Com iniciar un podcast

Com iniciar un podcast

Et preguntes com iniciar un Podcast?

Com a propietari d’un negoci, començar a emetre podcasts pot ser una gran estratègia per arribar a més públic i ampliar el teu negoci a través del màrqueting de continguts.

Si et preocupa la part tecnològica o les habilitats específiques requerides, no et preocupis. La veritat és que no cal ser un expert en tecnologia. Tot i això, hi ha alguns aspectes imprescindibles, pros i contres, que has de conèixer per endavant.

Estem segurs que aquesta guia pas a pas t’ajudarà a crear i llançar un podcast amb èxit.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Màrqueting Digital

Què és un podcast

Un podcast és una sèrie d’episodis d’àudio digital centrats en un tema concret i presentats per un o diversos amfitrions.

Estadístiques dels podcasts

El sector dels podcasts està en auge. Vegem algunes estadístiques:

  • 55.000 persones busquen «com començar un podcast» cada mes. 51.000 persones busquen «què és un podcast» cada mes. 85.000 persones busquen «els millors podcasts» cada mes. [AHREFS]

Beneficis d’iniciar un podcast

Pot ser que et preguntis si n’hauries de començar un. Fins i tot si hi ha beneficis per fer-ho.

Aquí et donarem algunes raons per les quals hauries de considerar-ho:

  1. Construir una audiència fidel, amb poca inversió.
  2. Aconseguir una altra font d’ingressos. Pots tenir patrocinadors del teu podcast.
  3. Posicionar-se com a expert.
  4. Amplia la teva xarxa de contactes entrevistant altres experts.
  5. El consum d’àudio augmenta dia a dia.
  6. No requereix gaire temps. Els episodis no han de ser llargs i l’edició d’àudio requereix una producció mínima.

Com iniciar un podcast

Si et decideixes a iniciar un podcast, però no saps com, només has de seguir els passos següents.

Pas núm. 1 – Planifica el teu podcast

Tria un tema de podcast i posa-li nom

Tria un tema de podcast que sigui prou ampli, per poder crear un infinit nombre d’episodis al seu voltant. És possible que la teva audiència vulgui escoltar sobre molts temes que puguem connectar en una sola categoria.
Un cop triat el tema del podcast, és hora de fer una pluja d’idees per al nom. Sigues creatiu/va!

Investiga els podcasts existents

Quan hagis triat el tema del teu podcast, un gran pas seria investigar els podcasts sobre aquest tema.

Aquestes dades t’ajudaran sens dubte a posicionar-lo millor.

Tria el tipus de podcast i escull el format dels episodis

Hi ha molts tipus de podcast de diversa durada, des de podcasts de 10 minuts fins a podcasts de més de 45 minuts, utilitzats principalment per a entrevistes aquests últims.

22 minuts és el temps mitjà de connexió d’un oient. Però et recomanem que provis diferents formats, i sobretot que ho ajustis a les teves possibilitats de creació.

Enregistra una intro i una outro

Afegeix una mica de personalitat al teu podcast amb una introducció i un tancament.

Enganxa els teus lectors amb:

  • La teva introducció
  • De què tracta
  • I quins són els beneficis d’escoltar-ho

Com estàs començant, pots fer servir música de fons gratuïta. Free Soundtrack Music és una web de llicències lliures de drets per a productors de vídeo.

Defineix la creació de caràtules

Investigant sobre els podcasts, hauràs vist moltes portades de podcasts.

Com t’imagines la teva?

Pots començar utilitzant una plantilla amb Canva.

Portada-Podcast

Pas núm. 2 – Construeix la teva marca

Igual que en el màrqueting de continguts, és important que incorporis la identitat visual de la teva empresa.
Els elements de la marca, com ara el logotip, els colors i la lletra tipogràfica, són essencials per millorar i crear notorietat de marca.

Pas núm. 3 – Configurar l’equip i el programari d’edició

Per començar a fer podcasting, no cal un estudi de luxe. Però si enregistres l’àudio amb el teu ordinador o dispositiu telefònic, no aconseguiràs un so nítid.

Hi ha molts micros de podcast al mercat amb diferents rangs de preus. Podem recomanar-te Àudio-Technica USB/XLR per la millor relació qualitat-preu.

Com hem dit abans, no cal ser un tècnic, així que pots editar els teus podcasts amb les eines següents:

D’altra banda, si no et sents segur/a editant els teus podcasts, o no tens o no vols dedicar temps a l’edició, sempre pots contractar alguna ajuda externa a Fiverr o Zencastr.

Pas núm. 4 – Enregistrar el teu primer podcast

Pots escriure els guions amb les descripcions dels episodis abans de gravar, o improvisar. Depèn de tu.

Et recomanem una mica de preparació, sobretot si és la teva primera vegada. Amb temps i pràctica, estem segurs que triomfaràs.

També és una bona idea enregistrar una pista de prova. Després, escolta l’enregistrament i, a partir d’aquí, pots fer millores.

Recorda triar un bon lloc per gravar. Una habitació tranquil·la n’hi haurà prou.

Pas núm. 5 – Distribueix i promociona el teu podcast

El pas següent és emmagatzemar els fitxers d’àudio i distribuir-los a les plataformes de podcast. Aquí tens algunes plataformes per distribuir el teu podcast:

BuzzSprout
AnchorFM

Ara, és el moment de promocionar-lo. Una de les millors estratègies és compartir-ho a través de les xarxes socials. Considera la possibilitat de publicar alguns anuncis per aconseguir més impacte.

Contingut relacionat: Com promocionar la teva marca a les xarxes socials: 10 tàctiques senzilles

Com guanyar diners amb un podcast

Amb un podcast, no només et posicionaràs, sinó que també pots guanyar diners.

Hi ha moltes maneres de guanyar diners amb un podcast. Heus aquí algunes:

  • Vendre els teus productes o/i serveis
  • Inserir anuncis patrocinats
  • Guanyar comissions mitjançant enllaços d’afiliats
  • Crear episodis addicionals amb una subscripció de pagament
  • Contractar consultoria
  • etc.

Conclusió

En aquest article, hem cobert el procés pas a pas per iniciar un podcast.

  1. Planifica-lo
  2. Construeix la teva marca
  3. Prepara el teu equip i programari d’edició
  4. Enregistra el teu primer podcast
  5. Distribueix i promociona el teu podcast

Tot i que no és difícil, com qualsevol cosa, requereix temps i esforç. Però pot ser emocionant i una gran tàctica estratègica per assolir els teus objectius.

Et desitgem molts èxits!