Per crear una estratègia de continguts per a la generació de clients potencials (leads) has d’entendre el seu enfocament: construir una relació amb la teva audiència.
Aquesta relació comença amb ells:
- Que et dediquin el temps
- Interactuant amb tu
- Donant la seva informació
- I, en darrera instància, pagant pel teu producte o servei.
Aleshores, com alimentarem la nostra audiència fins que compri els nostres productes i serveis?
Encara que alguns vagin directament a comprar els teus productes, el viatge general del client passa per donar-te la informació primer.
I la pregunta és, com farem que ens donin la seva informació?
Crearem una estratègia de continguts per a la generació de clients potencials (leads.)
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting Digital |
Què és el contingut de generació de clients potencials?
El màrqueting de continguts per a la generació de clients potencials (o el Lead Generation Content Marketing) és la tàctica estratègica de màrqueting que se centra a omplir les nostres bases de dades amb clients potencials, oferint contingut rellevant per educar-los, resoldre els seus problemes i guanyar la seva confiança.
Cal tenir en compte que el 96% dels que visiten per primer cop un lloc web no estan preparats per comprar. Així que si no vols desaprofitar una gran part de la teva audiència, la teva feina és crear una estratègia de màrqueting de continguts per a la generació de leads.
5 Beneficis del contingut per a la generació de clients potencials
La creació i distribució de continguts per a la generació de clients potencials té molts avantatges.
El màrqueting de continguts per a la generació de clients potencials (leads),
- Augmenta les bases de dades amb clients potencials de qualitat
- Augmenta els ingressos
- Elimina les trucades en fred (i l’enviament de correus electrònics)
- Millor posicionament al mercat
- És un mètode rendible
6 Passos per crear una estratègia de continguts per a la generació de clients potencials (leads)
Aquests són els passos (amb exemples) que utilitzem a la nostra agència i que t’ajudaran a crear La teva estratègia de continguts per a la generació de clients potencials (leads).
Pas Núm. 1 – Comprèn el teu client ideal – la teva buyer persona
Et preguntaràs què és un buyer persona. Un buyer persona és un perfil semi-fictici del teu client ideal. Pensa a la seva edat, ocupació, educació, personalitat, objectius, frustracions, si és usuari de tecnologia, etc.
Un dels nostres clients ideals són els propietaris de petites empreses.
Els propietaris de petites empreses solen tenir dos problemes principals:
- No tenen coneixements de màrqueting digital. O simplement en saben alguna cosa.
- No tenen temps.
Pas Núm. 2 – Adapta el teu contingut a la intenció de cerca
Què és la intenció de cerca?
La intenció de cerca és el concepte que descriu el propòsit d’una cerca en línia. EL PERQUÈ.
Hi ha principalment 4 tipus d’intenció de cerca:
- Intenció informativa – És quan els usuaris busquen informació. Solen voler respostes ràpides.
- Intenció de navegació – Els usuaris amb aquesta intenció estan buscant un lloc web específic.
- Intenció transaccional – Els usuaris amb aquesta intenció estan preparats per comprar. Això vol dir que ja saben el que volen comprar.
- Intenció comercial (o de recerca) – Els usuaris estan considerant una transacció. Tenen la intenció de comprar en un futur (pròxim) i utilitzen la web per investigar.
Tenint en compte això, hauries de crear diversos actius de contingut dirigits a cadascuna d’aquestes intencions de cerca.
Així, per al nostre client ideal, recordes, el propietari d’una petita empresa, crearem un actiu de contingut amb intenció informativa. És a dir, un lead magnet: E-Ebook, «Com vendre productes en línia (5 Estratègies per aplicar ara mateix)».
Pas Núm. 3 – Crear contingut tancat d’alta qualitat
Pots crear contingut de moltes maneres, però cal entendre una cosa: necessites crear contingut d’alta qualitat.
Estaràs competint per l’atenció, així que assegura’t que el teu contingut sigui necessari, sostingut per fets reals i investigació.
Tipus de contingut per a la generació de clients potencials (leads):
- Llibres electrònics
- Proves
- Demos
- Cursos
- Concursos
- Llistes de control
- Concursos
- Auditories gratuïtes
- Informes
- Entrades de bloc tancades
- Guies
- Kits
- Plantilles
- Llibres blancs
- Butlletins de notícies
Contingut Relacionat: 20 Idees de lead magnets per augmentar els subscriptors
Pas Núm. 4 – Optimitza el teu contingut per a les conversions
Per captar clients potencials, has d’optimitzar el teu contingut per a les conversions.
Per exemple, col·loca els teus CTAs (crides a l’acció) estratègicament al llarg de les publicacions del bloc. Utilitza enllaços, botons de colors per captar l’atenció de la teva audiència.
Pas Núm. 5 – Construeix pàgines d’aterratge (landing pages) d’alta conversió
La creació d’una pàgina d’aterratge és essencial per crear el teu lead magnet.
Quins són els components principals d’una pàgina d’aterratge?
Una pàgina d’aterratge d’alta conversió ha d’incloure:
- Una proposta de venda única
- Una imatge o vídeo principal
- Beneficis convincents
- Una prova social inspiradora
- Una forta crida a l’acció
Pas Núm. 6 – Determina els teus canals de distribució
Com has publicat el teu contingut al bloc (lloc web), aquest contingut ha d’estar optimitzat per al SEO.
Això no és suficient.
A més, has de distribuir el teu contingut:
- A les xarxes socials
- Mitjançant l’enviament de correus electrònics a la base de dades
- A través de la promoció pagada
Contingut Relacionat: 5 Estratègies per generar leads per al teu negoci
Eines útils
1. Creació de contingut per a la generació de clients potencials
2. Creació d’una pàgina d’aterratge
3. Màrqueting per correu electrònic i automatització
Conclusió
Els continguts d’alt valor ajuden les empreses a atraure trànsit als nostres llocs web i a generar clients potencials.
Per assolir els nostres objectius, és absolutament necessari que elaborem estratègies de màrqueting i que les apliquem.
Aquests són els passos per crear una estratègia de continguts per a la generació de clients potencials (leads):
- Entendre el teu client ideal – la teva buyer persona
- Fer coincidir el teu contingut amb la intenció de cerca
- Crear contingut d’alta qualitat
- Optimitzar el teu contingut per a les conversions
- Construir pàgines d’aterratge d’alta conversió
- Determinar els teus canals de distribució
I si penses que necessites una estratègia personalitzada, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.