plataforma, i veuràs els resultats. Cal temps per construir una comunitat compromesa. Així que sigues servicial. Sigues valuós. Sigues autèntic.
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.