Estàs preparat per crear i llençar un producte digital?
Al principi pot semblar descoratjador. No obstant això, amb una estratègia, podràs atraure nous consumidors, independentment de si ofereixes un llibre electrònic, cursos en línia, un software o un lloc de filiació.
En aquest article, et guiarem pas a pas per crear i llançar un producte digital amb èxit.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting Digital |
Taula de Continguts
Què és un producte digital
Un producte digital és un article que es produeix, ven i compra en línia. No tenen forma física i es poden adquirir mitjançant dispositius electrònics.
Els exemples són innombrables:
- Llibres electrònics
- Cursos en línia
- Programari
- Descàrregues de música
- etc.
Beneficis de llançar un producte digital
Amb tant de soroll a Internet, crear un producte digital complet i útil pot ser una joia per a aquells que no volen perdre el temps navegant per la web i probablement obtenint dades no tan precises.
Pensar i dissenyar un producte digital requereix temps i esforç, però al final compensa.
Aquí tens les principals raons per les quals t’hauries de donar una oportunitat:
1. Baixa barrera d´entrada
Definitivament, pots aprofitar les teves habilitats i experiències per construir un producte digital, amb pocs recursos.
2. El risc és mínim
Si crees un producte digital, no has de pagar per l’espai de venda, la fabricació, l’embalatge, etc., per la qual cosa el cost i la inversió són molt baixos.
A més, crees el producte digital una vegada, i el vens durant anys.
3. Alt marge
Com que els productes digitals són més assequibles, el retorn de la inversió és alt.
Pots actualitzar els teus productes digitals, i fins i tot afegir noves característiques fàcilment, per la qual cosa és infinitament escalable.
Com crear i llançar un producte digital
Aquests són els passos per crear i llançar un producte digital:
Pas Núm. 1 – Investigar el mercat
L’important d’aquest pas és respondre a la pregunta: «El meu producte digital resol el problema d’algú?»
Així que la teva feina serà investigar quines són les principals necessitats o problemes de la teva audiència. La millor manera és preguntar-los.
Com fer-ho?
- Pots preguntar a través de canals de comunicació com ara les plataformes de xarxes socials.
- Testeja un producte mínim viable. Per exemple, un llibre electrònic sobre el tema del producte.
- O també pots crear contingut educatiu i compartir-lo a les xarxes socials.
Pas Núm. 2 – Definir els objectius del teu producte digital
Hi ha tres preguntes que hem de respondre.
- Què volem aconseguir amb el nostre producte digital? [Resoldre el problema de la nostra audiència]
- Qui és la nostra audiència? Has de detallar la segmentació.
- Quins són els beneficis?
Pas Núm. 3 – Temes a tractar
A partir de la informació anterior, amb els teus coneixements i experiències crea una agenda dels temes a tractar.
Per fer més atractiu el teu producte digital, hi pots afegir lliçons en vídeo, plantilles descarregables, alguna secció de pràctiques amb activitats, etc.
Pas Núm. 4 – Establir un preu competitiu
És comú copiar els preus de productes similars. Però pots considerar les tàctiques estratègiques següents:
- Ofereix diferents paquets amb preus escalonats. Destaca el paquet més popular.
- Utilitza preus psicològics. Per exemple, 27,99 dòlars.
- Ofereix un pla gratuït o una prova gratuïta perquè el teu client pugui provar primer el producte digital.
Pas Núm. 5 – Posa nom i «empaca» el teu producte digital
El teu producte digital ha de seguir la línia de la teva marca.
Perquè destaqui al mercat, cal crear un nom, un logotip, definir els colors, i tots aquells elements que ho faran únic.
Pas Núm. 6 – Crear contingut gratuït per familiaritzar la teva audiència
Tenint en compte el teu embut de vendes, el propòsit de crear contingut gratuït -com entrades de bloc optimitzades per a SEO, infografies, podcast, etc.- està dirigit a mostrar el valor del teu producte digital i animar la teva audiència a comprar-lo.
Pas Núm. 7 – Promoure el producte digital
Aquest és un pas important. Un cop hagis creat el teu producte digital, has de posar-lo davant del teu públic objectiu.
Pots començar per compartir-lo primer amb la teva llista de correu electrònic i la teva audiència a les xarxes socials. Després, pots promocionar-lo:
- Oferint un lead magnet
- Utilitzant popups al lloc web
- Publicant anuncis de pagament
Contingut relacionat: 20 Idees de lead magnets per augmentar els subscriptors
Pas Núm. 8 – Llançar el teu producte digital
El dia del llançament ha de ser especial, per la qual cosa pots:
- Col·laborar amb els influencers per donar-te a conèixer
- Oferir grans bons per als primers a arribar
- Publicar anuncis de pagament a les xarxes socials i els motors de cerca
- Enviar un correu electrònic d’anunci del llançament del producte a la teva llista de correu electrònic
Pas Núm. 9 – Analitzar el llançament del teu producte digital
Parlem de mostrar el valor del teu producte digital perquè pot donar una solució a un problema. Tot i això, hauràs d’analitzar el rendiment del llançament mitjançant l’establiment d’alguns KPI’s, perquè puguis millorar-lo, si és necessari.
Pots fer un seguiment de: el trànsit global, el trànsit de pagament davant de l’orgànic, el trànsit d’origen, la taxa de rebot, la durada de la sessió i les taxes de conversió.
Conclusió
Amb aquest procés pas a pas, cal esperar que el llançament del teu producte digital es realitzi sense problemes i tingui un gran èxit.
Recorda que per mantenir-te al joc, hauràs d’escoltar el mercat i mantenir el producte digital actualitzat. Quan el teu producte digital estigui al mercat, la iteració és el procés continu de realitzar petites millores, segons els comentaris dels teus clients.