Un pla de continguts és crucial per a l’èxit de la teva estratègia a les xarxes socials. En general, l’objectiu principal és oferir continguts d’alta qualitat i de valor.
Però, quins continguts publicaràs?
Amb quina freqüència?
Amb quins propòsits?
Aquestes són les preguntes que es fan molts empresaris.
Sí, les xarxes socials importen.
Segons Statista, «El gener del 2023 hi havia 5.160 milions d’usuaris d’Internet a tot el món, cosa que representa el 64,4% de la població mundial. D’aquest total, 4.760 milions, o el 59,4% de la població mundial, eren usuaris de xarxes socials.»

En aquest post, et mostrarem com crear un pla de continguts per a les xarxes socials, perquè puguis elaborar un pla de continguts documentat, llest per posar-lo en pràctica.
Entrem en matèria.
Taula de Continguts
Què és un pla de continguts
Un pla de continguts és una guia documentada que defineix quins continguts publicaràs, en quins canals, quan i per què ho faràs.
De fet, és l’estratègia de continguts que et permetrà crear, gestionar i executar el pla de continguts del teu negoci.
Contingut Relacionat: Crea la teva estratègia de xarxes socials el 2023: Guia pas a pas
Beneficis d’un pla de continguts per a xarxes socials
Són molts els beneficis de comptar amb un pla de continguts, i en podem destacar els següents:
1. Estalvia temps
Un pla de continguts t’estalvia temps i et fa més eficient, ja que tens tot el contingut organitzat amb instruccions.
2. Crea direcció
Pots entendre el propòsit del teu contingut i comportar-te en conseqüència.
3. Coherència de marca
Mantindrà la teva marca consistent, amb una presència cohesiva a les xarxes socials.
4. És mesurable
Com està documentat, pots mesurar-ho i millorar-ho, si cal.
Com crear un pla de continguts per a les xarxes socials
Per crear-lo, cal tenir en compte l’estratègia i el pla de continguts.
Pas núm. 1 – Determina la teva anàlisi de situació
En primer lloc, escriu un resum de la teva situació actual pensant en els factors interns i externs que es produeixen dins o fora de l’organització.
Utilitza l’anàlisi DAFO com a ajut.

A continuació, realitza una auditoria de tots els seus canals a les xarxes socials i dels teus principals competidors.
Dades a recopilar:
- Nombre de seguidors
- Creixement de seguidors
- Tipus de contingut
- Temps de publicació
- Freqüència
- Rendiment del contingut: Abast, participació, etc.
- Ús d’anuncis a les xarxes socials
Descriu les conclusions de les dades recopilades.
Pas núm. 2 – Esbrina qui és el teu buyer persona
Un buyer persona és un personatge fictici del client ideal basat en dades reals.
Per definir-ho, podeu utilitzar les bases de segmentació següents:
- Geogràfica – Regió, clima, població, etc.
- Demogràfica – Edat, sexe, ètnia, educació, ocupació, ingressos, etc.
- Psicogràfic – Valors, actituds i estil de vida.
- Conductual – Índex d’ús, sensibilitat al preu, fidelitat a la marca, beneficis buscats, etc.
Hubspot disposa d’una eina de programari en línia gratuïta que pots utilitzar. Diverteix-te!
Contingut relacionat: La guia completa per crear un avatar de client
Pas núm. 3 – Identifica els objectius del teu pla de continguts, seguint les directrius SMART
Quins són els teus objectius? No tots els continguts tenen els mateixos objectius.
Explora els següents objectius de contingut de xarxes socials i mira quins encaixen al teu objectiu principal de xarxes socials.
- Generació de clients potencials
- Augmentar els ingressos
- Generar trànsit
- Fidelitzar clients/fans
- Augmentar el coneixement de la marca
- Augmentar el compromís
- Impressions
Fes-los SMART.
Pas núm. 4 – Planifica temes (categories) pel teu contingut
Planifica temes per al contingut, amb els propòsits següents:
- Contingut educatiu
- Contingut d’entreteniment
- Contingut inspirador
- Contingut de valor
Pas núm. 5- Tria els tipus de contingut
Tenint en compte els temes principals, tria els tipus de contingut que crearàs:
- Memes
- Hacks
- Infografies
- Guies
- Com fer-ho
- Preguntes freqüents
- Testimonis
etc.
Pas núm. 6 – Determina els teus canals de xarxes socials
Com podem determinar a quin canal de xarxes socials hem de tenir presència?
- Has d’estar on siguin els teus clients i clients potencials
- Has de ser on puguis mantenir una presència sòlida, amb una estratègia i un pla.
Pas núm. 7 – Elabora el teu pla de continguts
És hora d’elaborar el teu pla amb la informació següent:
- Data de publicació
- Tipus de contingut
- Format
- Canal de xarxes socials
- Freqüència
- Propòsit
- Text
- Crida a l’acció
Eines que pots utilitzar:
- Trello
- Google Drive
- Full de càlcul
- Sproutsocial
- Hootsuite
Pas núm. 8 – Analitza les mètriques de les xarxes socials
Els números diuen la veritat. Per tant, per millorar les teves mètriques, hem de recopilar dades primer i analitzar-les després.
On pots trobar les dades?
- A les mateixes plataformes de Xarxes Socials: Analytics o Insights
- Google Analytics
- Iconosquare
Conclusió
Utilitzant aquest marc de 8 passos, pots crear un pla de continguts a les xarxes socials per a la teva empresa.
Recorda que has de començar per comprendre clarament la teva situació actual i establir els teus objectius a les xarxes socials. A partir d’aquí, treballa en els temes i en el tipus de contingut que pots crear, així com en les eines per programar-los. Finalment, analitza’n el rendiment.