Et preguntes com crear una newsletter…
Per a les empreses, una newsletter és la tàctica estratègica més poderosa. Pots seguir nodrint els teus clients potencials i clients, augmentar les vendes i generar consciència de marca.
També proporciona notícies, consells, informació útil, que pot ajudar a resoldre els problemes dels teus clients.
Si el teu objectiu és convertir leads en clients, a l’hora de crear el teu Pla de Màrqueting Digital, l’email màrqueting ha de ser una de les principals estratègies.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Què és una newsletter?
Una newsletter o butlletí electrònic és un correu electrònic que envies als teus subscriptors periòdicament per mantenir-los informats sobre les darreres notícies, consells útils i actualitzacions sobre els teus productes o serveis.
El propòsit principal d’una newsletter és mantenir els teus clients motivats. I fer-ho amb el propòsit que prenguin alguna forma d’acció tard o d’hora.
Són tan efectives les newsletters?
Les estadístiques següents mostren evidències:
- El 31% dels especialistes en màrqueting B2B diuen que les newsletters són la millor manera de nodrir clients potencials. CONTENT MARKETING INSTITUTE
- El 49% dels consumidors està feliç de rebre setmanalment correus electrònics promocionals de les marques que estima. ESTATISTA
- El 64% de les petites empreses utilitzen el màrqueting per correu electrònic per arribar als clients. CAMPAIGN MONITOR
- Els especialistes en màrqueting que fan servir campanyes segmentades noten un augment d’ingressos del 760%. CAMPAIGN MONITOR
Com crear una newsletter en 8 passos
Per ajudar-te a començar, compartim els 8 passos per a crear una newsletter que la gent realment llegeixi.
Pas núm. 1 – Determina els teus objectius de màrqueting per correu electrònic
La primera pregunta que t’has de fer és: La meva empresa realment necessita una newsletter?
Avalua els teus recursos i la probabilitat que l’audiència s’hi interessi. És millor reflexionar bé abans de començar de perdre el temps i els diners.
Si ho decideixes, necessitaràs crear un pla.
Els butlletins d’èxit estan orientats a objectius. No podem emfatitzar com n’és de crucial elaborar un pla de màrqueting per correu electrònic per a l’èxit de la teva empresa.
- Descobreix els objectius del butlletí: nodrir els clients, generar trànsit al lloc web, etc.
- Determina el teu públic objectiu: crea “buyer persona”
- Decideix el tipus de contingut que crearàs i compartiràs
- Freqüència dels butlletins
- El valor real que obtenen els teus subscriptors
Pas núm. 2 – Tria un proveïdor de serveis de newsletter
Encara hi ha moltes petites empreses que envien correus electrònics als seus clients a l’antiga usada. És a dir, compilen una llista d’adreces de correu electrònic i després les copien i enganxen al camp BCC. Si vols crear una newsletter d’aspecte professional, aprofita les funcions de màrqueting per correu electrònic com respostes automàtiques, proves A/B o automatitzacions del customer journey, llavors has d’utilitzar un proveïdor de serveis de màrqueting per correu electrònic.
Llista de proveïdors de serveis de màrqueting per correu electrònic:
Hubspot: CRM i màrqueting per correu electrònic.
ActiveCampaign: automatització de màrqueting amb CRM.
Mailchimp: eina de màrqueting per correu electrònic i automatització de comerç electrònic.
Maropost: màrqueting per correu electrònic i automatització.
Keap – màrqueting per correu electrònic.
Benchmark Email: eina de màrqueting per correu electrònic i automatització.
Get Response: eina de màrqueting per correu electrònic i automatització
Acumbamail – màrqueting per correu electrònic
Kajabi – automatització.
Pas núm. 3 – Configura la teva llista de correu electrònic de la newsletter i formulari de subscripció
No cal ser un expert en tecnologia per crear una llista de correu electrònic de butlletins i un formulari de subscripció amb qualsevol dels proveïdors de serveis de correu electrònic esmentats anteriorment.
No obstant això, has de complir amb el 100% d’opt-in.
Què vol dir això?
Significa que, per llei (GDPR), no pots enviar correus electrònics a usuaris que no hagin donat el seu consentiment (principalment a través d’un formulari de registre al teu lloc web).
Si ja teniu una llista de clients que han donat el seu permís per rebre correus electrònics vostres, pots importar aquesta llista de subscriptors al proveïdor de serveis de correu electrònic.
Pas núm. 4 – Decidir el pla de contingut (80% educatiu, 20% promocional)
Primer, hauràs de proporcionar un gran valor si vols atreure i mantenir lectors. Això és clau, ja que els teus esforços de màrqueting per correu electrònic depenen principalment del valor que aportis
Quins tipus de contingut podem compartir a una newsletter?
- Publicacions de bloc: sigui el teu contingut sigui una llista de les més populars.
- Últimes notícies al teu camp
- Actualitzacions de l’empresa
- Guies pràctiques
- Llistes de verificació
- Plantilles
- Descomptes i promocions
- Regals
- Testimonis
- Webinars
- Contingut de màrqueting de vídeo
Pas núm. 5 – Crea un disseny net
Després del contingut, el disseny és un element important d’una newsletter. Vols que la gent els llegeixi i no que es donin de baixa a causa d’una aparença descurada.
Consells útils a tenir en compte:
- No oblidis la marca: color, font, logotip, etc.
- Fes servir fotos i vídeos d’alta resolució.
- Compatible amb dispositius mòbils.
- Mantingues un estil consistent.
Pots dissenyar-lo amb una plantilla a la mateixa aplicació o dissenyar una newsletter de qualitat professional amb l’editor en línia gratuït de Canva.
Pas núm. 6 – Testeja, testeja, testeja
No cal tenir una llista de subscripció gran i crear una campanya massiva per començar a testejar.
Pots crear newsletters de prova A/B per avaluar les línies d’assumpte del correu electrònic, per exemple. Ara, quan testeges, et recomanem que creïs dues versions diferents del mateix butlletí amb un sol element diferent. En aquest cas, les dues versions seran iguals a excepció de les línies d’assumpte del correu electrònic.
Aquest enfocament t’ajudarà a analitzar millor què funciona i què no.
Pas núm. 7 – Promociona la teva newsletter
Perquè la gent llegeixi la teva newsletter necessitaràs subscriptors.
Hi ha moltes tàctiques estratègiques sobre com crear una llista de subscriptors. Aquí, en compartim algunes:
- Comparteix enllaços de les teves newsletters al teu lloc web. Les persones es poden fer una idea del que poden obtenir si se subscriuen.
- Pots ressaltar-ho com una història d’Instagram i els usuaris el poden consultar quan visitin el teu perfil d’Instagram.
- Insereix una URL al teu llibre que els lectors puguin trobar fàcilment on subscriure’s.
- Crea anuncis publicitaris online.
Contingut relacionat: 20 idees de Lead Magnet per augmentar els subscriptors
Pas núm. 8 – Mesura resultats i itera
Les dades t’ajuden a comprendre què funciona i què no funciona.
Tingues en compte que les dades i la informació no són el mateix.
En primer lloc, has de recopilar les dades. No et preocupis, el proveïdor de serveis de correu electrònic t’ho donarà.
Després cal comprendre les dades.
Pots començar amb dos indicadors clau: taxa d’obertura i taxa de clics.
Els millors consells sobre com crear una newsletter
- Sigues consistent. No esperis cap resultat si envies newsletters sense cap pla.
- Només inclou una trucada a l’acció. No dispersis els teus subscriptors amb diferents accions. Per obtenir millors resultats, sigues clar sobre l’acció principal que desitges que realitzin.
- Pregunta als teus subscriptors. La retroalimentació pot ser molt útil. Intenta no bombardejar-los amb preguntes cada dia!
- Inclou bon copy. Parlem de disseny. No cal que et recordem que has de crear contingut atractiu. Incorpora paraules clau de tendència. Utilitza el Planificador de paraules clau de Google.
- Sigues creatiu. Una cosa és consultar altres newsletters per inspirar-se i una altra és copiar-les.
- Fes-les compartibles. Aquest és un altre consell increïble sobre com promocionar-les.
Conclusió
Amb els passos anteriors, ara pots crear una newsletter que t’ajudarà a assolir els teus objectius.
Una estratègia de màrqueting per correu electrònic és una estratègia clau de conversió en un Pla de Màrqueting Digital. Fes-nos saber si necessites ajuda. Estarem encantats d’ajudar-te.