En augmentar el valor mitjà de les comandes (AOV), pots obtenir més valor dels teus clients, en lloc d’atreure’n de nous, la qual cosa implica guanyar més diners amb cada transacció.
En altres paraules, pots fer créixer la teva empresa sense disparar les despeses de màrqueting, publicitat i altres.
Per això és important calcular la quantitat de vendes que realitzaràs en un període de temps.
Així que definirem quin és el valor mitjà de les comandes.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting Digital |
Taula de Continguts
Què és el valor mitjà de les comandes (AOV)?
El valor mitjà de la comanda (AOV) és la quantitat mitjana de diners que el teu client gasta quan fa una comanda a la teva botiga de comerç electrònic.
Es tracta d’una key performance indicator (KPI) de gran valor; per tant, si tens una e-commerce, hauries de calcular-lo.
Com calcular el valor mitjà de les comandes
Diguem que la teva botiga té uns ingressos totals de 1.000 euros repartits entre 50 comandes, el valor mitjà de la teva comanda és de 20 dòlars.
Dividint els teus ingressos totals pel nombre de comandes fetes a la teva botiga de comerç electrònic, obtenim el valor mitjà de les comandes.
Aquesta és la fórmula:

Per què és important el valor mitjà de les comandes?
Com hem dit, el valor mitjà de les comandes és un KPI crucial per entendre el comportament dels teus clients. Juntament amb els productes més comprats, pots aplicar moltes tàctiques estratègiques per augmentar els teus ingressos.
Així, els beneficis d’augmentar el valor mitjà de les comandes són:
- Augmentar els ingressos per vendes
- Recuperar ràpidament el cost d’adquisició de clients
- Augmentar el valor de vida dels teus clients
- Eficiència en els costos d’adquisició
6 Tàctiques amb èxit per augmentar el valor mitjà de les comandes (AOV)
1 – Experimenta amb el llindar d’enviament gratuït
Si gastes certa quantitat de diners, algunes empreses ofereixen una targeta de regal amb un 10% de descompte. Altres, enviaments gratuïts.
On posem el llindar?
Per sobre del valor mitjà de la comanda.
Així, si el valor mitjà de la comanda és de 20 euros, podem establir l’enviament gratuït amb un carretó de 35 euros.
2 – Aprofita l’Upselling i els Bumps
L’Upselling i l’ús de Bumps són tàctiques d’èxit que hauries de provar.
En fer-ho, estàs oferint al visitant actualitzar la compra a una versió més cara, un paquet més gran, o una subscripció.
Recorda: Un bump passa abans que el client faci clic a «Compra ara». Es col·loca a la pàgina de vendes.
Per exemple, si un visitant està disposat a comprar un smartphone, podries fer un upselling d’un smartphone amb una pantalla més gran o amb més capacitat.
Contingut relacionat: 7 Estratègies de màrqueting de comerç electrònic que funcionen
3 – Agrupa productes o crea paquets
Una altra tàctica d’èxit és crear paquets amb articles que tinguin com a objectiu una experiència global. Això és molt comú a la indústria cosmètica.
La idea és crear paquets de productes o paquets més barats que comprar els mateixos articles per separat.
De fet, estàs augmentant el valor percebut de la compra del client.
4 – Engega un programa de fidelització de clients
Segons smallbizgenius, el 75% dels clients prefereixen les empreses que ofereixen recompenses.
Considera la possibilitat d’implementar un programa de recompenses o de fidelització si la teva botiga ven productes consumibles que els clients han de tornar a comprar.
Com augmentaràs el valor de per vida dels mateixos amb un programa de fidelització de clients?
Es tracta d’una estratègia de retenció de clients que t’ajudarà a establir relacions amb els teus clients i a augmentar el teu valor de per vida. I, per tant, el valor mitjà de les comandes.
Consell Creativisocial: És important que esbrinis constantment les necessitats dels teus clients, perquè evolucionin juntament amb el teu programa de fidelització.
5 – Ofereix promocions per temps limitat
Els temporitzadors i els terminis funcionen molt bé perquè la urgència activa la nostra necessitat. Si s’executa correctament, és una poderosa eina de vendes que pot ajudar a augmentar el valor mitjà de les comandes.
Diguem que has estat mirant aquest parell de sabatilles durant l’últim mes, però no hi pots justificar la despesa de 200 dòlars. Sorprenentment, reps un correu electrònic on s’anuncia una venda flash del 40% de descompte durant 24 hores.
Les compraries?
Segur que sí. I, probablement, amb algun complement.
6 – Llança una caixa de subscripció
Els clients solen obtenir un descompte quan compren una caixa de subscripció. Això no és com qualsevol altre paquet. En aquest cas, el client no fa una compra única, sinó una recurrent que s’enviarà a intervals regulars.
Aquesta tàctica estratègica no sols augmenta el valor de vida del client, sinó també el valor mitjà de la comanda.
Conclusió
El valor mitjà de les comandes és un poderós key performance indicator (KPI) que qualsevol propietari d’un comerç electrònic hauria de tenir en compte.
La incorporació de tàctiques com ara l’upselling, l’agrupació de productes (bundling), l’enviament gratuït, la caixa de subscripció, el programa de fidelització de clients i les promocions per temps limitat donaran millors resultats.
No obstant això, no oblidis que el teu objectiu final ha de ser mantenir els clients contents.
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.