La majoria de nosaltres ens hem convertit en petites cases editorials: creem, publiquem i distribuïm contingut. Però és una tasca que pot consumir el teu temps i és una mica estressant si no ho planeges amb anticipació.
La millor manera d’abordar la planificació de màrqueting de contingut és organitzar-se amb un calendari editorial. Desembre és un gran mes per crear-lo, i així estar al cim del teu pla de contingut per a les xarxes socials durant un any.
Taula de Continguts
Veurem dos tipus de calendaris editorials:
1. Calendari del Blog
Primer has de definir el teu objectiu principal per al teu blog.
1) Estàs tractant d’obtenir notorietat de la marca?
2) Estàs tractant de posicionar-te com un expert dins del teu camp?
3) Està intentant connectar amb un públic específic?
L’objectiu principal et portarà a pensar sobre els temes que vols escriure i compartir-lo amb el teu públic. A partir d’aquí, pots crear una llista d’idees. Aquestes poden ser:
- Escriu un tutorial que expliqui com utilitzar un servei o un producte.
- Escriu un missatge responent a la pregunta d’un client.
- Comparteix estadístiques rellevants sobre la teu nínxol de mercat.
- Històries d’èxit.
Etc.
Eines per a calendaris editorials:
CoSchedule és una eina col·laborativa que et permet planificar i publicar contingut a la perfecció mitjançant funcions d’arrossegar i deixar anar.
Cost: Des de 15 $ / mes
Trello és una plataforma que es compon de taulers simples on pots arrossegar i deixar anar idees per al teu calendari editorial en diferents llistes i organitzar el contingut ràpidament.
Cost: Gratuït
Fulls de càlcul de Google
És un recurs gratuït, però pot requerir una mica més de temps de configuració.
Cost: Gratuït
Editorial Calendar WordPress Plugin. Et permet arrossegar i deixar anar totes les teves entrades per administrar un blog.

2.Calendari de Xarxes Socials
Un calendari de contingut de xarxes socials organitzarà la forma en què creis i cures contingut. No només un calendari de xarxes socials ha d’ajudar a organitzar-te, sinó també ha de permetre que sigui més eficient i més eficaç.
Pots utilitzar qualsevol de les eines esmentades anteriorment; encara que aquí explicarem el mètode més comú i és gratis.
Pas núm. 1: Crear pestanyes per a cada mes.
Pas núm. 2: Afegir xarxes socials per dies, setmanes i mesos.
Pas núm. 3: Ompli els espais amb el contingut que vols compartir amb la teva audiència. També podeu afegir les entrades del blog per coordinar tots dos continguts.
Be Creative | Be Social