Estàs pensant en TikTok Marketing per fer créixer el teu negoci?
Si estàs pensant que aquesta plataforma és per a joves, pensa-ho dues vegades.
TikTok té 1.390 milions d’usuaris, 1.000 milions dels quals són usuaris actius mensuals. Si bé és cert que els usuaris d’aquesta app són dels grups de Millennials i Gen Zers, també és cert que s’està expandint a generacions més grans.
Segons Statista, l’abril del 2022, es va trobar que el 24 % de l’audiència global de TikTok eren dones d’entre 18 i 24 anys, mentre que els usuaris masculins de la mateixa edat representaven aproximadament el 18 % de l’audiència de la plataforma. L’audiència en línia de la popular plataforma de vídeo social estava composta a més per un 17% d’usuaris femenins d’entre 25 i 34 anys, i un 14% d’usuaris masculins del mateix grup d’edat.

Així que, sí, la teva empresa pot definitivament augmentar la notorietat de marca i aconseguir resultats.
Com pot aprofitar la teva empresa aquesta plataforma? La teva empresa no arriba tard?
No. El teu negoci pot definitivament construir una presència reeixida a TikTok, augmentar la notorietat de marca, i obtenir resultats.
Aquí et donem 9 estratègies per fer créixer el teu negoci i que pots implementar ara mateix per assolir l’èxit.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Què és TikTok?
Estem segurs que has sentit a parlar de TikTok.
Però si no ho has fet, no et preocupis, t’ho presentarem.
TikTok és un canal de xarxes socials (com Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, etc.) que té com a objectiu reunir la gent amb diferents finalitats:
- Mostrar els seus talents
- Descobrir noves tendències
- Expressar-se
Què ho fa especial? O, diguem-ne, què té de diferent de les altres plataformes?
Els usuaris de TikTok només poden pujar i editar vídeos de fins a 10 minuts de durada. Aquesta durada s’ha incrementat amb el temps per donar més flexibilitat als creadors a l’hora de gravar tutorials, demos, etc.
La meva empresa hauria d’utilitzar TikTok o Instagram?
Totes dues.
La teva empresa hauria d’aprofitar les dues plataformes.
Tot i que hi ha moltes diferències entre aquestes dues plataformes, com l’ús de fotos i la durada dels vídeos, pots arribar i impactar noves audiències, augmentar el trànsit web i impulsar les vendes.
Contingut Relacionat: Estratègia de màrqueting a Instagram en 7 passos
Com crear un compte de TikTok per a empreses?
Si fas servir TikTok per al teu negoci, hauràs de crear un compte d’empresa de TikTok per accedir a les mètriques i a la informació de l’audiència.
La configuració del compte de negocis de TikTok pas a pas:
- Ves a la teva pàgina de perfil.
- Obre la pestanya de Configuració i Privadesa a la part superior dreta.
- Clica a Gestionar compte.
- A Control del compte, tria Canviar a compte d’empresa.
- Tria la categoria que millor descrigui el teu compte-TikTok ofereix categories des d’Art i Artesania fins a Blog Personal, passant per Fitness i Maquinària.
- A partir d’aquí, pots afegir una pàgina web d’empresa i un correu electrònic al teu perfil.
Ja està! A punt per rodar.
9 Estratègies per fer créixer el teu negoci amb TikTok:
Estratègia Núm. 1 – Defineix el teu objectiu i realitza una auditoria de la competència
TikTok és popular entre els joves, però les cohorts més grans estan prenent el control d’aquesta plataforma. Identifica el públic que podria estar interessat al teu negoci.
Utilitza el marc DAFO per identificar les fortaleses, debilitats, oportunitats i amenaces de cada competidor.

Consell Creativisocial: Pots crear la fortalesa de la teva empresa a partir de la feblesa del teu competidor.
Estratègia Núm. 2 – Publicar freqüentment contingut autèntic i original
No és la primera vegada que ho diem, però no pararem ara.
El contingut és el rei.
La creació de contingut de qualitat és sempre un Must si no es dóna per fet, que les xarxes socials són una realitat.
És cert que el contingut de TikTok és espontani i divertit, però això no vol dir que publicar contingut rellevant hagi de ser avorrit.
Abans de crear contingut, planteja’t aquestes preguntes:
- Com podem ser autèntics i originals?
- Com podem trobar un disseny atractiu?
Al principi, la clau és publicar amb regularitat, per poder analitzar allò que funciona i allò que no. De vegades ens podem sorprendre. Molt sovint.
Estratègia Núm. 3 – Maximitzar l’eficàcia amb una sincronització precisa
Quin és el moment adequat?
Aquesta és la pregunta del milió.
Influencer Marketing Hub va analitzar 10.000 publicacions de TikTok i les taxes de participació en tot el món, i va descobrir que els millors moments per publicar varien molt cada dia de la setmana.
Així que la resposta és, espera’t, sempre depèn de la teva audiència. Inserir emoji d’ullet.
Estratègia Núm. 4 – Utilitzar subtítols
Per amplificar el missatge de la teva marca i fer que el contingut sigui accessible a un públic més ampli, utilitza subtítols als teus vídeos.
Uns bons subtítols ajuden la teva empresa a establir una connexió amb la teva audiència i els anima a participar-hi.
Estratègia Núm. 5 – Aprofita les tendències existents per al teu negoci
TikTok és la plataforma de les tendències.
La teva empresa ha d’aprofitar aquestes tendències per tenir un impacte durador a la popularitat.
Com pot detectar les tendències a Instagram la teva empresa?
- Mantenint les cançons actualitzades
- Cercant hashtags específics que siguin tendència.
Estudia’ls i aprofita’ls pel teu negoci.
Estratègia Núm. 6 – Impulsa la notorietat de la marca aprofitant les associacions
Una estratègia que la teva empresa hauria de fer servir és aprofitar les associacions amb creadors de contingut.
Són grans socis de creació de continguts, amb la seva capacitat única d’explicar històries, la seva veu autèntica i el coneixement de les tendències.
TikTok Creator Marketplace és la plataforma oficial perquè les marques i els creadors de contingut col·laborin a TikTok amb una eina d’anàlisi que proporciona informació clau sobre tots els creadors llistats, i un servei de cerca de parella per connectar amb els creadors de contingut.
Estratègia Núm. 7 – Utilitza diferents tipus d’anuncis per realitzar les campanyes de màrqueting a TikTok
TikTok és una plataforma per descobrir nous productes i serveis, així que si busques més vendes, prova els següents tipus d’anuncis:
1. Anuncis In-Feed –
Els anuncis In-Feed són els anuncis de vídeo que apareixen entre els vídeos dels usuaris mentre es desplacen per la pàgina For You (FYP).
2. Anuncis Spark –
Spark Ads és per promocionar el teu contingut existent de TikTok i els vídeos dels usuaris, en lloc de crear un vídeo des de zero.
3. Anuncis Brand Takeover –
Els Brand Takeover Ads són anuncis a pantalla completa i apareixen al FYP immediatament després que algú obre TikTok, dirigint els espectadors a un Hashtag Challenge o a una pàgina d’aterratge.
4. Anuncis TopView –
Els anuncis TopView són els que apareixen en obrir l’aplicació, presentant un vídeo a pantalla completa al teu públic objectiu. Són de pantalla completa i es reprodueixen automàticament amb so.
5. Anuncis Hashtag Challenge de marca –
Els Branded Hashtag Challenge Ads apareixen a la part superior de la Discover Page de TikTok per aconseguir un major engagement.
6. Efectes de marca-
Els efectes de marca són adhesius compartibles de marca, filtres AR i lents en la mescla publicitària.
Consell Creativisocial: Aconsegueix l‟equilibri adequat entre la promoció i l’entreteniment.
Estratègia Núm. 8 – Maximitzar les campanyes de PPC amb CTAs
Dir-li a la teva audiència quin és el següent pas després de veure el vídeo és important. En funció dels teus objectius de negoci, tria un CTA (crida a l’acció) al gestor d’anuncis de TikTok on pugueu fer clic.
Recorda mantenir un objectiu i un CTA per campanya per obtenir millors resultats.
Contingut relacionat: 5 Elements de les crides a l’acció eficaces
Estratègia Núm. 9 – Crea un espai per a la creativitat i experimentació per fer créixer el teu negoci a TikTok
Aquesta és potser la més subestimada, però la més rellevant.
És crucial pensar de manera innovadora i, de tant en tant, oblidar-se del que és tendència o no.
Deixa que el teu equip es deixi endur pel flow i sigui creatiu.
De vegades el que és salvatge és el que funciona.
Però què passa amb el branding?
Be water, my friend.
Conclusió
No és gaire tard. Pots fer créixer el teu negoci usant TikTok.
Si vols assolir l’èxit amb TikTok, a dalt tens 9 estratègies que el teu negoci pot implementar ara mateix.
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.