Instagram vs. TikTok: Diferències clau

Instagram vs. TikTok Diferències clau

TikTok vs. Instagram: Coneixes les principals diferències entre elles? Quina tries?

Tot i que és ben coneguda la batalla entre aquestes dues plataformes de xarxes socials, després d’una anàlisi profunda, podem afirmar que hauries d’aprofitar totes dues.

En aquest post, compartirem tota la informació que necessites saber sobre tots dos canals.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Xarxes Socials

Què és Instagram?

Instagram és una aplicació gratuïta per compartir fotos i vídeos, propietat de l’empresa nord-americana Meta.

Amb una gran varietat de formats de contingut (històries, reels, carrusels, publicacions al feed), és una plataforma de xarxes socials ben establerta amb una audiència molt diversa.

Segons Statista, aquesta és la distribució de l’audiència global el 2022, per edat i gènere.

Distribució dels usuaris d'Instagram al món

Què és TikTok?

TikTok és una popular plataforma de xarxes socials que permet crear, veure i compartir vídeos curts en format vertical sobre qualsevol tema.

Aquesta aplicació de xarxes socials, propietat de l’empresa tecnològica ByteDance, amb seu a Pequín, ha aconseguit la fita dels tres mil milions de descàrregues a tot el món el 2021.

Contingut Relacionat: Com fer créixer el teu negoci amb TikTok: 9 Estratègies

Les principals diferències entre Instagram i TikTok

És cert que hi ha moltes diferències entre les dues plataformes de xarxes socials, encara que totes dues comparteixen la facilitat per crear contingut creatiu i compartir-lo. També tenen en comú l’ús de hashtags perquè ajuden a segmentar el contingut.

En què es diferencia Instagram de TikTok?

1. Instagram vs. TikTok: L’algoritme

Pel que fa al seu algoritme, ambdues plataformes funcionen de forma força similar.

Però pots tenir un abast més gran amb TikTok, arribant fins i tot a ser viral amb el teu contingut. I ho pots fer, encara que no tinguis un compte amb una gran base de seguidors.

Dit això, l’algoritme de les dues xarxes socials té en compte els elements següents:

  • Likes, comentaris, shares i saves.
  • Paraules clau als hashtags i subtítols
  • Sons trending
  • Followers del compte
  • Ubicació de la publicació

2. Instagram vs. TikTok: Demografia

Mentre que TikTok és per a la Generació Z, l’audiència d’Instagram és majoritàriament per als Mil·lennistes més grans.

Ara bé, això no vol dir que només els joves usin aquestes plataformes. Cada cop més marques i empreses aprofiten aquestes plataformes per arribar a un públic més ampli.

3. Instagram vs. TikTok: Contingut

A tots dos canals pots inspirar-te en grans negocis fora del teu nínxol, buscar tendències i crear contingut creatiu que ajudi a la teva audiència.

Hi ha diferències en els tipus de contingut que pots veure a TikTok i Instagram:

Instagram:

  • Contingut altament editat
  • Plataforma visual estètica
  • Contingut relacionat amb l’estil de vida

TikTok:

  • Ús de filtres de la plataforma
  • Vídeos casuals per expressar-se de manera creativa a través del ball, la música, l’actuació i les bromes.
  • Els usuaris participen en tendències, duets i desafiaments

4. Instagram vs. TikTok: Reels d’Instagram i vídeos de TikTok

Quan els vídeos de TikTok estaven tenint un gran èxit amb el contingut altament atractiu, Instagram va introduir una funció similar: Instagram Reels.

Les principals diferències entre ells són:

Instagram-Reels-vs.-TikTok-Videos

Instagram Reels:

  • Menys interacció entre els creadors
  • Els usuaris poden tornar a pujar els vídeos
  • Realitzar vídeos de fins a 60 minuts de durada

Vídeos de TikTok:

  • Vídeos espontanis
  • Crear vídeos a través de l’app
  • Des de 15 segons fins a 10 minuts

Contingut Relacionat: 7 Estratègies d’Instagram Reels per a empreses

5. Instagram vs. TikTok: Publicitat de pagament

El primer que ens agradaria destacar és que no has de subestimar cap plataforma. El nostre consell és que testeges, testeges i testeges tot!

Com hem dit abans, el contingut de TikTok és més informal, i la gestió d’anuncis en aquesta plataforma pot semblar un oest salvatge, per a empreses més propenses a la recerca. Per contra, Instagram Reels gaudeix d’una plataforma més robusta, amb analítiques predictibles.

6. Instagram vs. TikTok: Màrqueting d’influencers

Per destacar entre la multitud, les empreses confien aplicar campanyes de màrqueting d’influencers. Els ajuda a guanyar confiança i impulsar les conversions.

Com que els influencers de TikTok són més aviat persones comunes i corrents que en algun moment es van tornar virals, utilitzar influencers de TikTok pot ajudar les marques a compartir un missatge autèntic. D’altra banda, els influencers d’Instagram comparteixen continguts més planificats i sofisticats i no són tan a prop de la seva audiència com els influencers de TikTok.

Com triar la millor plataforma?

Avui dia, gairebé totes les empreses tenen un compte d’Instagram. I molts estan ampliant la seva presència en línia a TikTok.
Et recomanem que aprofitis totes dues i, sobretot, que facis proves per saber a on destinar més recursos.
Recorda que és crucial desenvolupar una estratègia de xarxes socials que defineixi els objectius, les estratègies i les tàctiques de la teva estratègia.

Conclusió

TikTok és una plataforma que ha impactat a la comunitat de xarxes socials com un canvi de joc. Tant és així que altres plataformes com Instagram han començat a crear algunes característiques similars per poder competir-hi.

Com hem vist, hi ha moltes diferències entre les dues plataformes:

  1. Algoritme
  2. Demografia
  3. Contingut
  4. Vídeos
  5. Publicitat pagada
  6. Màrqueting d’influencers

Tot i això, utilitzant tant TikTok com Instagram, podem potenciar les nostres marques. Aprofita-les!