Com crear i promoure continguts a les xarxes socials

Com crear i promoure continguts a les xarxes socials

La creació de continguts a les xarxes socials és un repte per a qualsevol petita empresa. La majoria intenta crear i compartir continguts sobre la marxa sense cap estratègia al darrere. Per això, alguns repeteixen el mateix contingut o, pitjor, deixen de publicar després d’un temps com que no veuen cap resultat.

En aquest post, et mostrem com crear i promocionar continguts a les xarxes socials pas a pas: des de l’elaboració d’una estratègia de continguts a les xarxes socials, la creació i compartició de continguts a les xarxes socials i l’anàlisi dels resultats.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Xarxes Socials

Beneficis de tenir una forta presència a les xarxes socials

Les marques utilitzen les xarxes socials per tres raons principals:

  • Crear lleialtat a la marca
  • Interactuar amb el públic, i
  • Aplicar un màrqueting rendible

L’última raó és molt poderosa pel que fa a l’oportunitat d’arribar als teus clients potencials, especialment per a les petites empreses. Les xarxes socials creixen i, segons DataReportal 2022, el 75% dels usuaris d’Internet utilitzen les xarxes socials per buscar productes.

Així que la teva presència a les xarxes socials ha de ser indiscutible.

Com crear una estratègia de xarxes socials

Aquests són els passos que cal seguir per crear una estratègia de xarxes socials:

Pas Núm. 1- Defineix els teus objectius a les xarxes socials

Per escriure els teus objectius a les xarxes socials, pregunta’t: «Què vols aconseguir?».

Alguns dels objectius més comuns a les xarxes socials són:

  • Notorietat de marca – Aquest és un objectiu important perquè el teu compte de xarxes socials amb el teu nom i el teu contingut fa que la teva marca sigui coneguda pels clients potencials.
  • Promoure la interacció amb els usuaris – Els consumidors pensen que les marques que involucren la seva audiència són les millors a les xarxes socials.
  • Generar clients potencials i vendes – No subestimis el poder de les xarxes socials per promocionar els teus productes i serveis.

Pas Núm. 2 – Coneix el teu públic

Has d’entendre qui és la teva audiència, què els interessa i com pots atendre’n les necessitats.

Respon les preguntes següents:

  • A qui vols arribar?
  • Què els interessa?
  • Quins problemes necessiten resoldre?
  • Com i on els agrada consumir la informació?

Pots fer servir eines com Metricool. Tenen un paquet freemium que pots començar a fer servir ara mateix de forma gratuïta.

Contingut relacionat: La guia definitiva per crear un avatar del client

Pas Núm. 3 – Estableix els teus KPIs

Has d’identificar les mètriques que utilitzaràs per mesurar l’èxit. Els números diuen la veritat.

Els teus KPIs podrien ser els següents:

  • Abast – Nombre d’usuaris que han vist les teves publicacions.
  • Clics – Nombre de clics a les teves publicacions.
  • Compromís – Nombre d’interaccions dividit pel nombre d’impressions.
  • Likes – Seguiment dels likes orgànics i pagats.


Pas Núm. 4 – Crear i promoure contingut


Com crear contingut a les xarxes socials

El contingut potser és l’element més important en una estratègia de xarxes socials. És útil tenir una llista d’idees per crear contingut, com ara la següent:

  1. Fes una enquesta
  2. Pregunta als teus seguidors
  3. Comprova els continguts que són tendència
  4. Fes servir el títol d’un llibre
  5. Utilitza Buzzsumo
  6. Planteja una pregunta i respon-la
  7. Llegeix els comentaris del bloc
  8. Fes una cerca a Google de paraules clau populars
  9. Visita Quora per trobar preguntes i respondre-les
  10. Consulta els trending topics a la barra lateral de Twitter
  11. Fes una pluja d’idees
  12. Utilitza el contingut de la competència en benefici teu
  13. Llegeix una revista del sector
  14. Escriu una paraula clau al quadre de cerca de Pinterest
  15. Comparteix el teu èxit
  16. Troba suggeriments de paraules clau amb Ubersuggest
  17. Consulta els esdeveniments a Facebook
  18. Què està passant a les notícies
  19. Visita els grups de LinkedIn
  20. Missatges entre bastidors
  21. Una foto
  22. Fes una enquesta
  23. Escriu sobre els teus productes preferits
  24. Pregunta l’estat d’ànim dels aficionats
  25. Dades divertides


Quan se t’acudeixin idees de contingut, és rellevant aprofitar-les al màxim i crear totes les peces que puguis.

Nosaltres fem servir una metodologia de sumar i multiplicar.

En què consisteix?

A partir d’una peça gran de contingut (per exemple, un article llarg), creem diverses peces.

Com-crear-continguts-a-les-xarxes-socials

Aleshores, podem utilitzar diferents formats segons les plataformes de xarxes socials. Per exemple: Podem crear reels, carrusel, històries, etc.

Hi ha molts tipus de contingut que es poden crear a partir del contingut principal: Gràfics, Fotos, Infografies, GIFs, Hacks, Trucs, Tutorials, Checklists, Testimonis, Eines, Preguntes Freqüents, Enquestes, Entrevistes, Vídeo Promocional, Prediccions, Casos d’Estudi , Qüestionaris, Notícies, Regals, Memes, etc.

Com promocionar el contingut de les xarxes socials

Has de promocionar el teu contingut a les xarxes socials:

  • Orgànicament – Articles optimitzats per a SEO, fotos d’Instagram, etc.
  • Amb mitjans pagats – Anuncis de Facebook/Instagram, Anuncis de Google, etc.
  • Amb mitjans guanyats – Afiliació, UGC, etc.

Pas Núm. 5 – Analitza la teva estratègia de xarxes socials

Utilitza eines com Google Analytics o social media insights per entendre què funciona i què no.

Conclusió

És important elaborar una estratègia de xarxes socials, perquè el teu negoci pugui assolir els seus objectius.

Segueix aquests passos:

1- Defineix els teus objectius a les xarxes socials

2 – Coneix la teva audiència

3 – Estableix els teus KPIs

4 – Crea i promociona continguts

5 – Analitza la teva estratègia a les xarxes socials

Recorda: Els números et diran què funciona i què no. Si alguna cosa no funciona, has de modificar la teva estratègia fins que funcioni.