Estratègia de màrqueting a Instagram en 7 passos

Estratègia de màrqueting a Instagram en 7 passos

Instagram és potser la plataforma social preferida de la gent.

Per què ens agrada Instagram?

Per les imatges.

Les plataformes de xarxes socials visuals creixen més ràpid.

Segons Datareportal, a partir de l’octubre del 2021, Instagram té 1.393 milions d’usuaris a Instagram, que ocupa el quart lloc a les plataformes de mitjans socials més actives del món.

A continuació tens algunes estadístiques sobre l’audiència potencial a què pot arribar el teu negoci utilitzant anuncis a Instagram.

Estrategia-de-marqueting-a-Instagram

Increïble, oi?

Ara, Instagram ofereix oportunitats il·limitades per a les empreses. Però necessitaràs elaborar una estratègia de màrqueting a Instagram, si vols atreure l’audiència desitjosa no només de compartir el teu contingut, sinó d’obrir les bitlleteres.

En aquest article, aprendràs a elaborar una Estratègia de Màrqueting a Instagram en 7 senzills passos, posar-la en pràctica i començar a vendre.

Com crear una estratègia de màrqueting a Instagram en 7 senzills passos

Pas #1 – Defineix els teus objectius a Instagram

Establir objectius significa compromís. És l’acte de seleccionar un o diversos objectius que desitges assolir.

Per tant, el primer pas és definir els objectius d’Instagram. Vols donar a conèixer la teva marca? Esperes captar clients potencials? O potser convertir clients potencials?

Tenir un objectiu clar al cap és crucial a l’hora de crear el teu contingut d’Instagram perquè cada peça estigui enfocada a aconseguir aquest objectiu.

Els objectius han de ser SMART: específics, mesurables, assolibles, realistes i oportuns.

Si, per exemple, el teu objectiu a Instagram és la venda social, el teu feed d’Instagram ha d’estar enfocat a mostrar els teus productes i animar la teva audiència a provar-los.

Contingut relacionat: 5 Consells immillorables per vendre a Instagram

Copy-of-Banner-Estrategia-de-Marqueting-Digital-

Pas #2 – Coneix la teva audiència d’Instagram

Sense una audiència interessada en allò que ofereixes, el teu compte d’Instagram és inútil per a la teva empresa.

Si ja has definit qui és el teu buyer persona, fes servir aquesta informació. Si no és així, has de definir el teu públic objectiu.

Pensant en el teu client mitjà, respon aquestes preguntes:

  • Quina edat té el client objectiu?
  • On es troba?
  • Els vostres productes i serveis són més populars entre un gènere?
  • Quin és l’objectiu més gran del teu públic objectiu?
  • Quins punts de dolor estan tractant de resoldre els clients?
  • Com poden els teus productes o serveis facilitar-los la vida?

Si ets una gran marca, et pots adreçar a diferents públics amb diferents comptes. Per exemple, Adidas utilitza Adidas Originals, Adidas Women, Adidas Swim, Adidas Running…

Dit això, si ets una petita empresa, és millor començar amb un sol compte. I a partir d’aquí pots anar escalant.

Pas # 3 – Inspirar-se en la competència

Els usuaris comparteixen més de 80 milions d’imatges cada dia.

No diem que les hagis de revisar totes. Però pots revisar el contingut de la teva competència per inspirar-te.

Coses a tenir en compte dels teus competidors:

  • Tipus de contingut que publiquen
  • Quins hashtags comparteixen amb les seves publicacions
  • Revisa els comentaris de les publicacions de la teva competència per veure de què parlen els clients
  • Estiguis atent a les tendències de contingut

Tria fins a cinc competidors i comença a recopilar informació. Recorda que l’exercici és per inspirar-se. No copiïs el que estan fent perquè potser no estiguin en línia amb la consecució dels teus propis objectius.

Contingut relacionat: Com seguir hashtags a Instagram per a monitoritzar contingut rellevant per a la nostra empresa

Pas #4 – Defineix la teva marca a Instagram

Construir un feed de Instagram estètic en línia amb el teu negoci és una necessitat.

Instagram és principalment una plataforma visual, de manera que la qualitat de les imatges i d’altres materials han d’estar en harmonia amb els colors i l’estil de la teva identitat de marca principal.

Contingut relacionat: 4 Elements essencials de la identitat de marca per a les xarxes socials

Pas #5 – Planifica la teva estratègia de contingut a Instagram

Abans de planificar una estratègia de contingut d’Instagram, has de revisar la biografia i el contingut existent.

Comprova si la teva biografia reflecteix la missió del teu negoci i està alineada amb els teus objectius empresarials.

Després, és el moment de veure el contingut al teu feed. És el contingut rellevant per als meus objectius de negoci? La meva audiència està interessada en aquest contingut?

Amb aquestes dades, podràs crear una estratègia de contingut a Instagram que podria ser diferent de la que tenies.

Ens submergirem en el contingut que estàs planejant.

Com que Instagram et permet moltes opcions de contingut: imatges, vídeos, carrusels, històries, reels, IGTV, etc., pots jugar amb diferents tipus de contingut: educatiu, entre bastidors, de producte, d’entreteniment, generat per l’usuari, etc.

No ets dissenyador gràfic?

Cap problema. Amb Canva, podràs crear (i compartir!) bonics dissenys com un professional.

Contingut relacionat: Com crear contingut irresistible a Instagram per a empreses

En primer lloc, fes una llista de temes rellevants per al teu negoci. No només han d’estar relacionats amb els productes i serveis que vens, sinó que l’audiència hi ha d’estar interessada.

Tingues en compte que els peus de foto són clau per atraure els clients. Segons un estudi de Socialinsider, els peus de foto de fins a 10 paraules augmenten l’engagement a Instagram dels negocis, especialment quan es combinen amb publicacions amb carrusel.

Estrategia-de-marqueting-a-Instagram-Passos

Contingut relacionat: 3 Maneres de ser creatiu a Instagram per a empreses

Pas #6 – Establir un horari de publicació consistent

Quan tinguis un pla de màrqueting d’Instagram establert, és el moment de crear un horari de publicació consistent.

La consistència és clau si vols obtenir resultats.

Instagram Insights et donarà informació sobre el moment en què els teus seguidors són més actius.

Descobrir el millor moment per publicar no és fàcil. Però amb informació, i a força de prova i error, trobaràs el millor moment, el que t’aporta més engagement i seguidors.

Si et preguntes quants posts hauries de publicar en un dia (Aquesta és una pregunta freqüent que rebem a l’agència), et direm que 1-2 posts al dia, si el teu objectiu és créixer.

Dit això, tingues en compte que és possible que no puguis crear tant contingut, així que és millor mantenir un horari que puguis mantenir a llarg termini.

Et recomanem que facis servir Planoly: és una eina molt útil per programar (i obtenir informació).

Pas #7 – Fes un seguiment del teu progrés

Aquest és potser el pas més subestimat.

Tot i això, és fonamental fer un seguiment del rendiment de les teves accions al llarg del temps.

Comprova regularment (setmanal o mensualment) els teus objectius i els KPI (Indicadors Clau de Rendiment) que vas establir amb anterioritat i comprova si t’estàs movent cap a la consecució dels teus objectius.

La plataforma d’Instagram per a empreses té una gran eina: Instagram Insights. Hi ha un munt de dades que pots recopilar i obtenir informació.

Fes-ho un hàbit.

Conclusió

Una estratègia de màrqueting a Instagram marca la diferència.

Aquest full de ruta t’ajudarà a atraure nous seguidors, i convertir-los en clients fidels.

És el moment de crear la teva estratègia, i cenyir-t’hi. Si necessites ajuda, som aquí per servir-te. Fes una ullada als nostres plans o posa’t en contacte amb nosaltres.

Volem que triomfis a Instagram!