Estàs tractant d’escollir un tema d’ebook per impulsar els esforços de màrqueting de la teva empresa?
Un ebook informatiu pot ser l’incentiu adequat per a la teva audiència perquè la gent “té gana” de (bona) informació. Per tant, estan disposats a donar-te informació personal (correu electrònic) a canvi del llibre electrònic, o fins i tot a pagar el preu.
Dit això, el primer és el primer. Has d’escriure sobre un tema candent. Un tema que la teva audiència està desitjant.
Aquí trobaràs 10 consells per triar un tema d’ebook que la teva audiència definitivament voldrà llegir.
Però primer, definim què és un ebook en màrqueting digital.
Taula de Continguts
Què és un ebook en màrqueting digital?
Un ebook (en màrqueting digital) és un llibre electrònic que cobreix informació detallada sobre un tema d’especialització. Té l’objectiu principal de millorar el coneixement i la reputació de la marca, alhora que reté l’audiència dins una estratègia de màrqueting inbound.

Avantatges d’un ebook, com Màrqueting de continguts
La majoria de les campanyes d’inbound màrqueting estan enfocades a elaborar i publicar articles a un bloc.
Pots ampliar aquesta informació escrivint un llibre electrònic sobre aquest tema, perquè l’audiència pugui comprendre’l millor.
Podem pensar en els avantatges següents:
1. Un ebook t’estableix com un expert
2. Tenen més valor que les publicacions del bloc
3. Pots vendre el teu llibre electrònic per una tarifa baixa
4. Un llibre electrònic pot ser un gran lead magnet
5. Pots crear un llibre electrònic fàcil i ràpidament amb una eina de software
Contingut Relacionat: 20 Idees de lead magnets per augmentar els subscriptors
Eines per a crear llibres electrònics
Un dels desafiaments més grans del màrqueting de continguts és la manca de recursos. No obstant això, de vegades es tracta de fer servir les eines adequades per estalviar temps.
Aquestes són algunes eines de creació de llibres electrònics que pots utilitzar:
Kitaboo: una plataforma de publicació digital basada en el núvol per crear, publicar i lliurar de manera segura llibres electrònics interactius millorats amb multimèdia.
Flipbuilder.- Un creador de llibres electrònics que converteix PDF en llibres electrònics Media Rich amb un estil de llibre animat.
Blurb.– Un software de publicació de llibres electrònics capaç d’ajudar en tot el procés de publicació i distribució.
Pressbooks.- Ofereix solució d’epublishing a institucions educatives, autors i autoeditors
Visme. -Permet als usuaris descarregar el llibre electrònic en format PDF i compartir-lo o vendre’l en línia
Contingut Relacionat: Les millors eines per a crear llibres electrònics
10 Consells per escollir un tema d’ebook per a la teva audiència
1. Mira les pàgines més visitades del teu bloc
La quantitat mitjana de temps que els visitants passen més en aquesta pàgina és un gran començament. Això vol dir que la teva audiència troba aquest tema rellevant.
L’indicador anterior ha de ser posat en perspectiva. Això significa que també has de consultar les pàgines més visitades.
Pots trobar aquests números a Google Analytics.
Anota els temes principals i escriu el teu ebook.
2. No vagis en embuts! Demana-ho!
De vegades perdem el temps als nostres caps quan la solució és allà fora.
Ves als teus comptes de xarxes socials i pregunta als teus seguidors sobre quins temes volen aprendre més.
També pots preguntar als teus amics o col · legues.
Aquesta informació et donarà una idea clara del que realment els interessa.
Per obtenir comentaris en línia, pots utilitzar Formularis de Google per crear una enquesta o una plataforma més elegant com Typeform.
3. Resol un problema
A la teva audiència li encanta la informació útil, però anhelen solucions.
La millor manera de conèixer quins són els seus problemes, a més de preguntar-los, és fer servir l’escolta social.
Ves als vostres comptes de xarxes socials, així com als comptes de xarxes socials dels teus competidors, i veuràs quin tipus d’informació necessites saber.
4. Investiga els llibres electrònics kindle a Amazon
La biblioteca de llibres electrònics d’Amazon és una gran font dinformació per categories.
Pots veure els temes més candents dels llibres electrònics en línia. Però també revisaràs qualificacions i ressenyes.
Pregunta’t:
- Quins llibres electrònics són els més venuts?
- Quantes qualificacions tenen?
- Tenen bones crítiques?
5. Controla els llocs web de la competència
Aquesta és una tasca que pot sorgir fent una investigació competitiva sobre la teva estratègia de màrqueting digital.
Fes una investigació sobre els teus 3 competidors principals. Visita els seus llocs web, especialment blocs, i els seus comptes de xarxes socials.
Estem segurs que trobaràs idees útils.
Si tenen llibres electrònics com lead magnets. Descarrega-te’ls per veure com desenvolupen les seves idees.
Tingues en compte que ho estàs descarregant per investigar. Així que, si us plau, no els copiïs!
6. Descobreix les preguntes que fa la gent
Si vols descobrir quin tipus de preguntes planteja la gent a la blocòsfera, pots utilitzar Answerthepublic.
Answerthepublic.com és un lloc web increïble on escrius una o dues paraules del teu interès en l’espai de cerca i després obtens totes les respostes en un mapa mental.
Intenta-ho! És realment divertit.
7. Utilitza temes de “Com fer”
Una estratègia efectiva per crear un tema interessant per a un llibre electrònic és el model “Com fer.”
El model “Com fer” és molt poderós ja que tothom vol aprendre com fer alguna cosa. Tant és així que hi ha un lloc web que és ple de “com fer” i les seves respostes. Estem parlant de wiki-how.com
Prova les oracions següents:
• Com <aconseguir un benefici>
• També Com <aconseguir un benefici> encara que <obstacle>
• o Com <aconseguir un benefici> en menys de <període de temps>
8. Contingut dels cursos en línia
Vivim en una era d’educació en línia.
Hi ha moltes plataformes que ofereixen educació en línia en múltiples temes. Podem pensar a Coursera, Udemy, MasterClass, etc…
En revisar els seus cursos i continguts tindràs una idea del que estan oferint perquè aquests temes siguin comercialitzables.
Consulta la sinopsi d’aquests cursos perquè t’inspiraran per escriure els teus capítols.
9. Usa Buzzsumo per trobar el contingut més compartible
Buzzsumo és una plataforma que t’ajuda a trobar el contingut que funciona millor.
Pots fer-lo servir:
• Ja sigui ingressant una paraula clau,
• O, escrivint un nom de domini. Per exemple: el lloc web del teu competidor.
I deixa que Buzzsumo faci la feina màgica.
10. Investiga hashtags del teu nínxol
Buscar hashtags a les xarxes socials pot donar-li una idea del que està ressonant i del que no.
Pots fer servir eines com Hashtagify.me. T’ajudarà a analitzar hashtags de competidors i influencers.
Conclusió
Hem cobert els 10 consells per triar un tema de llibre electrònic per a la teva audiència.
Quan hagis trobat el tema correcte, el següent pas serà investigar sobre aquest tema, organitzar la informació i escriure el llibre electrònic.
Si no saps si el tema és prou interessant, testeja! Sempre pots escriure un article breu i compartir-lo a les xarxes socials. I si sents que l’audiència en vol més, pots optar per escriure el llibre electrònic.
Feliç escriptura! 🙂