L’educació online està creixent exponencialment. No és estrany, ja que és un model de negoci que la majoria dels propietaris de negocis estan desenvolupant i, si no ho han fet, poden aprendre com crear i vendre un curs en línia en aquesta publicació.
Aquí hi ha algunes estadístiques:
- S’espera que la quantitat d’usuaris d’aprenentatge en línia arribi als 57 milions per al 2027 (Font: PROSPERITYFORAMERICA )
- 2 de cada 5 empreses Fortune 500 aprofiten l’E-learning (Font: FINDSTACK.COM )
- El 70% dels estudiants estan d’acord que les classes en línia són millors que les aules tradicionals (Font: UNIVERSITAT DEL POTOMAC )
- S’espera que la indústria de l’aprenentatge electrònic corporatiu tingui un valor de gairebé $ 50 mil milions per al 2026 (Font: BUSINESS WIRE )
- El mercat mundial d’aprenentatge electrònic arribarà als 457.800 milions d’USD per al 2026 (Font: REPORTLINKER.COM )
Què és un curs online?
Un curs online és un tipus de programa educatiu que es lliura a través d’Internet, generalment mitjançant un sistema de gestió d’aprenentatge (LMS) o una plataforma de cursos .
Els cursos en línia (online) poden ser una manera efectiva d’aprendre noves habilitats o coneixements, especialment per a les persones que no poden assistir als cursos presencials tradicionals a causa de restriccions geogràfiques o d’horaris. Ofereixen flexibilitat i conveniència, cosa que permet als estudiants aprendre al seu propi ritme i al seu propi horari, alhora que ofereixen oportunitats d’interacció amb els instructors i altres estudiants a través de fòrums en línia o aules virtuals.
Característiques:
- Els cursos en línia poden ser presos per qualsevol persona amb accés a Internet, des de qualsevol part del món.
- En general, impliquen una combinació d’ activitats d’aprenentatge al seu propi ritme , com ara llegir materials, mirar vídeos i completar tasques o qüestionaris.
- Poden cobrir una àmplia gamma de temes i nivells d’habilitat des de cursos introductoris fins a cursos avançats.
- Alguns cursos en línia s’ofereixen de forma gratuïta, mentre que altres requereixen pagament o una tarifa de subscripció.
- Els cursos en línia es poden dissenyar per a individus o grups i poden ser oferts per universitats, col·legis, empreses o instructors independents.
- Molts cursos en línia ofereixen certificats o altres formes de reconeixement en finalitzar, que poden ser útils per al desenvolupament professional o per mostrar habilitats a possibles ocupadors.
Tipus de cursos online
Hi ha molts tipus diferents de cursos en línia que s’adapten a una varietat de temes, habilitats i estils d’aprenentatge. Aquests són alguns dels tipus més comuns de cursos en línia:
1) Cursos al teu propi ritme
Els cursos al teu propi ritme permeten als estudiants treballar amb els materials del curs al seu ritme i en el propi horari, sense terminis fixos. Aquests cursos són ideals per a estudiants que prefereixen una experiència d’aprenentatge més flexible i tenen altres compromisos que poden afectar el seu temps d’estudi.
2) Cursos en línia en viu
Els cursos en línia en viu ofereixen instrucció i interacció en temps real amb instructors i altres estudiants a través de videoconferències o altres eines de comunicació en línia. Aquests cursos poden oferir una experiència d’aprenentatge més immersiva i atractiva, però requereixen que els estudiants assisteixin a classes en horaris programats.
3) Cursos massius oberts en línia (MOOC)
Els MOOC són cursos gratuïts i d’accés obert disponibles per a qualsevol persona amb connexió a Internet. En general, són autodidàctics i ofereixen una àmplia gamma de temes i nivells d’habilitat.
4) Cursos certificats
Els cursos certificats són cursos en línia a curt termini que ofereixen un certificat en acabar. En general, se centren en un tema o habilitat específics i poden ser una bona opció per als professionals que busquen millorar les seves habilitats o coneixements a una àrea en particular.
5) Programes de grau
Moltes universitats i escoles ofereixen programes de grau en línia, que permeten als estudiants obtenir un títol completament en línia. Aquests programes ofereixen una experiència d’aprenentatge més estructurada i rigorosa i poden ser una bona opció per als estudiants que no poden assistir als programes tradicionals al campus.
6) Cursos híbrids
Els cursos híbrids combinen l’aprenentatge en línia amb la instrucció tradicional a l’aula. En general, impliquen una combinació de cursos en línia i reunions o classes en persona, cosa que permet als estudiants beneficiar-se de tots dos modes d’instrucció.
Com crear un curs online
Crear un curs online pot ser una forma gratificant i efectiva de compartir la teva experiència, construir la teva marca i generar ingressos.
Aquests són els passos que has de seguir per crear un curs en línia:
Pas nº1 – Tria un tema
Selecciona un tema que t’apassioni i coneguis. Considereu la vostra audiència i el que us pot interessar aprendre.
Pas nº2 – Defineix els teus objectius d’aprenentatge
Determina el que vols que els teus estudiants aconsegueixin després de completar el curs. Això t’ajudarà a estructurar el contingut i les activitats del teu curs.
Pas nº3 – Planifica el teu contingut
Crea un esquema del contingut del teu curs, incloses conferències, vídeos, lectures, qüestionaris i tasques. Fes servir eines multimèdia per crear contingut atractiu i interactiu.
Pas nº4 – Tria una plataforma de cursos
Selecciona una plataforma de cursos en línia que s’ajusti a les teves necessitats i pressupost. Les plataformes populars inclouen Teachable, Thinkific, Udemy, Kajabi i Coursera.
Pas nº5 – Crea el teu curs
Fes servir la teva plataforma de cursos per crear i carregar el contingut del teu curs, inclosos vídeos, conferències, qüestionaris i tasques. Assegura’t que el teu curs sigui fàcil de navegar i visualment atractiu.
Pas nº6 – Estableix la teva estratègia de preus i màrqueting
Determina quant cobraràs pel teu curs i com ho promocionaràs. Considera oferir descomptes, proves gratuïtes o bons per a referrals per atraure nous estudiants.
Pas nº7 – Llança i promociona el teu curs
Quan el teu curs estigui complet, executa’l i promociona’l a través de les xarxes socials, màrqueting per correu electrònic i altres canals. Supervisa el seu progrés i ajusta la teva estratègia de màrqueting segons calgui.
Pas nº8 – Recopila comentaris i fes millores
Escolta els comentaris dels teus estudiants i fes-los servir per millorar el contingut i el lliurament del teu curs. Actualitza i millora contínuament el teu curs per mantenir-lo rellevant i atractiu.
Crear un curs en línia requereix temps, esforç i planificació, però pot ser una manera gratificant de compartir la teva experiència i desenvolupar un model de negoci.
Eines per crear un curs online
La creació d’un curs en línia requereix una combinació d’eines per a diferents aspectes del procés.
Tingues en compte que abans de triar les eines, has de considerar les teves necessitats específiques i el teu pressupost, així com les funcions i el suport que ofereix cada eina. Si tenen paquets freemium, proveu-los primer.
Aquestes són algunes de les eines que et poden ajudar a crear un curs en línia:
- Plataformes de creació de cursos
Plataformes com Teachable, Thinkific, Learnworlds i Kajabi ofereixen eines de creació de cursos que et permeten crear i administrar el teu curs. Aquestes plataformes brinden una varietat de funcions, com ara allotjament de cursos, administració d’estudiants, processament de pagaments i personalització de cursos.
- Eines de creació de vídeos.
Els vídeos són un component clau dels cursos en línia. Eines com Camtasia, ScreenFlow i OBS Studio et permeten crear i editar contingut de vídeo per al teu curs. Aquestes eines ofereixen funcions com ara enregistrament de pantalla, edició de vídeo i enregistrament d’àudio.
- PowerPoint o Keynote
PowerPoint i Keynote són eines útils per crear diapositives de presentació.
- Complements LMS per a WordPress
Si utilitzed WordPress per allotjar el teu curs, pots utilitzar els complements del Sistema de gestió d’aprenentatge (LMS) com LearnDash, LifterLMS i WP Courseware per crear i administrar el teu curs.
- Eines de creació de contingut.
Eines com Canva , Piktochart i Adobe Spark et permeten crear contingut visual com infografies, imatges i publicacions en xarxes socials per promocionar el teu curs.
- Eines d’àudio
Si crees un podcast o contingut d’àudio per al teu curs, eines com Audacity, GarageBand i Hindenburg et poden ajudar a gravar i editar els teus fitxers d’àudio.
- Sistemes de gestió de continguts d’aprenentatge (LCMS)
Un LCMS com Xyleme et permet crear, administrar i lliurar contingut d’aprenentatge en diferents plataformes i dispositius.
Com vendre el teu curs online
Vendre un curs en línia pot ser un desafiament sense un pla. Aquí hi ha algunes estratègies sobre com vendre el teu curs en línia:
- Incrementa el valor: Pots incrementar el valor incloent-hi bonus.
- Crea una llista de correu electrònic: Comença per crear una llista de correu electrònic de clients potencials que estiguin interessats en el tema del teu curs. Ofereix un lead magnet, com ara un llibre electrònic gratuït o una llista de verificació (checklist), per atraure subscripcions.
- Fes servir les xarxes socials: Utilitza plataformes de xarxes socials com Facebook, Twitter, LinkedIn i Instagram per promocionar el teu curs. Crea contingut atractiu relacionat amb el tema del teu curs i fes servir anuncis dirigits per arribar a la teva audiència ideal.
- Col·labora amb influencers: Associa’t amb influencers al teu nínxol per promocionar el teu curs entre els seus seguidors. Això et pot ajudar a arribar a un públic més ampli i generar credibilitat.
Contingut relacionat: Màrqueting d’influència: una guia completa
- Usa publicitat pagada: Considera fer servir canals de publicitat pagada com Google Ads, Facebook o Instagram Ads, o LinkedIn Ads per arribar al teu públic objectiu. Utilitza paraules clau i dades demogràfiques molt específiques per garantir que les persones adequades vegin els teus anuncis.
- Ofereix una prova o demostració gratuïta: Ofereix una prova o demostració gratuïta del teu curs a clients potencials. Això et permet testejar el teu curs i veure el valor abans de comprometre’s amb una compra.
- Crea un programa de referrals: Crea un programa de referrals que recompensi els clients que recomanen a altres el teu curs. Això pot ajudar-te a generar més vendes a través del màrqueting de boca a boca.
- Fes servir testimonis i ressenyes: Fes servir testimonis i ressenyes de clients satisfets per promocionar el teu curs. Aquesta prova social pot ajudar a generar confiança i credibilitat amb clients potencials.
Conclusió
Crear i vendre un curs en línia requereix temps i esforç, però amb un pla de màrqueting sòlid i perseverança, pots arribar al teu públic objectiu i generar vendes.