Com configurar Google Analytics 4: Guia Completa

Com configurar Google Analytics 4

Haig de configurar Google Analytics 4?

Sí, Universal Analytics deixarà de processar dades el juliol del 2023, ja que és una eina que ha quedat obsoleta.

En realitat, hauries de canviar a Google Analytics 4 com més aviat millor per poder acumular suficients dades històriques al teu compte d’Analytics 4 abans que Universal Analytics deixi de funcionar.

A continuació, et mostrarem com configurar Google Analytics 4.

Però primer definim què és Google Analytics 4 i quines són les principals diferències entre Universal Analytics i Google Analytics 4.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Màrqueting Digital

Què és Google Analytics 4?

Segons Google, “Google Analytics 4 és un servei d’anàlisi que permet mesurar el trànsit i la participació en els vostres llocs web i aplicacions”.

I ho pots fer a través d’informes que poden ser personalitzats.

Quines són les diferències principals entre Universal Analytics i Google Analytics 4?

1. Machine Learning

Google Analytics 4 utilitza l’aprenentatge automàtic per oferir anàlisis més intel·ligents.

2. Esdeveniments

La unitat de mesura de Google Analytics 4 són els esdeveniments, a diferència de les pàgines vistes i les sessions, que són usades per Universal Analytics.

3. Mesurament d’interaccions i participació

Amb Universal Analytics mesurem la taxa de rebot; ara podem ampliar la informació amb mètriques com els scrolls, els clics o les descàrregues de fitxers.

4. Privadesa i protecció de dades

Google Analytics 4 posa el focus en la privadesa de l’usuari i la protecció de dades.

5. Recorregut del client

Millor seguiment del viatge del client a través de diferents sessions i tant en aplicacions com en pàgines web, cosa que ens permet atribuir amb més precisió les conversions.

6. Mesurament multidomini

Google Analytics 4 incorpora el mesurament multidomini, que permet unificar en un sol flux els diferents dominis d’una marca.

7. BigQuery

Integració gratuïta amb BigQuery.

Com afegir una propietat de Google Analytics 4

1. Com afegir una propietat de Google Analytics 4 a un lloc que no té Analytics

1.1. Crea un compte d’Analytics (si no en tens un)

☐ Ves a https://google.com/analytics

☐ A Admin, a la columna Compte, fes clic a Crea compte.

☐ Proporciona un nom de compte. Configura les opcions d’ús compartit de dades per controlar les dades que comparteixes amb Google.

☐ Fes clic a Següent per afegir la primera propietat al compte.

1.2. Crea una propietat de Google Analytics 4

Tingues en compte que necessites una funció d’editor per afegir propietats al teu compte d’Analytics. Pots afegir fins a 100 propietats.

☐ A Admin, mira la columna Compte per assegurar-te que has seleccionat el compte correcte. A continuació, a la columna Propietat, fes clic a Crea propietat.

☐ Introdueix un nom per a la propietat (per exemple, «Lloc web de La meva Empresa, SL») i selecciona la zona horària i la moneda.

☐ Fes clic a Següent. Selecciona la teva categoria d’indústria i mida de negoci.

☐ Fes clic a Crea i accepta les Condicions de servei d’Analytics i l’Esmena de processament de dades.

1.3. Afegir un flux de dades

☐ A la columna Propietats, fes clic a Fluxos de dades i, a continuació, a Afegeix flux.

☐ Fes clic a aplicació iOS, aplicació Android o Web.

Si fas clic a Web:

☐ Introdueix l’URL del teu lloc web principal, per exemple, «lamevaweb.com», i un nom de flux, per exemple, «La meva Empresa, SL».

☐ Habilita el mesurament millorat. El mesurament millorat recull automàticament les pàgines vistes i altres esdeveniments.

☐ Fes clic a Crea flux.

2. Com afegir una propietat de Google Analytics 4 a un lloc que ja té Analytics

☐ A Google Analytics, fes clic a Administració de la configuració (a sota a l’esquerra).

☐ A la columna Compte, assegura’t que el compte desitjat està seleccionat. (Si només tens un compte de Google Analytics, ja estarà seleccionat).

☐ A la columna Propietat, selecciona la propietat d’Universal Analytics, que recull actualment les dades del teu lloc web.

☐ A la columna Propietat, fes clic a Assistent de configuració de GA4. És la primera opció de la columna Propietat.

☐ Fes clic a Comença a Vull crear una propietat nova de Google Analytics 4.

Si el teu lloc utilitza l’etiqueta gtag.js, teniu l’opció d’Habilitar la recopilació de dades utilitzant les teves etiquetes existents.

☐ Fes clic a Crea propietat. Un cop completat aquest procés, veuràs «Ha connectat correctament les vostres propietats» a la part superior de la pàgina de l’Assistent de configuració de propietats de Google Analytics 4.

Com afegir el codi de seguiment de Google Analytics 4 al teulloc web mitjançant Google Tag Manager

Algunes persones confonen Google Tag Manager amb Google Analytics. No és el mateix.

Segons Google, Google Tag Manager és un sistema de gestió d’etiquetes (TMS) que permet actualitzar ràpidament i fàcilment els codis de mesura i els fragments de codi relacionats, coneguts col·lectivament com a etiquetes al teu lloc web o aplicació mòbil. Quan el petit segment de codi de Tag Manager s’ha afegit al teu projecte, pots desplegar de manera segura i fàcil les configuracions de les etiquetes d’anàlisi i mesura des d’una interfície d’usuari basada a la web.

Així que afegirem el codi de seguiment GA4 al teu lloc web.

☐ Accedeix al teu compte de Google i visita https://tagmanager.google.com/

☐ Fes clic a l’opció Afegeix una etiqueta nova, a Nova etiqueta.

☐ Fes clic a Configuració de l’etiqueta.

☐ Selecciona Google Analytics: Configuració GA4 a la finestra Trieu tipus d’etiqueta.

☐ Introdueix l’ID de mesura de GA4.

On puc trobar l’ID de mesura de GA4?

☐ A Admin, assegura’t que tens seleccionat el compte i la propietat desitjada.

☐ A la columna Propietat, fes clic a Fluxos de dades i, a continuació, al flux de dades web.

☐ El teu «G-» ID de mesura apareix a la part superior dreta del panell.

Quan hàgis introduït l’ID de mesura GA:

☐ Fes clic a l’opció Disparador.

☐ Selecciona Totes les pàgines a la finestra Triar un disparador.

☐ Canvia el nom d’aquesta etiqueta de Sense títol a Etiqueta de configuració GA4 o el nom que vulguis.

☐ Fes clic al botó Desa per desar aquesta etiqueta.

☐ Pots previsualitzar els canvis fent clic al botó Vista prèvia. Introdueix l’URL del lloc web i fes clic a l’opció Inicia. Comprova si l’etiqueta de configuració del GA4 apareix a Etiquetes disparades.

☐ Ara torna a la pestanya Google Tag Manager i fes clic al botó Enviar.

☐ Tens la possibilitat d’editar el Nom de la versió i afegir una descripció detallada dels canvis realitzats en aquesta versió.

☐ Fes clic a Publicar.

Conclusió

Et recomanem que no esperis més i configuris Google Analytics 4.

Google Analytics 4 és una eina que com a empresari t’ajudarà a mesurar amb més precisió el comportament dels usuaris al teu lloc web.

No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres si necessites ajuda. Estarem encantats d’orientar-te.