Les marques han de fer servir les xarxes socials. Segons Statista, el gener del 2022 hi havia 3.960 milions d’usuaris de xarxes socials a totes les plataformes. Tot i això, per beneficiar-se de les xarxes socials, les marques necessiten construir una estratègia clara que tingui en compte el que estan intentant aconseguir. En altres paraules, una estratègia de xarxes socials està pensada per ajudar-te a assolir els teus objectius de xarxes socials.
Parlant amb els nostres clients, ens hem adonat que els termes “metes”, “objectius”, “estratègies” i “tàctiques” de vegades no estan del tot clars. Així que començarem per definir-los i donarem un exemple de cadascun d’ells.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting a les Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Les diferències entre metes, objectius, estratègies i tàctiques
Metes
Una meta és una declaració àmplia del que la teva empresa vol assolir.
Per exemple, establir una presència sòlida a les xarxes socials.
Objectius
Per ser mesurables, els objectius han de ser S.M.A.R.T.
- Específics
- Mesurables
- Assolible
- Rellevants
- Limitats en el temps
Per exemple,
D’aquí a un any, volem arribar a un milió de persones mitjançant Instagram, Facebook, Twitter i LinkedIn.
Estratègies
Les estratègies són els mètodes o procediments per assolir els objectius.
Per exemple,
Estratègia núm. 1 – Estratègia de mitjans de comunicació de pagament.
Estratègia núm. 2 – Estratègia de col·laboracions.
Tàctiques
Les tàctiques són les activitats que es duran a terme segons l’estratègia. Són les accions que ens faran assolir els objectius.
Per exemple,
Estratègia Núm. 1 – Estratègia de mitjans pagats.
Tàctica Núm. 1 – Realitzar una campanya d’abast amb anuncis publicitaris de Facebook i Instagram. Pressupost mensual 5.000 euros.
9 Objectius de xarxes socials per a la teva estratègia de xarxes socials:
Aquí tens 9 objectius de xarxes socials per a la teva estratègia de xarxes socials. El treball de la teva empresa hauria de ser la de desenvolupar els objectius S.M.A.R.T. i les tàctiques que et faran assolir-los.
Contingut relacionat: Com construir la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials
Notorietat de marca
Si vols establir una presència i augmentar el teu abast a les xarxes socials.
Quines són les mètriques per mesurar la notorietat de la marca?
- Recompte de seguidors – «A quantes persones pots arribar potencialment?»
- Abast de les teves publicacions a les xarxes socials – «A quantes persones has d’arribar cada dia/setmana/mes?»
- Mencions, shares i RTs – «Quantes persones parlen de la teva marca o comparteixen les teves publicacions a les xarxes socials?»
2. Trànsit web
Si vols dirigir el trànsit al teu lloc web o bloc.
Quines són les mètriques per mesurar el trànsit web?
- Trànsit des de les xarxes socials – «Quants visitants provenen dels teus canals de xarxes socials?»
- Quota de trànsit global – «Quin percentatge del trànsit global representen les xarxes socials?»
- Taxa de rebot del trànsit de les xarxes socials: «Quina és la qualitat del trànsit procedent de les xarxes socials?
- Clics a les teves publicacions a les xarxes socials – «Quina és la qualitat del missatge de les teves publicacions a les xarxes socials?»
3. Generació de clients potencials
Si vols recopilar informació clau dels teus clients potencials.
Quines són les mètriques per mesurar la generació de clients potencials?
- Informació personal (normalment adreces de correu electrònic) recopilada a través de les xarxes socials – «Quants clients potencials has recopilat a través de les xarxes socials?»
- Descàrregues del contingut tancat – «Quantes persones et van visitar des de les xarxes socials i van descarregar el contingut tancat?»
- Participació – «Quantes persones han participat en els teus concursos o esdeveniments a les xarxes socials i han compartit la teva informació amb tu?»
- Clics a les teves publicacions de xarxes socials de generació de clients potencials – «Que tan bé està el teu missatge en aquestes publicacions?»
- Conversions de clients potencials de les xarxes socials – Que tan bons són els clients potencials de les xarxes socials?
Contingut relacionat: 5 Estratègies per generar leads per al teu negoci
4. Augment dels ingressos
Si vols augmentar les inscripcions o les vendes.
Quines són les mètriques per mesurar el creixement dels ingressos?
- Inscripcions/Ingressos – «Quantes inscripcions o quants ingressos estan aportant els teus canals de xarxes socials?»
- Ingressos per anuncis – «Quants ingressos està aportant la teva publicitat a les xarxes socials?»
5. Compromís amb la marca
Si vols connectar i comprometre’t amb la teva audiència.
Quines són les mètriques per mesurar el compromís amb la marca?
- Likes, shares i comentaris per publicació – «Quantes persones estan interactuant amb les teves publicacions a les xarxes socials?»
- Mencions i respostes – «Quantes persones estan esmentant la teva marca i quantes has respost?»
6. Construcció de comunitat
Si vols reunir defensors de la teva marca.
Quines són les mètriques per mesurar la creació de comunitats?
- Pels grups de Facebook: Nombre de publicacions, «m’agrada» i comentaris: «Com de compromesa està la teva comunitat?»
- Per als xats de Twitter: Nombre de participants i tweets per participant – «Quantes persones participen als teus xats de Twitter, i quin grau de compromís tenen?»
- Per a les comunitats de Slack: Nombre d’usuaris actius diaris – «Quantes persones participen activament a la vostra comunitat de Slack?»
7. Servei d’atenció al client
Si vols ajudar i servir els teus clients.
Quines són les mètriques per mesurar el servei al client?
- Nombre de preguntes de suport – «Hi ha una demanda de suport al client a les xarxes socials per a la teva empresa?»
- Temps de resposta – «Amb quina rapidesa contestes als teus clients?»
- Puntuació de satisfacció del client (CSAT) – «Com de satisfets els teus clients estan amb el teu servei?»
8. Relacions públiques
Si vols difondre notícies i construir relacions i lideratge de pensament.
Quines són les mètriques per mesurar l’èxit de les relacions públiques?
- Abast potencial – «A quantes persones ha arribat potencialment una campanya de relacions públiques a través de les xarxes socials?»
- Accions i mencions – «Quantes persones comparteixen o parlen dels teus articles de lideratge de pensament?»
- Influenciadors – «Quants i qui són els influenciadors o periodistes que parlen dels teus articles? Quina és la mida dels teus seguidors?»
- Abast – «Quantes persones estan preguntant a la teva empresa sobre qüestions relacionades amb el sector? Quants periodistes estan fent preguntes sobre la teva empresa a través de les xarxes socials?
9. Escolta i investigació social
Si vols escoltar els teus clients i entendre el teu mercat.
Quines són les mètriques per mesurar l’escolta i la investigació social?
- Converses amb els clients – «Quantes converses has tingut amb els teus clients a les xarxes socials?»
- Suggeriments o comentaris de les xarxes socials – Quants suggeriments estàs rebent dels teus clients a través de les xarxes socials?
- Millores de producte/contingut realitzats a partir d’aquests suggeriments – «Quants dels suggeriments van influir en el desenvolupament del teu producte o en la producció de continguts?»
Conclusió
Després d’analitzar la teva empresa, has de crear un pla estratègic que inclogui metes, objectius, estratègies i tàctiques.
Pots utilitzar les mètriques anteriors de cadascun dels objectius de xarxes socials per mesurar el teu èxit.
I si penses que necessites ajuda, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.