Com crear una estratègia de màrqueting per correu electrònic des de zero

Com crear una estratègia de màrqueting per correu electrònic des de zero

L’email màrqueting no és mort. Hi ha un missatge per fora que pot fer que et preguntis si has de crear i implementar una estratègia de màrqueting per correu electrònic, però només has de mirar les estadístiques que apareixen a continuació.

Els números no menteixen. Segons Statista, el 2020, el mercat mundial de màrqueting per correu electrònic estava valorat en 7.500 milions de dòlars nord-americans i la font projectava que la xifra augmentaria a 17.900 milions el 2027. S’espera que la taxa de creixement anual composta (CAGR) per a aquest període pugi al 13,3%.

En aquest article, parlem del procés pas a pas sobre com crear una estratègia de màrqueting per correu electrònic des de zero.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Màrqueting Digital

Beneficis del màrqueting per correu electrònic

newsletters

Tenir una estratègia de màrqueting per correu electrònic té molts beneficis, especialment per a les petites empreses. Els més importants són:

  1. Dirigir el trànsit a la web
  2. Augmentar les vendes
  3. Fidelitzar els clients
  4. Ser propietari dels teus mitjans i llistes de correu electrònic
  5. Recollir opinions
  6. Alt ROI – El ROI mitjà a través de l’email màrqueting és de 42 dòlars per cada dòlar gastat.
  7. Alimentar les relacions amb els clients

Com crear una estratègia de màrqueting per correu electrònic des de zero

Metes-objectius-estrategies-i-tactiques

1. Defineix les metes principals

En primer lloc, hem de nomenar els motius pels quals implementarem l’estratègia d’email màrqueting:

  • Aconseguir subscripcions
  • Augmentar les vendes
  • Fidelitzar els clients
  • Dirigir el trànsit a la web

2. Estableix els teus objectius SMART


A continuació, cal definir els objectius SMART, és a dir, els que són específics, mesurables, assolibles, rellevants i de durada determinada.

  • Augmentar el trànsit a la teva web en un 20% anual.
  • Augmentar les vendes en un 5% anual.
  • Aconseguir subscripcions en un 10% anual.

3. Idear les teves tàctiques estratègiques

Tenint en compte els teus objectius SMART, és fonamental idear les teves tàctiques estratègiques.

  • Ofertes exclusives per als subscriptors
  • Contingut relacionat amb productes i/o serveis
  • Lliurament prioritari de proves per als subscriptors

4. Determina el contingut de l’email màrqueting i la freqüència d’enviament

El tipus de continguts que pots enviar amb la teva newsletter és:

  • Notícies
  • Contingut educatiu
  • Ofertes exclusives
  • Testimonis
  • Casos pràctics

Et recomanem que enviïs un butlletí de notícies cada setmana. Però entenem que estarà determinat del contingut d’alta qualitat que puguis crear.

Hi ha una estratègia de creació de continguts, la qual consisteix a: a partir d’una peça llarga de contingut (vídeo o escrit), pots crear:

  • Missatges a les xarxes socials
  • Contingut del butlletí de notícies
  • Entrades al bloc
  • Podcast

5. Pla de captació de subscriptors

Obtenir subscriptors de manera constant és clau. Per això, podem implementar les següents tàctiques estratègiques:

  • Web pop-ups
  • Contingut descarregable a les pàgines d’aterratge. Per exemple, un llibre electrònic educatiu.
  • Contingut descarregable per a les entrades del bloc. Exemple: plantilles
  • Publicació d’anuncis a les xarxes socials
  • Ofertes especials

Com que hi ha molts butlletins de notícies a la blogosfera, tingues en compte que el subscriptor potencial ha de veure un actiu valuós per subscriure’s a canvi del seu correu electrònic.

Contingut relacionat: 20 Idees de lead magnets per augmentar els subscriptors

6. Creació de newsletters

Tipus de temes que pots utilitzar:

  • Que desperti la curiositat
  • D’interès propi
  • Amb urgència
  • Prova de com s’ha aconseguit X
  • Oferta exclusiva
  • Mostrar humanitat

Quan redactes el contingut del teu butlletí, utilitza la metodologia AIDA: Atenció, Interès, Desig i Acció.

Contingut relacionat: Com crear una newsletter en 8 passos

7. Crea campanyes automatitzades

Amb el màrqueting per correu electrònic, pots potenciar les campanyes amb l’automatització.

Comença creant les campanyes automatitzades següents:

  • Correu electrònic de benvinguda
  • Incorporació de clients
  • Abandó del carret
  • Reenganxament

Pots utilitzar desencadenants i condicions per guiar els usuaris a fer una acció amb les campanyes automatitzades, estalviant molt de temps.

8. Analitza els teus KPI’s

Les mètriques que has de recollir i analitzar són:

  • Nombre de subscripcions
  • Nombre de baixes
  • Taxa d’obertura
  • Clics als enllaços
  • Taxa de conversió

Eines de màrqueting per correu electrònic

Llista de proveïdors de serveis de màrqueting per correu electrònic:

Hubspot: CRM i màrqueting per correu electrònic.
ActiveCampaign: automatització de màrqueting amb CRM.
Mailchimp: eina de màrqueting per correu electrònic i automatització de comerç electrònic.
Maropost: màrqueting per correu electrònic i automatització.
Keap – màrqueting per correu electrònic.
Benchmark Email: eina de màrqueting per correu electrònic i automatització.
Get Response: eina de màrqueting per correu electrònic i automatització
Acumbamail – màrqueting per correu electrònic
Kajabi – automatització.

3 Consells per optimitzar els correus electrònics i augmentar les conversions

El correu electrònic és un canal addicional per tornar a captar antics clients i adquirir-ne de nous.

Aquests són alguns consells per fer campanyes de màrqueting per correu electrònic que converteixin:

1) Utilitza els tests de correu electrònic A/B

Aquesta és una tècnica que s’utilitza quan ja es té una llista de correus electrònics considerable. Les estadístiques funcionen millor quan hi ha una gran base.

La idea és testejar un element. Per exemple, envia una línia d’assumpte al 50% de la teva llista de correu electrònic i una altra línia d’assumpte a l’altre 50%. A continuació, comprova quina té més obertures.

2) Guia als subscriptors amb CTAs

Segons WordStream, els correus electrònics amb una única crida a l’acció augmenten els clics en un 371% i les vendes en un 1617%.

Això significa que els teus correus electrònics han de centrar-se i guiar els subscriptors cap a un sol propòsit.

No encalliu els vostres subscriptors amb diferents crides a l’acció. Un correu electrònic, una acció.

3) Crea continguts personalitzats

Des de línies d’assumpte personalitzades amb el nom del subscriptor fins a l’ús de dades demogràfiques i geogràfiques per oferir una experiència personalitzada.

Un estudi indica que el 80% dels consumidors són més propensos a fer una compra quan les marques ofereixen experiències personalitzades.

Recorda: testeja-ho tot, analitza i escala.

Conclusió

Si tens una empresa, hauries de considerar la possibilitat de crear i aplicar una estratègia de màrqueting per correu electrònic.

  1. Defineix les metes principals
  2. Estableix els teus objectius SMART
  3. Estableix les teves tàctiques estratègiques
  4. Determina el contingut de l’email màrqueting i la freqüència d’enviament
  5. Pla de captació de subscriptors
  6. Creació de butlletins de notícies
  7. Crea campanyes automatitzades
  8. Analitza els teus KPIs


Segueix els passos d’aquest article i estaràs bé.

Per l’èxit del teu negoci!