Et preguntes com crear una estratègia de màrqueting de continguts a LinkedIn? No saps què publicar?
En aquest article, parlarem sobre l’èxit del màrqueting de continguts i t’ajudarem a implementar una estratègia de màrqueting de continguts a LinkedIn que funcioni.
Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada de Màrqueting a les Xarxes Socials |
Taula de Continguts
Per què LinkedIn és una bona plataforma de xarxes socials per al màrqueting de continguts
La creació de contingut valuós per atraure, fer participar i construir una relació amb el teu públic objectiu és la base del màrqueting de continguts.
Oferir continguts que aportin valor i resolguin problemes a la teva audiència no només impulsa les conversions, sinó que també fidelitza els clients.
LinkedIn és el canal més adequat per al B2B, i quan comparteixes contingut destacat a LinkedIn, l’algoritme de la plataforma tracta de reforçar la teva connexió amb qualsevol que vegi aquest contingut. I ho fa, encara que siguin connexions llunyanes.
És fonamental recordar que la majoria dels usuaris de LinkedIn busquen constantment nous continguts amb què formar-se i comparar-se. Aquesta mentalitat també afecta la longitud del contingut de la publicació, el tema més apropiat i la naturalesa instructiva i informativa.
Com crear una estratègia de màrqueting de continguts a LinkedIn
Hi ha diversos aspectes que cal tenir en compte, però tot comença per establir metes i objectius SMART.
1. Establir objectius clars
Un dels errors que cometen algunes empreses és limitar-se a establir metes vagues i genèriques. Les metes impulsen la direcció, però després cal desglossar la meta en objectius més específics i mesurables per obtenir resultats.
Aquests són alguns dels objectius més comuns de LinkedIn:
- Notorietat de la marca
- Generació de clients potencials
- Augmentar les inscripcions
- Construir una comunitat
- Aconseguir més clients
2. Identificar les mètriques per analitzar els resultats
Quan hagis establert les teves metes i els teus objectius SMART, pots començar a pensar en les mètriques.
Quines són les mètriques més comunes? Hi ha tres grups principals:
- Mètriques que mesuren la notorietat, com ara els seguidors, l’abast, les visites al lloc web, etc.
- Mètriques que mesuren la participació, com els comentaris, les reaccions, etc.
- Mètriques que mesuren les conversions –com inscripcions, vendes, clients potencials…
3. Definir el públic objectiu
A qui vols atraure i involucrar a la teva pàgina de LinkedIn? Això és important, ja que cal crear contingut que satisfaci les necessitats d’aquesta audiència.
Quan la teva audiència comenti, aprofita i participa amb ells. Una bona manera de fer-ho és fent preguntes.
Coneixent les nostres metes i objectius SMART, les mètriques que ens ajudaran a avaluar-ne la consecució, i el nostre target, estem a punt per elaborar l’estratègia editorial.
4. Esbossa l’estratègia editorial
L’estratègia editorial ha de contenir no només el contingut que es publicarà, sinó també el pla de comunicació social.
En primer lloc, fem una pluja d’idees sobre els temes principals i els dividirem en categories. Ho fem per programar les publicacions a les diferents categories al llarg del mes.
A continuació, establim la freqüència i el moment de la publicació.
En general, els usuaris de LinkedIn són més actius de dimarts a dijous, just abans i després de la feina (7-8 am i 5-6 pm). Al migdia també és un bon moment. Tot i això, et recomanem que testegis quins són els millors dies i horaris.
5. Tipus de contingut
Ens endinsem al nucli de l’estratègia de màrqueting de continguts: trobar el millor encaix del tipus de contingut.
Quins són els principals tipus de contingut que admet LinkedIn:
- Els estats de LinkedIn. Pots publicar només text, només imatge o tots dos combinats. És una forma estupenda de tenir un gran abast.
Amb un estat, pots compartir documents (pdf, paraules, fitxers de PowerPoint…) que et permeten construir autoritat.
També pots aprofitar els avantatges del contingut en vídeo. És perfecte per explicar històries, però requereix molt de temps si les has de produir.
- Els articles de LinkedIn són la millor manera de compartir contingut de format llarg a LinkedIn.
Tot i que és un contingut que s’indexa a Google i altres motors de cerca, té característiques i anàlisis limitades. Pot requerir promoció per assolir els objectius.
Si publiques regularment, pots convertir-los en un butlletí de notícies.
Recorda ser creatiu/va.
6. Contingut per compartir
Per trobar el teu punt òptim, pensa en el contingut que pots crear, en el contingut que li agrada i necessita la teva audiència, i en el contingut que permet qualificar-la.
En funció dels teus objectius, aquí tens algunes oportunitats de contingut que pots crear:
Notorietat de la marca:
- Notícies de l’empresa
- Entrades de bloc
- Infografia
- Contingut pràctic
Generació de clients potencials:
- EBooks
- White papers
- Casos pràctics
Inscripció en esdeveniments:
- Casos pràctics
- Articles del sector
Contingut relacionat: Que compartir a la teva pàgina d’empresa de LinkedIn
Eines gratuïtes per programar les publicacions a LinkedIn
Per estalviar temps i continuar publicant de forma constant, pots considerar la possibilitat de programar les teves publicacions a LinkedIn.
Aquí compartim algunes de les eines gratuïtes que pots començar a utilitzar ara mateix:
- Inlytics ofereix un nivell gratuït de 3 posts al mes. Aquesta eina se centra en LinkedIn i en la seva anàlisi.
- Buffer és una eina molt coneguda. Pots programar 60 posts/mes amb el pla gratuït.
- Publer, amb un generós nivell gratuït, que permet programar fins a 10 posts al mes.
Millors pràctiques de publicació a LinkedIn
Volem compartir amb tu alguns consells que t’ajudaran a maximitzar els teus esforços de contingut a LinkedIn.
- Interactua amb la teva audiència. Aprofita qualsevol oportunitat per promoure la conversa.
- Fes servir hashtags per categoritzar el teu contingut. LinkedIn recomana utilitzar 3 hashtags per publicació.
- Sigues autèntic. Recorda la regla del 80/20. Utilitza només el 20% del teu contingut per promocionar la teva empresa.
- Sigues consistent per generar confiança.
- Ofereix contingut exclusiu per als usuaris de LinkedIn.
- Evita ser un spammer.
- Aprofita els teus continguts patrocinant-los.
Conclusió
La creació d’una estratègia de màrqueting de continguts d’èxit requereix un compromís a llarg termini per crear i oferir contingut valuós a la teva audiència.
El procés pas a pas descrit anteriorment t’ajudarà a ser més eficient i a agafar impuls perquè els teus esforços acabin donant els seus fruits.