Ets un emprenedor/a que vol iniciar un negoci online, però no saps per on començar?
T’entenem. Avui dia, l’entorn digital és ampli i de vegades complicat, i és normal no saber per on començar.
He de començar amb un lloc web o amb una aplicació mòbil? És YouTube una manera millor d’arribar als clients que Instagram?
Les preguntes són interminables.
Començar un negoci a Internet requereix un pla ben pensat. Has de tenir clar el producte o servei que vols comercialitzar, entendre els teus buyer persones, etc.
Aquest post repassarà els 5 passos per iniciar un negoci online.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting Digital |
Què és un negoci online?
Un negoci online és una empresa que ofereix productes i/o serveis en línia, sense invertir en espais físics. De vegades, l’èxit en línia permet també establir-se fora de línia.
Les classes en línia, el comerç electrònic, els blocs, els canals de YouTube i les solucions tecnològiques entren a la categoria d’empreses o negocis digitals.
Negocis online vs Negocis offline
Segons Thrive my way, l’augment dels negocis a Internet s’ha disparat en els darrers anys, i no pararà.
- El 82% dels consumidors utilitza els mitjans en línia cada dia, davant dels mitjans offline (24%).
- Les vendes en línia van créixer més del 50% entre el 2013 i el 2018, durant el mateix període, les vendes offline van créixer només un 10%.
- El 2020, les vendes totals del comerç detallista van disminuir un 3,9%, mentre que les vendes en línia van créixer un 14,8%.
Digitalització per a les petites empreses
Avantatges
La transformació digital té una sèrie d’avantatges, entre les quals:
- Convertir-se en una empresa centrada en el client
- Obtenir informació basada en dades
- Augmenta la creativitat i l’agilitat
- Actualització de coneixements i habilitats
- Fomenta la cultura digital, i
- Combina processos i operacions
Desafiaments
Els reptes a què s’enfronten les petites empreses són:
- Experiència del client
- Creixement del mercat
- Màrqueting i vendes
- Localitzar el talent
Un pla per automatitzar els processos, invertir en habilitats digitals i millorar les vendes en línia és clau per triomfar al món digital.
5 Passos para iniciar un negoci online
Quan hagis triat el teu nínxol de mercat per dirigir el teu negoci online, hagis decidit els productes i/o serveis que vendràs, i el teu model de negoci (drop-shipping, fabricació, venda a l’engròs…), estàs a punt per començar un negoci en línia seguint els següents passos.
Com puc triar un nínxol de mercat? Considera l’estratègia de l’oceà blau. Un enfocament d’oceà blau implica redefinir els límits dels mercats existents i crear mercats nous sense explotar. Les empreses que utilitzen un enfocament d’oceà blau proporcionen als usuaris finals molt més valor a un preu més baix. A l’era de les superplataformes digitals dominants, la identificació d’un micronínxol pot donar el tret de sortida a l’estratègia de les empreses digitals per evitar la competència amb les grans plataformes. |
Pas Núm. 1 – Crea la teva identitat de marca
El teu pla de negoci ha de descriure allò que fa la teva empresa, qui la dirigirà, els seus objectius i la seva visió, i com pretens arribar-hi.
Visió
Què espera aconseguir la teva empresa a llarg termini?
Missió
Quin és el propòsit de la teva empresa?
Objectius
Quins són els objectius SMART més importants?
Valors
Quins són els principis rectors i les expectatives de conducta de la teva empresa?
Pas Núm. 2 – Construir la teva plataforma de negoci online
La selecció d’una plataforma de comerç electrònic que no és la més adequada per al teu model de negoci pot portar-te a cometre un gran error. Igual que triar el teu proveïdor de hosting. Nosaltres et recomanem Siteground, ja que és el millor tant en temps d’activitat com en velocitat.
Tenint en compte això, les millors plataformes d’e-commerce són:
Per a llocs de WordPress: Woocommerce
Si tens grans inventaris: BigCommerce
Per a petits negocis: Shopify
Quan necessites productes personalitzables: Prestashop
Pas Núm. 3 – Elaborar una estratègia de negoci digital
És el moment de crear la història de la marca de la teva empresa, comprendre les necessitats dels teus compradors, dissenyar el recorregut del client i crear un embut de vendes.
Els elements fonamentals d’una estratègia de negoci digital són:
- Productes i/o serveis electrònics
Vens productes físics? Estàs pensant a llançar un curs en línia?
Com promocionaràs els teus productes i/o serveis online? En quines plataformes en línia penses tenir presència? Automatitzaràs processos?
Decideix el teu pressupost i comprova si necessitaràs ajuda externa
- Comunicació en línia
Com et comunicaràs amb els teus clients? La teva empresa està centrada en el client?
- Compliment de la normativa sobre privadesa de dades
Estàs protegint la privadesa dels consumidors? Compleixes amb totes les normatives locals i globals sobre privadesa de dades?
Pas Núm. 4 – Utilitzar les eines digitals adequades
Per construir una forta presència digital per al teu negoci, hauràs d’invertir en les eines adequades.
Les principals eines són:
- Lloc web de l’empresa o lloc web de comerç electrònic
- Plataformes de xarxes socials
- Servei de màrqueting per correu electrònic
- CRM
- Eines d’automatització
- Eines de creació de continguts
Contingut Relacionat: 30 Eines d’Instagram per millorar el teu màrqueting
Pas Núm. 5 – Mesura l’èxit i sigues àgil
La teva estratègia de negoci digital no està enregistrada en pedra.
Has de mesurar constantment si la teva estratègia funciona o no. Sigues àgil i estigues preparat per pivotar, si es requereix una adaptació.
Conclusió
Com hem vist, són molts els beneficis d’iniciar un negoci en línia avui en dia.
Dirigir un negoci online amb èxit requereix molt més que crear un pla de negoci. És necessari liderar i envoltar-se de gent hàbil (i agradable), seguir metodologies i sistemes, i guanyar tracció, per començar.
En aquest article, hem cobert els 5 passos per iniciar un negoci online que t’ajudaran a tenir un enfocament general de què significa convertir-se en un empresari digital.
Bona sort!
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.