Com utilitzar els hashtags d’Instagram per al teu negoci

Com utilitzar els hashtags d'Instagram per al teu negoci

Vols saber com fer servir els hashtags d’Instagram per al teu negoci? Molta gent es pregunta si tenir una estratègia de hashtags d’Instagram és imprescindible a qualsevol estratègia de xarxes socials.

En aquest article, entendrem per què els hashtags d’Instagram juguen un paper essencial per arribar al teu públic objectiu.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Xarxes Socials

Què són els hashtags d’Instagram?

Un hashtag és una cadena de caràcters -lletres, números o emoji- precedida del símbol #.

Per exemple, #creativisocial.

Ajuden a organitzar el contingut en categories i augmenten la capacitat de descobriment.

Qualsevol que faci clic a un hashtag d’Instagram o utilitzi la funció de cerca de hashtags a Instagram serà portat a una pàgina que enumera totes les publicacions que han estat etiquetades amb aquest hashtag.

Beneficis d’usar hashtags d’Instagram per al teu negoci

No importa quins siguin els teus objectius a Instagram, fer servir hashtags d’Instagram et reportarà molts beneficis.

1. Augmenta l’exposició

Instagram mostra una galeria de les publicacions més importants i recents que inclouen un determinat hashtag quan hi fas clic. Això es tradueix que moltes persones poden descobrir el teu contingut.

2. Augmenta les interaccions amb l’audiència

Els usuaris d’Instagram tendeixen a comentar i interactuar amb les publicacions amb hashtags. Comença a jugar un gran paper quan utilitzes hashtags de marca i animes a fer-los servir.

3. Obtens idees de contingut

Els hashtags es poden utilitzar per investigar algunes idees de contingut. Què és popular? Què no funciona? Què està sobreutilitzat?

4. Vincular les campanyes en línia i a la vida real

Avui dia, les marques implementen campanyes en línia i offline. Estem segurs que has estat a una botiga i has vist una campanya de màrqueting oferint un producte o servei, utilitzant un #.

Tipus de hashtags segons l’objectiu

Hi ha algunes categories de hashtags amb diferents objectius:

1. Hashtag de nínxol

Descobreix els hashtags de nínxol que utilitza el teu públic objectiu perquè puguin trobar els teus productes o serveis.

2. Hashtag de sector

Afegeix hashtags relacionats amb el sector perquè et descobreixin nous públics i clients.

3. Hashtag de marca

Ajuda a promocionar la teva marca i anima la teva audiència a utilitzar els hashtags de la teva marca. Arribaràs a noves audiències amb una estratègia de contingut generada per usuaris. (UGC)

4. Hashtag d’ubicació

Adreceu-vos geogràficament a la vostra audiència amb hashtags d’ubicació. És una tàctica estratègica molt útil per al màrqueting local.

5. Hashtag popular

Utilitzar hashtags populars fa que les teves possibilitats de ser descobert siguin gairebé nul·les. I això és perquè aquests hashtags estan etiquetats per milions de posts.

Ara, amb l’engagement, el teu post pot estar pinejat entre els Top Posts.

6. Trending hashtag

Dona vida a la teva plataforma Instagram utilitzant hashtags de tendència. Utilitza’ls per donar suport a una causa, promocionar una campanya estacional o celebrar una festivitat.

Millors pràctiques per als hashtags

Els dies en què les empreses utilitzaven qualsevol hashtag que se’ls acudís, independentment de la seva rellevància, han quedat enrere.

No cal dir que els hashtags poden ajudar el teu negoci. No obstant això, has d’aprendre les millors pràctiques per utilitzar-los a favor teu.

Aquestes són, sens dubte, algunes de les millors pràctiques per a l’ús de hashtags a Instagram. Tingues en compte els consells següents:

1. Utilitza un número adequat de hashtags a cada publicació

Des de 2021, Instagram ha recomanat oficialment utilitzar només de 3 a 5 hashtags d’Instagram a cada publicació. El propòsit darrere aquesta recomanació és ser concís.

Ara, hem estat testejant molts posts, i la nostra conclusió és que fer servir menys hashtags disminueix el teu abast.

Dit això, quin és el número adequat?

Com que pots fer servir fins a 30 hashtags d’Instagram alhora, t’has de cenyir als que siguin rellevants i estiguin relacionats amb el teu post.

2. Troba els millors hashtags d’Instagram per al teu negoci

Pots començar a pensar en alguns i, a posteriori, cercar-los a la barra de cerca d’Instagram. Quan els escrius, la plataforma també et mostra els relacionats.

Una altra manera de trobar els millors hashtags per al teu negoci és fixar-te en els que utilitza la teva competència, influencers i altres comptes similars.

3. Crea el teu propi hashtag

Et recomanem que creïs el teu propi hashtag que s’adapti a la teva marca. I a més, pots ser tan creatiu com per inventar-te un hashtag amb el teu producte i el nom de la teva marca. 😉

4. Guarda llistes de hashtags per utilitzar-los ràpidament

La gestió del temps és molt important quan parlem de xarxes socials. Cal facilitar les coses.

Pensa en una categoria temàtica i fes un conjunt de hashtags. Desa’ls on puguis copiar-los fàcilment. Per exemple, Notes al teu iPhone. Després, pots triar el que encaixi en el post que publicaràs.

5. Segueix els hashtags de la teva comunitat o sector

Es tracta d’una tàctica estratègica per veure al teu feed publicacions relacionades amb el teu sector, juntament amb altres publicacions de comptes a què segueixes.

Contingut relacionat: Com seguir hashtags a Instagram per a monitoritzar contingut rellevant per a la nostra empresa

Eines per a hashtags d’Instagram

Ja hem vist la importància que tenen els hashtags a Instagram, però per facilitar-te les coses, pots utilitzar algunes eines per generar-los o simplement fer-ne un seguiment i analitzar-los.

  1. Hashtagify

Pots utilitzar aquesta eina per trobar i analitzar la teva estratègia de hashtags.

  1. Ritetag

Aquesta és una eina impressionant que et dona suggeriments de hashtags per a imatges i textos, basant-se en la participació de hashtags a temps real.

Funciona en ordinadors i mòbils.

  1. All Hashtag

Fes-la servir per generar, crear, analitzar i buscar els millors hashtags.

Conclusió

Els hashtags no resoldran els teus problemes d’engagement o abast immediatament. No obstant això, usant hashtags per a Instagram de manera efectiva, el teu negoci aconseguirà que el teu contingut arribi al teu públic objectiu.