Els 5 tipus de contingut per a xarxes socials

Els 5 tipus de contingut per a xarxes socials

Si vols generar trànsit, potenciar el SEO de la teva pàgina web i crear fidelització de marca, és fonamental que optimitzis el contingut de les teves xarxes socials.

A continuació, et mostrem els 5 principals tipus de contingut de xarxes socials que pots crear avui.

Banner-Estrategia-Xarxes-socials

1. Contingut Visual

El contingut visual és el contingut online que es basa principalment en imatges. Les formes habituals de contingut visual inclouen imatges, esquemes, gràfics, infografies, vídeos en línia, captures de pantalla, memes i maquetes de diapositives.

Segons estudis realitzats per Visual Teaching Alliance:

  • Els ulls poden processar 36.000 missatges visuals per hora.
  • Una escena visual es pot sentir en menys d’1 / 10 de segon.
  • El 90% de la informació transmesa al cervell és visual.
  • El cervell processa visuals 60.000 vegades més ràpid que qualsevol text.

Utilitza contingut visual que suporti la missió i la finalitat del teu negoci. Pot ser informatiu o entretingut.

Entre els tipus de contingut de xarxes socials que pots utilitzar per connectar amb el teu públic, cal destacar:

  • Imatges o vídeos “entre bambalines”
  • Previsualitzacions de producte per als seguidors
  • Històries
  • Funcions dels empleats
  • Fotos dels esdeveniments que assisteixis

Starbucks ens dona un gran exemple de contingut visual.

https://www.instagram.com/p/B7_ifsOnneK/?utm_source=ig_web_copy_link

2. Contingut de Video

El contingut de vídeo és el present (i el futur) del màrqueting en xarxes socials.

Per què?

  • El 78% de les persones veuen vídeos online cada setmana, i el 55% veuen vídeos online cada dia.
  • Esmentant la paraula “vídeo” a l’assumpte de correu electrònic, la taxa de clic augmenta un 13%.
  • Gairebé el 50% del vídeo es veu en un dispositiu mòbil.

El vídeo que decideixis crear ha d’explicar la teva història, amb la veu i amb el to.

Ha de ser breu. Els vídeos de fins a 2 minuts de durada tenen la màxima participació.

Construeix curiositat. Fer preguntes fomentarà més opinions.

Mira a Jean-Claude Van Damme portar a cap la seva famosa separació entre dos camions en marxa enrera.

El contingut de vídeo és el present (i el futur) del màrqueting en xarxes socials.

Per què?

  • El 78% de les persones veuen vídeos online cada setmana, i el 55% veuen vídeos online cada dia.
  • Esmentant la paraula “vídeo” a l’assumpte de correu electrònic, la taxa de clic augmenta un 13%.
  • Gairebé el 50% del vídeo es veu en un dispositiu mòbil.

El vídeo que decideixis crear ha d’explicar la teva història, amb la veu i amb el to.

Ha de ser breu. Els vídeos de fins a 2 minuts de durada tenen la màxima participació.

Construeix curiositat. Fer preguntes fomentarà més opinions.

Mira a Jean-Claude Van Damme portar a cap la seva famosa separació entre dos camions en marxa enrera.

3. Infografies

Saps que el contingut més compartit a les xarxes socials és la infografia?

Informativa o entretinguda, la informació és atractiva i fàcil de consumir.

Com pots crear una infografia impressionant?

  1. Cerca un tema que preocupi al teu públic.
  2. Recolleix les dades que necessites per compilar la teva infografia

Consell CreativiSocial: dirigeix-te a Google “Notícies” i introdueix:

<keyword> + Estudi
<keyword> + Estudi de la indústria
<keyword> + Estudis de mercat

3. Inverteix en un disseny professional

4. Promou-lo

Aquí tens un exemple d’una infografia que va ser viral: Les empreses més valorades dels darrers 100 anys.

4. Contingut Educatiu

“L’educació es l’arma més poderosa per canviar el món.”

Nelson Mandela

Els tipus de contingut de xarxes socials que pots utilitzar inclouen publicacions informatives de blocs, investigacions sobre la indústria, estudis de casos, consells i trucs i publicacions de “Com fer”.

Els lectors troben especialment valuós el contingut de “Com fer” perquè busquen una solució a un problema.

Aquí tens un exemple d’una empresa que treballa amb èxit aquest angle educatiu.
Al joc de simulació d’estil de negoci “Sim City” d’IBM, “CityOne”, els jugadors han de resoldre problemes en quatre àrees clau: banca, venda al detall, energia i aigua.

5. Contingut d’Entreteniment

Segons investigadors de l’ UCLA, a la gent li agrada compartir tres tipus d’idees i contingut de xarxes socials.

El contingut d’entreteniment fa que la gent se senti bé, és per això que els agrada compartir aquesta experiència amb els altres.

Els tipus de contingut de les xarxes socials a considerar divertits inclouen memes, trencaclosques, acudits, còmics, concursos o regals i contingut relacionat amb la nostàlgia.

Oreo ens dona un gran exemple:

Conclusió

Abans de crear qualsevol tipus de contingut, coneix quins són els seus interessos.

Un cop ho saps, pots provar alguns dels cinc tipus de contingut de les xarxes socials explicats anteriorment i provar-los.

No t’oblidis d’elaborar una estratègia de xarxes socials per al teu públic.

Be Creative | Be Social