Màrqueting d’influència: Guia completa

Màrqueting d'influència

Vols desenvolupar una estratègia eficaç de màrqueting d’influència?

Volem dir-te la veritat. El màrqueting d’influència no consisteix a enviar un regal a una influencer a canvi que publiqui un post sobre el teu producte. O almenys, amb això no n’hi ha prou.

Si vols posicionar millor el teu negoci als mitjans digitals, hauràs de desplegar una estratègia eficaç de màrqueting d’influència. Entrem en matèria.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Màrqueting Digital

Què és el màrqueting d’influència

El màrqueting d’influència, també conegut com a treball amb creadors, és una estratègia de màrqueting que consisteix a identificar líders d’opinió que puguin ajudar una marca o empresa a connectar amb el seu públic objectiu, i promocionar la seva marca.

El màrqueting d’influència no és un concepte relativament nou. Hi és des de fa molt de temps: no han estat contractats els teus cantants favorits per promocionar una marca?

Ara s’ha democratitzat i qualsevol persona amb influència sobre un grup de seguidors pot ser un influencer.

Beneficis de treballar amb influencers que no coneixies

Segons Statista, el 2022, el mercat es va valorar en la xifra rècord de 16.400 milions de dòlars nord-americans.

Això significa que les marques creuen en l’eficàcia del màrqueting d’influència, i per això hem vist un auge en la creació de continguts.

Quins són els beneficis de fer campanyes de màrqueting d’influència?

El màrqueting d’influència pot:

  • Ajudar-te a arribar a audiències nínxol
  • Donar-te accés a llicències de creadors
  • Augmentar el teu posicionament SEO
  • Ajudar la teva estratègia de continguts
  • Generar vendes

Marques i empreses que treballen amb influencers

Normalment, les grans marques treballen constantment amb famosos per promocionar els productes. Hauràs vist la darrera campanya de Shakira per a Burberry’s, oi?

Les petites empreses treballen amb nano influencers o micro influencers. I també les botigues de comerç electrònic. Poden treballar amb aquests creadors de contingut per promocionar la seva botiga en línia, oferir una promoció, compartir contingut generat per l’usuari (CGU) i fins i tot utilitzar-los com a testimonis.

Què és un influencer i què no ho és?

influencer

Què és un influencer

  • Una persona amb un alt engagement, independentment del nombre de seguidors.
  • Una persona que promociona la marca o el producte.
  • Una persona que treballa amb un pla estratègic.

Què no és un influencer

  • Una persona amb una gran audiència a una plataforma de xarxes socials.
  • Una persona que ven el teu producte.
  • Una persona que ha publicat molts posts.

Tipus d’influencers

Hi ha molts tipus d’influencers, però els podem dividir en cinc categories:

Nano influencers. De 1.000 a 5.000 seguidors
Micro influencers. De 5.000 a 20.000 seguidors
Power influencers. De 20.000 a 100.000 seguidors
Mega influencers. De 100.000 a 1 milió de seguidors
Celebrities. Més d’1 milió de seguidors

Ara bé, abans de contractar un influencer cal tenir en compte l’engagement rate.

La taxa d’engagement de l’influencer és clau. Com més gran sigui l’engagement, més probabilitats té d’influir a la seva audiència perquè compri.

Per això, les marques estan més interessades a treballar amb micro influencers que amb celebrities. Tenen més taxa de participació.

Marques-e-influencers

Quan utilitzar una campanya de màrqueting d’influència

Si bé pots utilitzar influencers al teu gust, hi ha moments que poden ser realment útils per al propòsit de la teva empresa.

  1. Per promocionar una marca, producte o servei
  2. Per llançar una marca, producte o servei
  3. Per promocionar esdeveniments

Associacions entre marques i influencers

Hi ha tres associacions típiques entre marques i influencers:

  1. Una marca fa un regal a l’influencer, mentre que l’influencer publica un post promocionant el producte (regal).
  2. Un influencer envia un missatge de marca (per exemple, una nova botiga de la marca), i la marca us paga.
  3. Una marca utilitza la imatge del famós per a la campanya a canvi d’una suma de diners.

Com desenvolupar una estratègia eficaç de màrqueting d’influència

Aquests són els quatre passos que t’ajudaran a desenvolupar una estratègia de màrqueting d’influència efectiva.

1. Defineix els teus objectius i pressupost de màrqueting d’influència

Potser un dels objectius més comuns és arribar a nous clients objectius. Però no és l’únic.

Considera els objectius següents:

  • Notorietat de marca
  • Augmentar les vendes
  • Aconseguir clients potencials oferint un lead magnet
  • Aconseguir que el teu contingut es comparteixi, es comenti i agradi

Els estudis ens diuen que el 19% de les empreses gasten entre 1.000 i 10.000 dòlars l’any i el 18% gasten entre 100.000 i 500.000 dòlars l’any.

Perquè et facis una idea, Matt Crump comparteix amb Later, la guia d’honoraris i tarifes per post.

Recompte de seguidorsPreus per posts
5 – 10k$100 – $500
10 – 25k$500 – $800
25 – 50k$800 – $1500
50 – 100k$1500 – $2000
100k – 250k$2000 – $6000
250k – 1 million$6000 – $10000
1+ million$10000

2. Triar el tipus de campanya i el missatge

Tingues en compte que els influencers són creadors. Això significa que són experts en el seu camp. La teva feina consistirà a donar-los algunes pautes. Tot i això, no esperis ser un/a que vol manar-ho tot.

Determina el tipus de campanyes que vols fer: guest posting, concursos o sorteigs, codis de descompte, mencions, continguts patrocinats, etc.

Contingut relacionat: Com crear i promoure continguts a les xarxes socials

3. Recopila una llista d’influencers qualificats i connecta-hi

Com hem comentat abans, és important que triïs bé els teus influencers. No et deixis il·luminar pel nombre de seguidors. No és gens ni mica la mètrica més important.

Fixa’t en:

  • El nínxol de l’influencer
  • Els valors de l’influencer, i el missatge que transmet a la seva audiència
  • La seva taxa d’engagement

També pots utilitzar plataformes de màrqueting d’influencers com ara:

4. Mesura els teus resultats i afina la teva estratègia

Quan parlem de mesurar resultats, hem de tenir en compte que no estem parlant només de números.

Hi ha KPI’s qualitatius i quantitatius.

Mètriques qualitatives: nombre de posts, taxa d’engagement, nombre de clics i taxa de conversió.

Mètriques quantitatives: Interès demostrat, connexió entre la marca i l’audiència i els comentaris de l’audiència.

Un cop recopilades les dades, analitza-les i, si cal, afina-les.

Conclusió

Amb la teva estratègia de màrqueting d’influència, ja estàs llest/a per començar les teves campanyes.

Com sempre t’hem dit, un pla estratègic t’ajudarà a assolir els teus objectius de màrqueting. Les marques i empreses cada vegada gasten més en campanyes de màrqueting d’influència, de manera que ha arribat per quedar-se.

El millor és que ho provis, si encara no ho has fet. Testeja, testeja, i testeja. I segueix fent el que funciona pel teu negoci.