Vols saber com potenciar el teu màrqueting a les xarxes socials amb estratègies d’Instagram Reels per a empreses?
Instagram és el canal de xarxes socials utilitzat per les empreses per a la participació (engagement), generar clients potencials i convertir-los.
Segons Growthoid, aquestes són les estadístiques provades:
- El 81% de les persones fan servir Instagram per investigar sobre empreses, productes i serveis.
- El 50% de les persones han visitat un lloc web per comprar un producte o servei que van veure a l’app
- Més de 130 milions d’usuaris consulten mensualment els posts amb possibilitat de compra
La veritat és que des que Reels va aparèixer a l’escenari fa dos anys, ha ajudat a les empreses a multiplicar-ne l’abast.
Aleshores, com podem aconseguir aquest impacte en les audiències amb Reels?
En aquest post, compartirem 7 estratègies d’Instagram Reels per tal que els negocis arribin a més gent i es posicionin.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Què són els Instagram Reels?
Els Instagram Reels són vídeos verticals a pantalla completa que poden durar fins a 90 segons, i venen amb eines dedició i pistes d’àudio.
Pots fer servir stickers, fons interactius, filtres, peus de foto, etc.
Instagram Reels vs. Instagram Stories
Els Reels són com les Stories?
No. Les Històries desapareixen després de 24 hores, encara que sempre les pots ressaltar (highlights), perquè la teva audiència pugui anar al teu perfil i veure-les fent clic al highlight.
Els Reels romanen fins que els elimines.
Els Reels són afavorits per l’algoritme d’Instagram Reels?
L’algoritme d’Instagram Reels determina quins Reels veuràs al teu Feed.
Tingues en compte que l’algoritme té en compte molts elements, com els següents:
- La teva interacció amb els usuaris.
- El teu interès pel contingut
- El contingut nou
- Contingut popular
Com descobrir Instagram Reels
Pots descobrir Instagram Reels a diferents seccions de l’app d’Instagram:
1. El teu compte d’empresa o el de la teva competència
Ves al teu perfil (o al compte del teu competidor) i toca la icona de Reel que està situada damunt del feed del compte.
2. El teu feed principal
A mesura que et desplaces pel teu Feed principal, veuràs els Reels dels comptes que segueixes.
3. La pestanya Reels
Ves a la teva pàgina d’inici d’Instagram, a la part inferior toca la icona de Reels. Veuràs un feed interminable de Reels escollits per l’algoritme d’Instagram Reels.
4. La pestanya Explorar
Ves a la pestanya d’explorar, on trobaràs no només Reels sinó també Instagram Posts i Instagram Stories seleccionats per l’algoritme d’Instagram.
5 Passos per crear un Reel d’Instagram
Afegir una experiència visual sense una estratègia pot ser descoratjador. Aquí tens 5 passos que t’ajudaran a crear el teu primer (i molts més) Instagram Reels.
1. Investiga el teu nínxol
Entén les necessitats i els desitjos de la teva audiència i clients.
2. Defineix el propòsit
Quin és el problema (o propòsit) que abordarem
3. Planteja les idees
Fes una pluja d’idees que ajudin a resoldre el problema principal.
4. Fes un Reel d’Instagram i afegeix efectes
5. Comparteix-lo i fes un seguiment dels resultats
7 Estratègies d’Instagram Reels per a les empreses
1. Comparteix contingut educatiu
Crear contingut per a Instagram Reels ha de ser divertit, i entretingut per a la teva audiència. Això no vol dir que no puguis educar o mostrar els teus productes o serveis. Però de manera innovadora i creativa.
Pots utilitzar mems i compartir un «entre bastidors» de la cultura de l’empresa per inspirar la teva audiència.
2. Fes servir l’àudio de tendència
Si ets un usuari d’Instagram, hauràs notat que molts creadors fan servir els mateixos clips d’àudio.
En guanyar més popularitat, et poden ajudar a aconseguir més visualitzacions, ja que els usuaris busquen sons.
Com pots trobar i usar l’àudio de tendència?
Ves a la pestanya d’Instagram Reels i desplaça’t cap avall, fixant-te en les cançons i els clips d’àudio que escoltes.
Després, a la part inferior veuràs una fletxa al costat del nom del so, això vol dir que és trending. Toca el nom del so, i guarda’l per més tard.
3. Usa caràtules d’Instagram Reel cridaneres
Fer servir portades d’Instagram Reel cridaneres és molt important.
Si vols més impacte visual, ajudar la teva audiència a saber què pot esperar del teu contingut, és crucial que et prenguis el temps de crear una portada de Reels personalitzada.
Sens dubte, augmentarà les visualitzacions.
4. Utilitza hashtags relacionats amb el teu nínxol i el Reel
Els hashtags poden ajudar les empreses a arribar a més audiències, agrupar continguts, monitorar converses i generar trànsit web.
Et recomanem que els facis servir. Encara que assegura’t que estiguin relacionats amb el teu nínxol i el contingut que comparteixes.
5. Promou les vendes com a estratègia d’Instagram Reel
Sí, pots vendre a través de Reels.
Ofereix una venda flash durant 24 hores del teu millor producte o servei, utilitzant de 3 a 5 imatges verticals a pantalla completa com a pàgina d’aterratge.
Recorda enllaçar-ho a la teva pàgina de vendes.

Contingut Relacionat: Com convertir els fans d’Instagram en clients
6. Reutilitza els vídeos de TikTok
Estàs usant TikTok? Si no és així, ho hauries de fer. 🙂
Si alguns vídeos han rebut una bona resposta a TikTok, feu servir-los a Instagram Reels.
O, també pots compartir el mateix vídeo a les dues plataformes com a norma.
Contingut Relacionat: Com fer créixer el teu negoci amb TikTok: 9 Estratègies
7. Publicar amb constància
Potser una de les estratègies d’Instagram més subestimades (sobretot pels usuaris nous) és la constància.
L’algoritme d’Instagram premia el teu acompliment a la plataforma. Així que no només usa Reels, sinó també la resta de funcions com Live, Post, Carrusels, etc.
Conclusió
Definitivament, pots aprofitar els Reels d’Instagram a la teva estratègia de màrqueting.
Testeja les 7 estratègies d’Instagram Reels per a empreses donades anteriorment, i fes un seguiment dels resultats.
El teu negoci és a un Reel de l’èxit! 😉
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.