10 Consells per escriure entrades de bloc efectives per al SEO

10 Consells per escriure entrades de bloc efectives per al SEO

“Si el construeixes, ells vindran” no és una estratègia de venda.”

Per aconseguir millors classificacions a les cerques, hauràs d’utilitzar algunes estratègies i tàctiques per a que Google et trobi.

Segons SEO 2022 d’Adam Clarke, hi ha “dues poderoses lliçons per aconseguir els millors rànquings a Google:

1. Si vols mantenir-te al cim de Google, mai confiïs en una sola tàctica.

2. Assegureu-vos sempre que les teves estratègies de cerca es basen en les millors pràctiques de SEO.”

Però, quines són les tàctiques?

Hem reunit 10 consells de SEO per ajudar-te a optimitzar les entrades del bloc com un professional.

Què és el SEO?

SEO són ​​les sigles de “Search Engine Optimization” (optimització per a motors de cerca).

És el procés dissenyat per millorar la visibilitat i el posicionament de les pàgines web a la cerca orgànica.

Recorda que el contingut és el rei. El contingut que apareixerà als cercadors serà principalment els articles del bloc. Així que és millor optimitzar els articles per al SEO.

SEO ON-PAGE vs SEO OFF-PAGE

Mentre que el SEO on-page es refereix a les tècniques utilitzades en parts del teu lloc web per millorar la posició en un motor de cerca, el SEO off-page es refereix als factors de classificació de la pàgina que es produeixen fora de la teu lloc web, com els backlinks d’un altre lloc web.

Aquestes són algunes de les tàctiques dins de la pàgina:

– Utilitzar paraules clau en el títol de la pàgina i en el text de la pàgina.

– Optimitzar la meta descripció.

– Utilitzar el codi HTML i les etiquetes alt.

Exemples de tàctiques fora de la pàgina són:

– Escriure en un bloc com a convidat.

– Participar com a convidat en un podcast.

– Participar en un fòrum de comunitat del sector.

En aquest article ens centrarem en el SEO on-page. En concret, com utilitzar les tàctiques de SEO on-page per aconseguir entrades de bloc perfectament optimitzades.

Copy-of-Banner-Estrategia-de-Marqueting-Digital-

10 Consells per escriure entrades de bloc efectives per al SEO

Crear continguts sorprenents i útils per al bloc té alguns beneficis.

Contingut relacionat: 5 Beneficis del blogging per a la teva empresa

1. Fes una investigació de paraules clau adequada

Una adequada investigació de paraules clau t’ajuda a esbrinar quines paraules i frases busca la gent a Google.

Diem “paraules” i “frases” perquè hem de diferenciar les paraules clau de cua curta de les de cua llarga.

Paraules clau de cua curta: De 1 a 2 paraules.

Paraules clau de cua llarga: De 4 a 5 paraules.

Les paraules clau de cua curta estaven de moda en els darrers anys, però ja no. Si vols que la teva empresa tingui més impacte en els resultats de SEO, has d’utilitzar paraules clau de cua llarga.

Pensa en les paraules clau que busca el teu públic i després optimitza el teu article al seu voltant.

Recomanem utilitzar eines com:

SEMRush per obtenir dades en profunditat sobre les paraules clau, anàlisi de la competència i seguiment de la posició de les paraules clau…

El plugin Yoast SEO que t’ajudarà a utilitzar les paraules clau a la teva URL, etiqueta del títol, text alternatiu de la imatge i meta descripció. Hi ha una versió gratuïta!

Sigues conscient de la canibalització de paraules clau: tenir diverses entrades de bloc dirigides a les mateixes paraules clau. Així que no apuntis a les mateixes paraules clau dues vegades!

2. Escriu un post llarg i fàcil de llegir

10 Consells per escriure entrades de bloc efectives per al SEO -

Si et preguntes quina longitud ha de tenir la teva entrada de bloc, et donarem una resposta de sentit comú. Tan llarg com necessitis que sigui.

Dit això, les estadístiques ens diuen que els articles llargs (més de 1500 paraules) es posicionen millor que els articles curts (300 paraules). L’explicació darrere d’això és perquè els articles llargs entren més al detall.

A la foto de dalt es pot veure com els 10 primers posts de més ranking tenen més de 2.000 paraules.

El plugin Yoast SEO que hem esmentat abans t’ajudarà amb la llegibilitat. T’informarà si estàs fent servir massa frases llargues, la veu passiva i altres característiques, i així puguis millorar el teu text abans de publicar-lo.

3. Escriu un títol de post efectiu

Aquest és un dels factors més importants del SEO on-page.

El teu propòsit és escriure un títol de post que atregui l’atenció del lector i que alhora sigui rellevant per a la consulta de cerca.

Coses a tenir en compte:

– El títol ha de tenir 65 caràcters o menys

– Posa les paraules clau tan a prop com sigui possible del principi del titular.

No saps com escriure un bon títol d’entrada? Consulta el generador d’idees de contingut de Portent.

4. Utilitza etiquetes de capçalera per mostrar de què tracta el teu article

Per als usuaris de WordPress, aquesta és una tasca fàcil.

Per a que el teu contingut es posicioni, utilitza les capçaleres següents:

H1 – Escriu un (i només un) H1. Ha de ser el títol de l’article.

H2 – Escriu tants H2 com necessitis per dividir el teu contingut en trossos. Recorda que els subtítols ajuden el lector a entendre el teu contingut immediatament.

H3, H4… – Els articles llargs els hauran d’utilitzar per a que el contingut sigui encara més llegible.

En definitiva, intenta que les paraules clau estiguin en almenys un subtítol.

5. Inclou enllaços interns a cada article del bloc

Quan hagis escrit suficients entrades de bloc, el més probable és que t’adonis que l’entrada que estàs escrivint pot enllaçar-se amb altres anteriors.

Això no només mantindrà els teus lectors enganxats durant més temps, sinó que també facilitarà que els motors de cerca trobin el teu article.

6. Escriu una meta descripció que inclogui la teva paraula clau

Una meta descripció és un text curt que apareix sota la URL en els resultats dels motors de cerca i sota del teu títol en una publicació a les xarxes socials.

Un cop més, amb el plugin Yoast SEO, serà molt fàcil afegir una meta descripció.

Mantin-la en 155 caràcters i esmenta la teva paraula clau. Una breu descripció de l’entrada del bloc farà meravelles.

7. Afegeix text alternatiu a les imatges

En primer lloc, volem que sàpigues que les imatges (i els vídeos) són molt més atractius en els motors de cerca que el text pla. Recorda utilitzar imatges lliures de drets d’autor, com les que podeu trobar a Canva.

Contingut relacionat: 3 Eines gratuïtes per crear contingut visual

Els motors de cerca no poden veure les imatges, només el text.

Així que has d’optimitzar les imatges per al SEO.

Com?

Quan puges una imatge, WordPress et permet afegir el text alternatiu (Alt Text). Has d’escriure una descripció breu de la teva imatge. Conté la paraula clau.

Mentre que el peu de foto és opcional, el text alternatiu és crucial per al SEO. No és visible al teu lloc web.

8. Optimitza l’entrada del bloc per als fragments destacats

Un featured snippet o fragment destacat és un resultat de cerca ressaltat que apareix a la part superior. El teu objectiu és respondre les preguntes dels usuaris el més ràpidament possible.

Hi ha diverses regles que poden ajudar a que el teu contingut es converteixi en un fragment destacat:

– Quan respons les preguntes amb llistes d’instruccions.

– Quan la teva pàgina està ben estructurada.

– Quan proporciones respostes clares i directes.

– Quan elimines la informació superficial.

Quan hagis escrit una entrada de bloc de SEO efectiva, fes una ullada als següents consells:

9. Assegura’t de tenir un lloc web apte per a mòbils

El 90,9% dels usuaris utilitzen dispositius mòbils per connectar-se a Internet com a mínim una part del temps, segons Datareportal.

Amb aquesta informació, la teva feina és assegurar-te que els teus visitants tinguin una bona experiència al teu lloc.

No saps si el teu lloc web és apte per a mòbils? Introdueix la URL del teu lloc web aquí.

10. Connecta el teu lloc a Google Seach Console

10 Consells per escriure entrades de bloc efectives per al SEO

Google Search Console és un servei web de Google que permet als usuaris comprovar l’estat d’indexació i optimitzar la visibilitat dels vostres llocs web.

Configura el teu Google Search Console el més aviat possible. És crucial per mesurar el trànsit del teu lloc web. Rebràs notificacions si el teu lloc web està malament.

Conclusió

És important que utilitzis les tàctiques anteriors si vols escriure entrades de bloc SEO efectives. I, per descomptat, portar trànsit al teu lloc!

Com pots veure, optimitzar per al SEO no és difícil.

Ara bé, tingues en compte que abans d’escriure una entrada de bloc (fins i tot abans de pensar en el SEO), pensa com ajudaràs a la teva audiència.

Aquestes tàctiques de SEO s’han d’incloure en la teva estratègia gobal. Fes-nos saber si necessites ajuda per elaborar una estratègia de màrqueting digital per al teu negoci. Fes clic aquí per obtenir més informació.