La creació de continguts a les xarxes socials és un repte per a qualsevol petita empresa. La majoria intenta crear i compartir continguts sobre la marxa sense cap estratègia al darrere. Per això, alguns repeteixen el mateix contingut o, pitjor, deixen de publicar després d’un temps com que no veuen cap resultat.
En aquest post, et mostrem com crear i promocionar continguts a les xarxes socials pas a pas: des de l’elaboració d’una estratègia de continguts a les xarxes socials, la creació i compartició de continguts a les xarxes socials i l’anàlisi dels resultats.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Beneficis de tenir una forta presència a les xarxes socials
Les marques utilitzen les xarxes socials per tres raons principals:
- Crear lleialtat a la marca
- Interactuar amb el públic, i
- Aplicar un màrqueting rendible
L’última raó és molt poderosa pel que fa a l’oportunitat d’arribar als teus clients potencials, especialment per a les petites empreses. Les xarxes socials creixen i, segons DataReportal 2022, el 75% dels usuaris d’Internet utilitzen les xarxes socials per buscar productes.
Així que la teva presència a les xarxes socials ha de ser indiscutible.
Com crear una estratègia de xarxes socials
Aquests són els passos que cal seguir per crear una estratègia de xarxes socials:
Pas Núm. 1- Defineix els teus objectius a les xarxes socials
Per escriure els teus objectius a les xarxes socials, pregunta’t: «Què vols aconseguir?».
Alguns dels objectius més comuns a les xarxes socials són:
- Notorietat de marca – Aquest és un objectiu important perquè el teu compte de xarxes socials amb el teu nom i el teu contingut fa que la teva marca sigui coneguda pels clients potencials.
- Promoure la interacció amb els usuaris – Els consumidors pensen que les marques que involucren la seva audiència són les millors a les xarxes socials.
- Generar clients potencials i vendes – No subestimis el poder de les xarxes socials per promocionar els teus productes i serveis.
Pas Núm. 2 – Coneix el teu públic
Has d’entendre qui és la teva audiència, què els interessa i com pots atendre’n les necessitats.
Respon les preguntes següents:
- A qui vols arribar?
- Què els interessa?
- Quins problemes necessiten resoldre?
- Com i on els agrada consumir la informació?
Pots fer servir eines com Metricool. Tenen un paquet freemium que pots començar a fer servir ara mateix de forma gratuïta.
Contingut relacionat: La guia definitiva per crear un avatar del client
Pas Núm. 3 – Estableix els teus KPIs
Has d’identificar les mètriques que utilitzaràs per mesurar l’èxit. Els números diuen la veritat.
Els teus KPIs podrien ser els següents:
- Abast – Nombre d’usuaris que han vist les teves publicacions.
- Clics – Nombre de clics a les teves publicacions.
- Compromís – Nombre d’interaccions dividit pel nombre d’impressions.
- Likes – Seguiment dels likes orgànics i pagats.
Pas Núm. 4 – Crear i promoure contingut
Com crear contingut a les xarxes socials
El contingut potser és l’element més important en una estratègia de xarxes socials. És útil tenir una llista d’idees per crear contingut, com ara la següent:
- Fes una enquesta
- Pregunta als teus seguidors
- Comprova els continguts que són tendència
- Fes servir el títol d’un llibre
- Utilitza Buzzsumo
- Planteja una pregunta i respon-la
- Llegeix els comentaris del bloc
- Fes una cerca a Google de paraules clau populars
- Visita Quora per trobar preguntes i respondre-les
- Consulta els trending topics a la barra lateral de Twitter
- Fes una pluja d’idees
- Utilitza el contingut de la competència en benefici teu
- Llegeix una revista del sector
- Escriu una paraula clau al quadre de cerca de Pinterest
- Comparteix el teu èxit
- Troba suggeriments de paraules clau amb Ubersuggest
- Consulta els esdeveniments a Facebook
- Què està passant a les notícies
- Visita els grups de LinkedIn
- Missatges entre bastidors
- Una foto
- Fes una enquesta
- Escriu sobre els teus productes preferits
- Pregunta l’estat d’ànim dels aficionats
- Dades divertides
Quan se t’acudeixin idees de contingut, és rellevant aprofitar-les al màxim i crear totes les peces que puguis.
Nosaltres fem servir una metodologia de sumar i multiplicar.
En què consisteix?
A partir d’una peça gran de contingut (per exemple, un article llarg), creem diverses peces.

Aleshores, podem utilitzar diferents formats segons les plataformes de xarxes socials. Per exemple: Podem crear reels, carrusel, històries, etc.
Hi ha molts tipus de contingut que es poden crear a partir del contingut principal: Gràfics, Fotos, Infografies, GIFs, Hacks, Trucs, Tutorials, Checklists, Testimonis, Eines, Preguntes Freqüents, Enquestes, Entrevistes, Vídeo Promocional, Prediccions, Casos d’Estudi , Qüestionaris, Notícies, Regals, Memes, etc.
Com promocionar el contingut de les xarxes socials
Has de promocionar el teu contingut a les xarxes socials:
- Orgànicament – Articles optimitzats per a SEO, fotos d’Instagram, etc.
- Amb mitjans pagats – Anuncis de Facebook/Instagram, Anuncis de Google, etc.
- Amb mitjans guanyats – Afiliació, UGC, etc.
Pas Núm. 5 – Analitza la teva estratègia de xarxes socials
Utilitza eines com Google Analytics o social media insights per entendre què funciona i què no.
Conclusió
És important elaborar una estratègia de xarxes socials, perquè el teu negoci pugui assolir els seus objectius.
Segueix aquests passos:
1- Defineix els teus objectius a les xarxes socials
2 – Coneix la teva audiència
3 – Estableix els teus KPIs
4 – Crea i promociona continguts
5 – Analitza la teva estratègia a les xarxes socials
Recorda: Els números et diran què funciona i què no. Si alguna cosa no funciona, has de modificar la teva estratègia fins que funcioni.