Has sentit a parlar de l’automatització de màrqueting?
En cas afirmatiu, saps com funciona?
Hem elaborat aquest article perquè puguis aprendre de què es tracta i, encara millor, com implementar-lo en 4 senzills passos amb eines de màrqueting. Així podràs capturar clients potencials (leads), millorar el teu posicionament i vendre més.
Més leads i conversions i menys feina. Divertit, oi?
Taula de Continguts
Què és l’automatització de màrqueting?
Marketing Automation o l’automatització de màrqueting és un programari que automatitza tasques repetitives com el màrqueting per correu electrònic, xarxes socials, etc.
L’objectiu principal és planificar, organitzar i programar el procés automatitzat per convertir un client potencial en un client sense més intervenció humana.
La tecnologia que hi ha darrere fa que el procés de conversió sigui més ràpid, més fàcil i estalviïs temps.
Beneficis de l’automatització de màrqueting
Les petites empreses enfronten molts desafiaments: manca dexperiència, manca de recursos humans, manca de recursos financers i, segons Liana Technologies, manca destratègia d’automatització de màrqueting (30, 6%).
Amb l’automatització del màrqueting, les petites empreses no només estalviaran temps, sinó que podran oferir una experiència més personalitzada als clients.
Aquí hi ha algunes estadístiques que proven els beneficis de l’automatització de màrqueting per a les empreses:
- Segons Lenskold Group, el 63% de les empreses que utilitzen l’automatització de màrqueting van superar la competència.
- L’automatització de publicacions i anuncis publicitaris pot estalviar-te més de 6 hores per setmana.
Amb el següent gràfic, veiem que la programació de publicacions a les xarxes socials i la publicitat a les xarxes socials es troben entre els tres principals processos automatitzats.

- Una enquesta realitzada per Hubspot va informar que l’ús de chatbots pot ajudar a estalviar fins a un 30 % en els costos d’atenció al client.
- S’ha demostrat que l’automatització augmenta la productivitat de les vendes en un 14,5%. Més estadístiques aquí.
Eines clau d’automatització de màrqueting
Escollir entre les infinites eines d’automatització de màrqueting pot ser una odissea. Hem investigat i et donem les nostres millors opcions.
1. Hubspot
Hubspot és una plataforma de vendes i màrqueting inbound que ajuda les empreses a atraure visitants, convertir clients potencials i tancar clients. Ho fa reunint una varietat de funcionalitats: CRM i automatització, entre d’altres. No és per a totes les butxaques. No obstant això, pots utilitzar el seu CRM de forma gratuïta.
2. InfusionSoft de Keap
InfusionSoft és una solució d’automatització de vendes i màrqueting tot en un: CRM, clients potencials i vendes.
3. ActiveCampaign
Amb ActiveCampaign, també pots automatitzar el teu màrqueting per correu electrònic, embuts i fer-lo servir com a CRM. Aquesta és una eina molt competitiva i no gaire cara. Útil per a menys de 20.000 clients potencials. (leads)
4. GetResponse
GetResponse és una eina econòmica si vols enviar correus electrònics, crear pàgines de destinació (landing pages) i automatitzar-ne la comercialització. No inclou CRM.
Altres eines importants són:
5. LeadsBridge
LeadsBridge automatitza el flux de màrqueting i vendes en connectar una font com Facebook Lead Ads amb una destinació com un CRM.
6. WordPress
Crear contingut útil i publicar-lo a la teva web és el primer pas del procés per generar trànsit orgànic.
7. Facebook Lead Ads
Els anuncis per a clients potencials de Facebook (Facebook Lead Ads) et permeten trobar persones que puguin estar interessades en els teus productes o serveis i recopilar-ne informació.
Contingut relacionat: Com iniciar un bloc
Com automatitzar el teu màrqueting en 4 senzills passos
En primer lloc, ens agradaria que comprenguessis que necessites un flux constant de clients potencials (leads) per a que les teves campanyes d’automatització de màrqueting siguin efectives.
I les dreceres no funcionen. Per tant, no compris una base de dades de clients potencials (leads) perquè generarà un ROI baix. A més, els comportaments de correu brossa estan prohibits.
Quan estiguis publicant bon contingut, generant clients potencials orgànics, tindràs un terreny fèrtil per elaborar una estratègia d’automatització de màrqueting que nodrirà els teus clients potencials (leads) per convertir-los en clients de pagament.
Pas Núm. 1: Pots automatitzar el teu màrqueting amb el programari de la teva elecció
Si estàs buscant implementar l’automatització en el teu negoci, el primer que has de fer servir és un programari que et permeti recopilar clients potencials (leads)
Les eines de què parlem són:
- Pàgines d’aterratge (Landing pages)
- Màrqueting per correu electrònic automatitzat
- CRM
- Pop-ups
Etc
Recomanem als nostres clients que facin servir un programari automatitzat tot en un no només per estalviar diners, sinó també per no tenir informació dispersa.

Pas Núm. 2 – Converteix els teus visitants en clients potencials
Per captar leads, has d’utilitzar les eines següents:
- Pàgines de destinació (Landing page): aquesta és la pàgina on vols que arribi el teu visitant, després de fer clic a l’anunci. Els animaràs a proporcionar la seva informació (generalment, el correu electrònic) a canvi d’un lead magnet (contingut útil i valuós).
- Finestres emergents (Pop-ups): pots fer servir les finestres emergents estratègicament al teu lloc web. Pots oferir un llibre electrònic (lead magnet) per rebre el seu correu electrònic, un descompte en la primera comanda o una subscripció a un butlletí informatiu.
En qualsevol cas, ho fas amb un objectiu al cap: aconseguir leads.
Contingut relacionat: 5 estratègies per generar leads per al teu negoci
Pas Núm. 3 – Converteix els teus prospectes en clients
Un cop tinguis clients potencials, és hora de nodrir-los i convertir-los en clients.
Com ho fas això?
- Butlletins (Newsletters): és important que implementis un bloc al teu lloc web i publiquis contingut útil. Fent això, generaràs trànsit de manera orgànica. Però també podràs educar els teus clients potencials enviant-los un butlletí amb els articles del bloc.
- Embuts de vendes automatitzats: amb els embuts de vendes automatitzats, pots enviar correus electrònics a les persones adequades en el moment adequat.
Pots fer que els teus leads avancin a través de l’embut de conversió:
Per exemple:
Si el client potencial va descarregar un llibre electrònic educatiu, pots enviar un correu electrònic amb la trucada a l’acció del següent pas. Voleu oferir-vos una sol·licitud de demostració o una consulta gratuïta?
Contingut Relacionat: Què és un embut de vendes i com crear-lo?
Pas Núm. 4 – Analitzar i optimitzar
Quan la teva estratègia d’automatització està implementada i en execució, hi ha un pas de gran importància: analitzar el seu acompliment.
Per començar, aquests són els elements que has de revisar periòdicament:
- Sessions
- Visitants únics
- Clients potencials
- Nombre de clients
- Taxa d’obertura de correu electrònic
- Clics de correu electrònic
- Taxa de conversió
Comprova si compleixes els teus objectius. Si no, mira els números (Els números sempre diuen la veritat!) i ajusta la teva campanya.
Conclusió
L’automatització està conquerint el món del màrqueting.
Avui dia, les petites empreses estan creant processos i sistemes automatitzats per transformar-les en empreses més productives i rendibles.
En resum, un embut de vendes de màrqueting comença captant l’atenció de l’audiència (anuncis publicitaris, blocs, xarxes socials), després converteix l’audiència en prospectes freds (obtenint el correu electrònic) a canvi de donar-los un valor gratuït.
Després escalfa als clients potencials freds amb seqüències de correu electrònic automatitzades (no siguis ràpid!). Educa’ls sobre el teu producte o servei, comparteix contingut rellevant i ofereix-los un article més petit amb gran valor. En última instància, ofereix-los la venda principal, amb una venda addicional.
Tingues en compte que després cal continuar educant-los i oferint-los nous productes o serveis.
Quan tenim clients lleials (i feliços!), els pots demanar la seva valuosa ressenya i testimoni.
Trobes aquesta informació molt útil, però estàs considerant utilitzar l’ajuda de professionals. Estarem encantats d’ajudar-te.https://creativisocial.cat/contacte/