Si tens un negoci, el més probable és que sàpigues que és molt important implementar estratègies per generar leads, també anomenats clients potencials.
El creixement d’un negoci es basa en els primers clients potencials i convertir aquests clients potencials en vendes.
Segons Hubspot,
- Les tres millors fonts principals per a empreses B2B són SEO (14%), màrqueting per correu electrònic (13%) i xarxes socials (12%).
- Les tres millors fonts principals per a les empreses B2C són les xarxes socials (17%), el SEO (16%) i el màrqueting per correu electrònic (15%).

Aquí hem reunit algunes estratègies valuoses de generació de leads que pots implementar i escalar ràpidament.
Però primer definim la generació de leads.
Taula de Continguts
Què és la generació de leads?
La generació de prospectes en màrqueting és l’acte d’atreure prospectes al teu negoci i augmentar el seu interès a través de nutrir-los amb l’objectiu de convertir-los en clients.
L’objectiu és facilitar que els clients interactuïn amb la teva empresa.
Dit això, necessitem diferenciar la generació de demanda de la generació de leads.
Generació de demanda vs generació de leads
Alguns marketers les usen indistintament. No obstant això, són processos de màrqueting diferents.
- La generació de demanda és un procés de màrqueting basat en dades per generar consciència de marca i interès en el producte o servei a través dels canals de màrqueting.
En altres paraules, si els teus clients saben qui ets (el teu negoci) però tu no sapss qui són, aleshores estem parlant de generació de demanda.
Per exemple, publicacions a blocs i publicacions a xarxes socials sobre el nostre producte o servei.
- D’altra banda, si els teus clients saben qui ets (el teu negoci) i tu saps qui són els teus clients, llavors estem parlant de generació de prospectes.
Per exemple, algú que es subscriu al butlletí educatiu.
Procés de generació de demanda
En primer lloc, has d’identificar el contingut que crearàs.
Els tipus de contingut més populars són:
1. Publicacions de bloc al teu lloc web
2. Publicacions a xarxes socials
3. Infografia
4. Vídeos
5. Podcasts
6. Case Studies
7. Recursos
Etc
Quan creïs el contingut (actius de màrqueting), pensa detingudament com el distribuiràs a l’audiència correcta.
Pots segmentar l’audiència amb anuncis publicitaris, per exemple.
Procés de generació de leads
La teva audiència ja ha interactuat amb el contingut gratuït. No obstant això, has de crear alguns lead magnets per obtenir la informació de contacte.
Els lead magnets més comuns que pots crear són els següents:
1. Llibres electrònics tancats
2. Llistes de verificació tancades
3. Seminaris web
4. Proves de productes o consultes gratuïtes
5. Demostracions
6. Subscripcions per correu electrònic
Etc
En primer lloc, hauràs de fer una investigació de mercat. Comprèn les necessitats del client objectiu per a que estigui disposat a obtenir aquest contingut a canvi de la teva informació de contacte.
Pots executar una campanya de retargeting amb anuncis a les xarxes socials, apuntant a l’audiència que ja va visitar el teu lloc web.
5 Estratègies per generar leads per al teu negoci
Estratègia Núm. 1 – Generació de leads a Facebook

Els clients potencials “inbound” es converteixen a un ritme millor que els clients potencials de màrqueting “outbound”. Segons el Search Engine Journal, els clients potencials “inbound” generats per SEO tenen una taxa de tancament del 14,6%, mentre que els clients potencials “outbound” tenen una taxa de tancament de l’1,7%.
Però tenint en compte que l’inbound marketing no produeix resultats a curt termini, recomanem encaridament implementar ambdues estratègies: inbound marketing i outbound marketing.
Des del principi, Facebook ha estat un bon mètode per a la generació de leads. Amb els anuncis de leads de Facebook, els usuaris poden completar i enviar un formulari de leads sense sortir de la plataforma. Evita la fricció, per la qual cosa és clau per impulsar la conversió.

Estratègia Núm. 2: Sol·licite referències de clients actuals
Una estratègia que es passa per alt majoritàriament és demanar referències dels teus clients actuals. No obstant, no només costa menys adquirir un client referit, sinó que també té un potencial de retenció més gran, segons els investigadors de l’Escola de Negocis de Wharton.
Hi ha diverses tàctiques que pots utilitzar per tenir èxit en aquest esforç. El més comú és oferir un incentiu específic. Un programa d’incentius podria incloure una targeta de regal, una factura gratuïta per al proper mes o fins i tot una donació a una organització benèfica.
Sigues pacient. Les referències són una estratègia efectiva per fer créixer el teu negoci, però requereix temps. En primer lloc, cal dedicar temps a donar valor.
Estratègia Núm. 3: Posicionar-se als motors de cerca amb contingut d’alt valor per generar clients potencials
El contingut d’alt valor és clau per construir l’optimització de motors de cerca per al teu lloc web. És a dir, el procés de millorar el teu lloc web per als motors de cerca.
A mesura que creïs contingut que els usuaris trobin útil, estaran més disposats a fer clic a la teva crida a l’acció i passar a l’embut de clients potencials.
Contingut Relacionat: Què és un embut de vendes i com crear-lo?
Estratègia Núm. 4 – Oferir un lead magnet
Lliurar contingut valuós és (i hauria de ser) el nucli de qualsevol negoci. No obstant això, també has de crear contingut privat d’alt valor si vols generar clients potencials.
Així que el funcionament és el següent:
Els prospectes et brinden la teva informació personal, generalment, el teu correu electrònic, per accedir al contingut restringit. A canvi del teu correu electrònic, els prospectes tenen accés a un contingut exclusiu i valuós. Això es coneix com a lead magnet.
Contingut Relacionat: 20 Idees de lead magnets per augmentar els subscriptors
Estratègia Núm. 5 – Màrqueting per correu electrònic personalitzat
Quan tinguis contacte directe amb els prospectes, perquè ten el seu correu electrònic, és hora de nodrir-los.
Has de cultivar la relació per a que els puguis portar de l’etapa de prospecte a convertir-se en client.
Una de les millors maneres de fer això és amb un butlletí de correu electrònic.
Recorda personalitzar els teus correus electrònics. Un estudi realitzat per Experian va trobar que els correus electrònics personalitzats generen taxes de conversió sis vegades més altes.
Contingut Relacionat: 7 Estratègies de màrqueting de comerç electrònic que funcionen
Conclusió
Com has vist, la teva empresa té moltes opcions per generar clients potencials.
Si tens temps però pocs diners, pots començar amb les estratègies de inbound com la creació de contingut d’alt valor. D’altra banda, si tens diners però no temps, llavors opta per anuncis pagats.
Per obtenir els millors resultats, utilitza una combinació de tàctiques per assolir els teus objectius.
Fes-nos saber si necessites més ajuda. Estarem encantats de guiar-te.