Una de les queixes més comunes que sentim de propietaris de petites empreses és la lluita amb la gestió del temps a les xarxes socials.
El nostre consell és sempre el mateix: utilitza les eines de xarxes socials i crea hàbits a les xarxes socials.
Recorda que els hàbits no són decisions. Tu només ho fas, com raspallar-se les dents després de menjar.
La clau per formar hàbits a les xarxes socials és la consistència conscient, triant deliberadament accions efectives per explicar la teva història.
Coses a considerar abans de crear un hàbit a les xarxes socials (que també es pot aplicar a la vida quotidiana i al treball):
1. La multitasca és un mite.
Els experts estan d’acord, no hi ha tal cosa com la multitasca. El que hem arribat a designar el terme de multitasca és en realitat l’anomenat canvi de tasques, i és extremadament perjudicial per al nostre cervell.
“El teu cervell va ser dissenyat per pensar i raonar, no per gestionar totes les teves llistes de tasques”, diu Kimberly Medlock, coach de productivitat. “Romandre a la tasca” pot significar establir un temporitzador i centrar-se en aquesta tasca per un període específic de temps.

2. Fragmenta el teu temps i enfoca.
Si no saps per endavant el que faràs amb la distribució del teu contingut i quant de temps necessites per a cada tasca, el més probable és que perdràs el temps fent absolutament res. (Probablement només mirant la foto del gat del teu amic o comentant l’últim partit de futbol).
Fes una llista de les tasques pendents i anota la quantitat de temps que necessitaràs per a cada tasca de la teva llista de tasques pendents.
Pots agrupar les tasques mitjançant:
- Planificar i crear contingut.
- Curar el contingut.
- Programar contingut.
- Publicar contingut.
- Escoltar, respondre i participar.
- Mesurar i analitzar.
- Experimentar.
No necessites fer totes les tasques cada dia. Per exemple, pots mesurar i analitzar els teus resultats mensualment.
Tres eines de gestió de les xarxes socials:
Les eines de gestió de les xarxes socials són crucials per al teu èxit. Aquí hi ha quatre eines essencials que poden ajudar-te a estalviar temps i aprofitar al màxim la teva presència social.
- Calendari editorial de continguts
Lectura relacionada: Com crear un calendari editorial de continguts
- Eines per programar contingut a les xarxes socials
Lectura relacionada: Les 5 eines millors per a programar contingut a les xarxes socials
- Google Analytics
Aquesta eina gestiona les nostres xarxes socials. Les dades que recollim de Google Analytics es focalitzen en els nostres esforços en les plataformes de xarxes socials. Si no analitzes el teu rendiment a les xarxes socials, no saps el que funciona o no. Simple i planer.
Be Creative | Be Social