Com saps si la teva estratègia de xarxes socials està funcionant?Monitoritzar i analitzar la teva estratègia és clau per a l’èxit a les xarxes socials. Aquí tens tres mètriques que t’ajudaran a elaborar un contingut atractiu per a les teves xarxes socials.
Taula de Continguts
1. Creixement dels teus seguidors
Pots seguir el creixement del teu compte total de seguidors i veure quants seguidors has guanyat o perdut.
Facebook:
Ves a la teva pàgina de Facebook i fes clic a ‘Estadístiques’. A continuació, fes clic a la pestanya ‘M’agrada’ al teu esquerra i tria si vols veure les dades setmanalment, mensualment o trimestralment a la cantonada superior dreta.
Veuràs el total de ‘m’agrades’, així com els guanys i les pèrdues totals durant un període de temps.
Fes clic a la imatge del teu perfil a la cantonada superior dreta del teu compte de Twitter i selecciona ‘Analytics’ al menú desplegable.
Veuràs un resum actualitzat de 28 dies dels teus seguidors (a part d’altres mètriques).
2. Temps òptims per al ‘engagement’ [la participació]
Potser un dels reptes més difícils a les xarxes socials és aconseguir la participació dels teus seguidors. És per això que és important mesurar quan la teva audiència està més activa i és més probable que hi participi.
Pots veure quan els teus fans estan online anant a la teva pàgina de Facebook i fent clic a “Estadístiques” primer i “Publicacions” després. A continuació, pots passar el ratolí sobre els dies de la setmana.
A Twitter no tenim estadístiques per a moments específics al llarg del dia. No obstant això, podem veure com la participació augmenta i disminueix durant un període.
Fes clic a la imatge del teu perfil a la cantonada superior dret del teu compte de Twitter i selecciona ‘Analytics’ al menú desplegable. A continuació, fes clic a la pestanya ‘Tweets’ a la part superior de la pàgina.
3. Demografia de l’audiència
El monitoratge de la demografia del teu públic pot ajudar a redefinir la teva estratègia de contingut.
A Facebook ves a ‘Estadístiques’ i fes clic a la pestanya “Persones”, veuràs d’on vénen els teus fans i la gent que aconsegueixes amb la teva publicació.
Si consultes http://analytics.twitter.com i fas clic a “Audiències”, obtindràs una àmplia gamma d’informació dels teus seguidors: Interessos, dades demogràfiques, estil de vida, comportament del consumidor, empremta mòbil.
Be Creative | Be Social