Les Xarxes Socials són molt importants per a la teva marca com a fotògraf. Ets un fotògraf? Com estàs utilitzant les xarxes socials?
No subestimis el poder de les xarxes socials, ja que t’ajudaran a créixer la teva audiència i el teu negoci.
Aquí hi ha 5 fabulosos consells de xarxes socials per als fotògrafs que vulguin marcar la diferència.
Taula de Continguts
1. Optimitza els teus perfils socials.
Per a qualsevol fotògraf, la creació de perfils a les xarxes socials és absolutament essencial. Configurar els comptes a les xarxes socials pot prendre’t uns minuts, però és millor optimitzar tots els teus comptes socials. És el primer que observen els nous usuaris i dicta com apareix la teva empresa en els resultats de cerca.
Assegura’t que el teu perfil social és complet i coherent entre si. Per optimitzar els teus perfils socials, consulta els següents passos:
- Utilitza el mateix nom i nom d’usuari.
- Obté un headshot professional per a la teva foto de perfil. (Tu ets un fotògraf!)
- Completa la teva informació completament.
- Inclou les paraules clau dels teus productes i serveis.
- Inclou enllaços al teu lloc web.
Recorda fer servir les mateixes imatges de perfil i informació en totes les teves xarxes socials.
2. Educa, inspira la teva audiència
Les xarxes socials no consisteixen a publicar coses a l’atzar cada vegada que et vingui de gust. Alguns fotògrafs creuen que publicar fotografies sorprenents és tot el que es necessita per construir una comunitat online.
Compartir el teu treball està bé. Però no n’hi ha prou.
Si vols que la gent torni una i altra vegada, has de donar-los informació valuosa. Has d’educar als teus espectadors. Mostra’ls com fer les coses. Et convertiràs en un recurs de confiança, i la gent estarà més disposada a contractar-te.
El primer que has de preguntar és quant contingut pots produir. Sigues honest i segueix el teu plà. No voldràs perdre seguidors per no ser coherent.
Jeremy Cowart ofereix informació al seu blog i a les xarxes socials.

3. Publica consistentment.
Els que no tenen una estratègia a les xarxes socials normalment fallen en aquest respecte. Crear i compartir contingut de manera regular és un treball dur. És un treball molt dur.
Però si vols superar els algoritmes de les xarxes socials, has de publicar contínuament i intentar involucrar les persones.
4. No et centris amb els M’agrada, Accions i Seguidors
Quan un comença, és fàcil caure en el parany dels números. Comprovar cada minut quants M’Agrada i seguidors obtens. Això és una bogeria i no t’ajudarà de totes maneres.
Pensa en el teu objectiu i tracta d’aconseguir-lo.
Sigues consistent en compartir la teva feina, a educar. Els resultats vindran.
5. Elabora una estratègia de xarxes socials
Posem aquest l’últim, però hauria de ser el primer. Sense una estratègia, estaràs navegant des d’un canal de xarxes socials a un altre sense cap resultat.
Una estratègia de xarxes socials ha de contenir els següents passos:
- Planificació.
- Priorització
- Execució.
- Mesura.
- Optimització.
Be Creative | Be Social