Com gestionar les teves xarxes socials sense perdre el cap

Com gestionar les teves xarxes socials sense perdre el cap

Per començar, no consideris les xarxes socials com una distracció, sinó com un poderós vehicle de participació.

Per identificar els aspectes més importants de les teves xarxes socials, has de ser estratègic.

Què entenem per ser estratègic?

Un pla de xarxes socials

Has de crear un pla de xarxes socials ben construït, que ha d’incloure:

• Establir metes i objectius

• Investigar el teu públic objectiu i el teu principal competidor

• Crear una estratègia de contingut de xarxes socials

• Elaborar un calendari de xarxes socials

• Mesurar les teves mètriques i KPIs

La gestió de les xarxes socials no ha de tornar-te boig

La gestió de les xarxes socials no ha de tornar-te boig. A continuació, presentem alguns consells que pots utilitzar per estalviar temps i interactuar amb la teva audiència de manera intel·ligent.

1. Tria les teves plataformes de xarxes socials

No és realista pensar que pots dominar totes les plataformes socials. Concentra’t en un parell de canals de xarxes socials.

Tria sàviament. Para atenció al teu objectiu, ja que cada plataforma atén un tipus d’audiència diferent.

2. Estableix sistemes i procediments

Els sistemes són una col·lecció de procediments que s’utilitzen per administrar el flux de treball en un entorn de xarxes socials dispar.

Els poses en el seu lloc per assolir els teus objectius.

Què impliquen els sistemes?

Fem servir eines per programar i automatitzar la nostra activitat a les xarxes socials:

1. Nelio Content

Nelio Content és un complement de wordpress que l’ajuda a programar, crear i promocionar les seves publicacions de bloc a les seves xarxes socials (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i Pinterest).

2. Buffer

Buffer és una eina d’administració fàcil d’utilitzar.

Principals característiques:

  • Cua virtual per omplir el teu contingut.
  • Programa el teu contingut al llarg del dia.
  • Analitza el teu compromís i abast.

3. Sprout Social

Sprout Social és una eina de gestió de xarxes socials creada per ajudar les empreses a augmentar la teva presència a les xarxes socials. Adequat per a agències de xarxes socials ja que et permet administrar múltiples comptes.

3. Automatització de publicacions en xarxes socials

Amb la publicació automàtica en xarxes socials, escrius i dissenyes el teu contingut, després simplement fas servir eines de software per compartir en una data posterior.

Les eines que poden resultar útils són:

1. Sendible: col·labora amb els teus clients i equips per planificar, publicar i mesurar l’èxit del contingut en cada plataforma.

2. Missinglettr: t’ajuda a crear fàcilment fins a 12 mesos de publicacions en xarxes socials a partir d’una publicació de bloc perquè puguis generar més trànsit al teu lloc web en pilot automàtic.

3. Awario: és una poderosa eina d’escolta de xarxes socials que facilita el seguiment de paraules clau i mencions de marca a la web, inclosos Twitter, Facebook, Instagram i YouTube.

4. Programació de publicacions amb antelació

Un dels beneficis d’usar un programador de xarxes socials és que pot programar publicacions per als moments en què no està a la feina. Programa la teva gestió de xarxes socials al teu setmana.

Feu un cop d’ull a algunes de les millors eines de programació de xarxes socials aquí.

5. Participar de manera eficaç

No n’hi ha prou en crear, programar i publicar contingut de xarxes socials. Has d’interactuar amb la teva audiència.

Com podem relacionar-nos amb la nostra audiència?

  • Respondre a comentaris, missatges directes
  • Segueix a la gent que et segueix
  • Comparteix les publicacions d’altres comptes
  • Fes “M’agrada”, Retweets …

Si bé creiem que és necessari almenys aprendre a manejar les xarxes socials, pots contractar una agència perquè faci aquesta feina per tu. Pensa en les teves necessitats i deixa que els professionals treballin per aconseguir els teus objectius.

Be Creative | Be Social