El creixement del comerç electrònic s’ha accelerat des del 2020.
No només moltes botigues físiques es van traslladar a Internet, sinó que els hàbits dels consumidors van canviar dràsticament.
Les compres en línia segueixen creixent a un ritme sorprenent. I són aquí per quedar-s’hi.
Tot i això, les marques han de saber que unes estratègies de màrqueting de comerç electrònic ben definides són fonamentals per al seu èxit.
Ens agrada recordar les paraules de Tanner Larsson a Ecommerce Evolved: «Costa diners fer diners. Això forma part del negoci. Si no estàs disposat a gastar diners en el teu negoci, busca’t una feina».
En aquest post, compartim 7 estratègies fàcils de màrqueting de comerç electrònic que pots implementar avui i veure resultats per al teu negoci tan ràpid com sigui possible.
Però primer, revisem què és el màrqueting de comerç electrònic i quins són els beneficis.
Què és el màrqueting de comerç electrònic?
El màrqueting de comerç electrònic és l’acte de dirigir l’atenció cap a un negoci que ven el seu producte o servei electrònicament, fer que comprin i després retenir a aquests clients per a que segueixin comprant en el teu negoci.
L’èxit de les vendes és clau per a un creixement constant. Però els propietaris d’empreses de comerç electrònic també han de centrar-se a fidelitzar els clients en línia.
Avui dia els consumidors tenen molta informació. Però esperen una experiència sense complicacions.
Beneficis del màrqueting de comerç electrònic
Amb un lloc web de comerç electrònic, el teu negoci pot operar sense límits geogràfics. Aquest és potser el benefici més gran. Però hi ha altres beneficis que has de conèixer.
- Reducció de costos: les empreses de comerç electrònic poden evitar les grans inversions que hom necessita fer quan opera una botiga tradicional. Pensem en lloguer, personal, disseny, etc.
- Obert tot el temps: una botiga física té un horari de tancament. D’altra banda, amb una botiga en línia, un client pot comprar 24/7/365.
- Obtenir nous clients amb publicitat i màrqueting assequibles. Les botigues físiques han de dependre principalment de la marca, que és costosa. Les empreses de comerç electrònic no han de gastar molts diners per promocionar els productes. I a més, és més convenient habilitar cupons de descompte i altres ofertes.
- Vendre sense fronteres: pots expandir el teu negoci sense limitacions. Fins i tot pots administrar el teu negoci des de casa i vendre clients a qualsevol lloc del món.
- Proporcionar tota la informació que vulguis: els llocs web en línia tenen molt d’espai per a la informació. En un sol pas, pots informar el client sobre el preu, la descripció, la categoria, la tarifa d’enviament, la cura del producte, el temps de lliurament, etc.

7 Estratègies de màrqueting de comerç electrònic que funcionen
1. Utilitza el màrqueting de continguts per generar backlinks
La teva botiga en línia té un bloc?
Si no, has de crear-ne un.
Quan creïs contingut interessant, crees l’autoritat del teu domini perquè pugui classificar-se per paraules clau, o millor encara, per frases clau, i també pots obtenir backlinks
Sí! Parlem dels beneficis del màrqueting de continguts, optimitzat per a SEO.
Contingut relacionat: 10 Consells per escriure entrades de bloc efectives per al SEO
2. Envia correus electrònics de carrets abandonats

Segons les dades de l’Institut Baymard, la taxa mitjana d’abandonament de carrets a totes les indústries és del 69,57%. Van calcular dades de 41 estudis diferents. Aleshores, 7 de cada 10 compradors no completaran la seva transacció.
Els usuaris de dispositius mòbils tenen una taxa d’abandonament encara més gran: 85,65%!
Això és impactant, oi?
Ens agradaria recordar-te com és d’important que el teu lloc ha de ser compatible amb dispositius mòbils. Google Search Console t’ajudarà a assegurar-te que el teu lloc estigui completament optimitzat.
Les estratègies que pots implementar són les següents:
- Amb les dades anteriors, t’encoratgem que experimentis amb les ofertes de lliurament. Els costos d’enviament són el principal impulsor clau de l’abandó del carretó.
- Crea urgència en revelar la quantitat de productes que queden. L’escassetat pot impulsar les vendes fins a un 226%.
- Envia un correu electrònic de recordatori. Fes servir l’aplicació de correu electrònic de recuperació de carret abandonat, si utilitzes Shopify. O bé, una aplicació de recuperació de carret de WooCommerce, si utilitzes WordPress.
3. Crea una estratègia de màrqueting de comerç electrònic a les xarxes socials
L’estratègia de màrqueting a les xarxes socials és una eina molt poderosa per a les empreses de comerç electrònic.
Pots crear per guanyar notorietat de marca, augmentar el trànsit al teu lloc web i crear una gran base de clients.
Un cop més, la consistència és la clau.
Sigues pacient. Roma no es va construir en un dia. 🙂
Una tàctica que fa meravelles és el retargeting. El retargeting t’ajudarà a arribar als clients que han interactuat amb la teva marca, però que encara no has convertit.
Contingut relacionat: Com construir la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials
4. Up-sell i cross-sell estratègicament
L’adquisició de clients no hauria de ser tan difícil com sembla.
No obstant això, molts propietaris de negocis perden l’oportunitat d’augmentar les vendes mitjançant la promoció de vendes addicionals i creuades.
Aquí hi ha la diferència entre totes dues:
- Upselling és quan vens una versió més cara d’un producte que el client està comprant.
- Crossseling és quan vens productes que són diferents (però que poden estar relacionats) a què el client està comprant.
Funciona?
Bé, les estadístiques diuen la veritat.

Segons Groove HQ, si bé tens una probabilitat del 5 al 20% de vendre a un nou client, tens una probabilitat del 60 al 70% de vendre a un existent.
Alt i clar, oi?
Aleshores, quan un comprador col·loca un article al carret de compres, pots suggerir un producte relacionat amb un gran valor. O si un producte és al carret de compres i hi ha una versió millor, pots suggerir-ho amb una finestra emergent.
No tinguis por! Tot això es pot automatitzar.
5. Ofereix un xat en viu al teu lloc web
Segons Website Builder, el 51% dels clients tenen més probabilitats de comprar a llocs web amb Live Chat integrat, i el 29% tenen més probabilitats de comprar només veure l’opció, encara que no la usen.
Si no estar dins al teu pressupost en aquest moment, en podeu fer servir un de gratuït.
Hi ha moltes opcions. Et recomanem Tawk.to. És gratis, per sempre! 🙂
6. Afegeix ressenyes al teu lloc web
La confiança és clau en comprar en línia.
Una manera de generar confiança és afegir ressenyes al teu lloc web.
Pots col·locar-les a les pàgines de productes, perquè el client les pugui consultar ràpidament abans de fer la compra.
Una tàctica que estan implementant moltes botigues en línia és demanar testimonis de vídeo. A canvi, la marca et regala una targeta regal.
Després, pots utilitzar aquest contingut generat per l’usuari no només al teu lloc web, sinó que també el pots compartir a les teves plataformes de xarxes socials.
7. Ofereix descomptes instantanis a nous clients
Hi ha molts visitants que arriben al teu lloc web i se’n van.
La taxa és enorme!
Però podem encoratjar-los que es quedin o tornin com més aviat millor oferint-los un descompte instantani.
Amb una finestra emergent de sortida que ofereix un descompte que els clients poden bescanviar en un curt període de temps, pots generar un augment al·lucinant de vendes.
Conclusió
Si utilitzes aquestes estratègies de màrqueting de comerç electrònic avui, veuràs un gran salt a les vendes aquest any.
Recorda que una vegada implementades, has de fer un seguiment dels resultats i analitzar-les.
Si funcionen, segueix usant-les!
Si necessites ajuda, som aquí per servir-te. Fes una ullada als nostres plans o posa’t en contacte amb nosaltres.
Volem que tinguis èxit!