Estàs creant continguts verticals com a part fonamental de la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials?
Les tendències de màrqueting estan evolucionant cap al contingut vertical. De fet, les alteracions en el comportament dels usuaris han portat a l’evolució del contingut vertical.
Tot el que sigui mòbil sembla haver pres el relleu com a força dominant com a resultat del creixent ús dels telèfons intel·ligents i dels canvis que s’han produït en la manera com la gent navega per Internet, interactua amb els amics i consumeix continguts.
Comencem per definir què és el contingut vertical.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting a les Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Què és el contingut vertical?
Els tipus de medis que es veuen verticalment en una pantalla es coneixen com a contingut vertical. Es diferencia del material horitzontal que es pot trobar a la televisió i els ordinadors de sobretaula.
A mesura que els patrons dels usuaris canvien, hem vist com les plataformes de xarxes socials segueixen el seu exemple:
YouTube – Shorts – Vídeos verticals que es veuen a pantalla completa.
Instagram – Reels, Stories – Animant els usuaris a utilitzar les històries.
Facebook – Històries – Els vídeos verticals estan ara disponibles a Instagram i Facebook.
Per què necessites contingut vertical a la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials?
Segons una investigació, el 94% del temps les persones sostenen els telèfons verticalment, per tant, les marques que no produeixen contingut vertical estan fent que els clients passin per un pas extra per veure’n el contingut.
Twitter, Facebook i Instagram ara tenen funcions idèntiques que exhibeixen material vertical, tot i que Snapchat va inventar el format d’Històries.
A més, les estadístiques revelen que més del 75% de tots els visionaments de vídeo tenen lloc a dispositius mòbils a escala mundial. Això demostra com les plataformes de xarxes socials ja han adoptat el format, per la qual cosa si no fas el mateix, t’estàs posant en seriós desavantatge.
Com crear el teu contingut vertical?
En crear la teva estratègia de continguts a les xarxes socials, busca la teva posició i recursos únics, i quin és el seu avantatge competitiu més gran.
Contingut Relacionat: Com crear una estratègia de continguts en 6 senzills passos
Aquests són alguns consells que has de tenir en compte a l’hora de crear continguts verticals:
1 – Intenta crear un contingut emocionant a les xarxes socials
Aquesta és la regla: has de captar l’atenció de la teva audiència en els dos primers segons.
Així que no importa si crees un anunci o un post normal, assegura’t que els primers segons siguin prou persuasius i vagin al gra.
Contingut Relacionat: Com aconseguir 25 idees de contingut en menys de 15 minuts
2 – Adapta el teu contingut a cada plataforma
És important que t’asseguris que el teu contingut es mostra correctament a les teves plataformes de xarxes socials. Per això, no només cal conèixer el canal de xarxes socials en si, sinó també comprendre’n les dimensions.
Consulta la infografia a continuació:

3 – Afegeix subtítols als teus vídeos
Si vols proporcionar una experiència molt més àmplia a la teva audiència, sempre has d’escriure un peu de foto dels teus vídeos.
Tingues en compte que de vegades els telèfons de la teva audiència estan silenciats per qualsevol raó, per la qual cosa necessiten entendre completament el contingut.
4 – Mesura els teus resultats
En primer lloc, assegura’t de les mètriques que seguiràs. Aquestes mètriques han d’estar alineades amb els objectius.
En altres paraules, analitzant els resultats d’aquestes mètriques, has de concloure si compleixes els teus objectius o no.
No t’adormis a les teves mètriques egoistes com els «M’agrades». Centra’t, en canvi, en les impressions i el percentatge de clics.
Eines de creació de continguts:
1. Canva
Canva és una plataforma australiana de disseny gràfic. Serveix per crear gràfics per a xarxes socials, fulletons, presentacions, cartells, documents i altres continguts visuals que puguis imaginar.
És un editor de fotos i vídeos gratuït.
L’app inclou plantilles perquè els usuaris les facin servir.
2. Animoto
Animoto és un servei de creació de vídeo basat en el núvol que produeix vídeo a partir de fotos, videoclips i música en presentacions de diapositives de vídeo, i presentacions personalitzades basades a la web.
Amb seu a Nova York, Animoto permet crear vídeos de màrqueting per a Instagram fàcilment.
3. StoryArt
StoryArt és una aplicació d’editor d’històries d’Instagram que ofereix un munt de plantilles d’històries i plantilles animades per ajudar-vos a crear bells dissenys de collage per a la història d’Instagram & Instagram Reels.
Contaràs la teva història com un artista!
Conclusió
Si utilitzes les xarxes socials per generar clients potencials i vendes, hauries de construir les teves campanyes (orgàniques i de pagament) al voltant de l’ús de contingut vertical.
Recorda:
- Intenta crear continguts interessants
- Adapta el teu contingut a cada plataforma
- Afegeix subtítols als teus vídeos
- Mesura els teus resultats
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.