4 Errors a les xarxes socials i com corregir-los

4 Errors a les xarxes socials i com corregir-los

Simplement “estar a les xarxes socials” és bo, per a començar. Però aviat veuràs que les xarxes socials són alguna cosa més que obrir un compte a Facebook i publicar una foto a Instagram.

Si penses que els teus esforços a les xarxes socials no estan donant els seus fruits, aprofita l’oportunitat per comprovar aquests quatre errors a les xarxes socials i fes que quedin enrera per sempre.

1. Ús del teu compte personal com compte d’empresa

Tots sabem que les xarxes socials es van crear per a que la gent es relaciones amb amics.

Ara ja no existeixen nomès per a aquest propòsit. Avui en dia les xarxes socials s’utilitzen per les empreses per a interactuar amb els seus clients.

Encara hi ha un baix percentatge de petites empreses que utilitzen comptes personal per arribar a les seves audiències.

Al fer això, en primer lloc, la seva presència online pareix poc professional.

En segon lloc, no poden utilitzar publicitat a les xarxes socials.

En tercer lloc, no se’ls permet analitzar el seu rendiment.

Significa això que no pots compartir les teves publicacions empresarials al teu compte personal? No, pots (i hauries) amb la finalitat de difondre el teu missatge.

2. Publicar el teu contingut sense una estrategia

La veritat es que les xarxes socials no funcionaran sense un contingut valiòs, consistent, i convincent.

I millor encara, les xarxes socials no funcionaran sense una estrategia de contingut. Fallarà.  Més aviat o més tard.

Llavors,  com construir una estrategia de contingut?

Necesites un plà. Aquest plà pot prendre la forma de un calendari editorial.

Per a crear contingut per al teu calendari editorial, has de tenir en compte lo següent:

  1. El teu públic objectiu.
  2. La teva missió.
  3. Recursos a la teva disposició.
  4. Nínxol no explorat.
Banner-Estrategia

3. Ús de missatges directes automatitzats

No hi ha res pitjor que seguir a algú a Instagram i rebre un missatge directe automatitzat venent alguna cosa o fen-te fer alguna cosa.

Si, estar ‘on’ en tot moment pot ser esgotador (sinò, impossible).

Però la gent vol interactuar amb–adivina!– la GENT! Prova d’involucrar-te amb la gent tant com puguis, i oblida els missatge Trata de involucrarte con la gente tanto como puedas, y olvídate de mensajes spam.

4. Esperar resultats ràpids, per la qual cosa vens agressivament

Les xarxes socials prenen el seu temps.

Ja que les xarxes socials no consisteixen en vendre, sinò en educar, inspirar i entretenir al teu públic

En altres paraules, com Jay Baer diu al seu llibre Youtility, “Smart marketing is about help, not hype.”

Això significa que no pots mostrar els teus (nous) productes o el teu pròxim event?

Absolutament no. Pots (i has) de compartir-los amb la teva audiència. Pero manten el material promocional al 20% o menys del que publiques.

Una vegada que el teu públic confia amb tu, compraran els teus productes i/o serveis.

Recorda: La confiança es construeix primer donant.

Be Creative | Be Social