Saps quin és el teu posicionament al mercat pel que fa als teus competidors? Una anàlisi de la competència és un punt de partida per crear estratègies de màrqueting.
En aquest article, et donem les millors eines d’anàlisi de la competència que necessites per obtenir les dades i analitzar-les.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Què és una anàlisi de la competència?
Trobar competidors en el teu negoci i conèixer les seves diverses estratègies de màrqueting és el procés de fer una anàlisi de la competència.
Pots comparar les teves dades amb les dels teus competidors per determinar els avantatges i els desavantatges de la teva empresa.
Mètode d’anàlisi DAFO
DAFO són les sigles de Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats.
I el mètode d’anàlisi DAFO es fa servir per identificar i analitzar els punts forts i febles interns, i les oportunitats i amenaces externes de la teva empresa.

Consell Creativisocial: Un cop emplenat això, intenta respondre: «Com pots convertir les debilitats del teu competidor en les teves fortaleses?».
Com recopilar les dades de la competència i d’on
Vivim a l’era de la informació, i això ens pot portar a paralitzar-nos per saturació, a més de qüestionar-nos quina informació és veraç.
Per això, hem de saber per endavant quina informació busquem i per què. Al capdavall, la complexitat és enemiga de l’acció.
1. Pensa en els productes i/o serveis que vens
Qui els ven també? Aquests són els teus competidors. Fes una llista.
Per exemple, si vens agendes de productivitat. La teva competència seran aquells que no venen qualsevol classe d’agenda, sinó les que estan fetes expressament per fer-te més productiu.
2. Fes servir el mètode d’anàlisi DAFO
Fes servir aquest mètode per entendre quin tipus de dades has de prioritzar.
Si el teu competidor té un bloc d’èxit, podries considerar el SEO (Search Engine Optimization) o fins i tot el Posicionament Web SEM com a informació rellevant a recopilar.
3. Tria les millors eines d’anàlisi de la competència
Tria les eines que et permetran recopilar la informació que estàs buscant.
Ens referim a les eines que t’ajudaran a recopilar i analitzar les dades, i de les que hem elaborat una llista, perquè en puguis fer ús, segons les teves necessitats.
Contingut relacionat: Com realitzar una auditoria de xarxes socials en menys de 30 minuts
Les 37 millors eines d’anàlisi de la competència
Quan es tracta d’investigar i analitzar la competència, aquestes són les millors eines:
1. Mentionlytics
És una eina de monitorització web i de xarxes socials.
2. SEMrush
Semrush és un programari per a professionals SEO/SEM que et permet analitzar i comparar les dades amb les dels teus competidors.
3. Ahrefs
Una potent i completa eina SEO del mercat amb què podràs analitzar en profunditat qualsevol pàgina web.
4. SpyFu
Spyfu és una eina que exposa la fórmula secreta de màrqueting a cercadors dels teus competidors més exitosos.
5. Inlinks
Una eina per a l’optimització de la cerca semàntica.
6. MarketMuse
Una eina per investigar a fons la competència.
7. Similarweb
Es tracta d’una plataforma d’anàlisi de llocs web i intel·ligència de trànsit competitiu on pots comparar el trànsit i el rendiment dels llocs web, analitzar estratègies i fer créixer el teu mercat.
8. Followerwonk
Analitzar i comparar usuaris de Twitter.
9. VisualPing
Es tracta d’una eina de comprovació de llocs web, supervisió de canvis a llocs web i detecció de canvis a llocs web.
10. Distill.io
Una eina per fer un seguiment de les actualitzacions del lloc web.
11. BuiltWith
Una plataforma per obtenir informació avançada sobre quotes de mercat de tecnologia i anàlisi per països de totes les tecnologies web.
12. Buzzsumo
Una eina per seguir les mencions sobre el teu sector.
13. Alexa
Alexa pot ajudar-te a descobrir el rànquing mundial de webs.
14. Ubersuggest
T’ajuda a explorar les paraules clau per les quals es classifiquen els principals competidors.
15. QuickSprout
Una eina que ofereix, en uns minuts, una anàlisi tècnica del vostre lloc web i una comparació amb els teus competidors.
16. Answer the public
AnswerThePublic és una eina en línia que t’ajuda a trobar paraules clau i temes que els usuaris pregunten a Internet.
17. Screaming frog
És una eina d’auditoria de llocs web, SEO ràpida i avançada.
18. Website grader
Website grader és una eina gratuïta, desenvolupada per HubSpot i impulsada per Google Lighthouse, que et proporcionarà un informe personalitzat del teu lloc web o de la competència.
19. Turbo ad finder
Un espia d’anuncis de Facebook gratuït que permet recopilar, guardar i caçar anuncis de tendències automàticament des del teu feed de notícies de Facebook.
20. Brand24
Una eina d’escolta social per rastrejar totes les fonts públiques, incloses les xarxes socials, notícies, blocs, vídeos, fòrums, podcasts, ressenyes, etc.
21. SparkToro
Per a la recerca d’audiències, SparkToro és una eina que t’ajudarà a descobrir els llocs web que visiten els teus clients, els comptes socials que segueixen, els hashtags que utilitzen, etc.
22. PipeCandy
Pots utilitzar aquesta plataforma d’intel·ligència de mercat per crear llistes de clients potencials i investigar empreses.
23. Owler
Es defineixen com un servei que proporciona més precisió i fa una feina molt millor que les alertes de Google. Ves a descobrir-ho.
24. WhatRuns
Descobreix què fa funcionar un lloc web amb una extensió gratuïta del navegador. Identifica les tecnologies utilitzades a qualsevol lloc web.
25. Apollo.io
Amb la teva plataforma d’intel·ligència de vendes, pots buscar, comprometre i convertir més de 250 milions de contactes a més de 60 milions d’empreses.
26. Lusha
Et dona accés a les dades de contacte i d’empresa B2B més precises i actualitzades, i garanteix que les dades del teu sistema estiguin sempre al dia i actualitzades.
27. Metricool
Una única eina per a totes les tasques de qualsevol xarxa social i analitzar la teva competència.
28. Fanpage karma
Una solució completa que analitza un nombre il·limitat de perfils.
29. Socialmention
SocialMention és una plataforma web de cerca i anàlisi de tots els continguts agregats pels usuaris a Internet.
30. Google Alerts
Servei de supervisió de continguts ofert pel motor de cerca de Google, que notifica automàticament a l’usuari quan s’afegeixen nous continguts al motor de cerca.
31. Wayback Machine
És un fitxer on pots explorar més de 788.000 milions de pàgines web guardades al llarg del temps.
32. Majestic
Es consideren la base de dades més gran d’índexs d’enllaços del planeta.
33. Adbeat
Una eina per espiar les estratègies publicitàries de la competència.
34. Webceo
És una plataforma SEO tot en un amb eficaces eines SEO en línia per a màrqueting digital.
35. Thesearchmonitor
T’ajuda a supervisar SEM, SEO, PLA, shopping i contingut d’ofertes en una sola plataforma.
36. Mention
Una eina per supervisar fàcilment les fonts de la web cada dia, inclosos articles de premsa, llocs de ressenyes, fòrums i blocs.
37. Talkwalker
Eina d’intel·ligència del consumidor, seguiment i anàlisi de xarxes socials.
Conclusió
Hi ha moltes eines d’anàlisi de la competència per recopilar dades dels competidors i analitzar-les.
Una manera que no podem passar per alt és la del comprador misteriós. Com un inspector Michelin, que inspecciona de forma anònima restaurants i hotels per a les guies Michelin, tu també et pots convertir en client de la teva competència. I mentre recopiles dades, diverteix-te!