9 Passos per construir una marca personal

9 Passos per construir una marca personal

Has pensat a crear una marca personal? Probablement coneixes la importància del branding. Tot i això, no estàs segur de si has de construir-la, o només tenir la del teu negoci.

La nostra resposta és: Totes dues!

En aquest post, et mostrarem els 9 passos per construir una marca personal. Comencem per la definició.



Fes clic aquí per aconseguir una Estratègia Personalitzada
de Màrqueting Digital

Què és una marca personal?

Una marca personal és l’elaboració i la promoció de la identitat pública d’un individu.

Tu ja tens la teva. És la manera com la gent et percep a tu i als teus productes i serveis, segons la teva narrativa pública i els teus valors.

Pensa en Messi, Chiara Ferragni o Gary Vee. Tots han construït la seva pròpia.

4 Mites de la marca personal:

Canvia la teva mentalitat! T’equivoques si creus que una marca personal és:

Mite 1: Ser narcisista.

No ho és si tens un propòsit final. Mostra’t i compleix amb ètica i propòsit, i tindràs els peus a terra.

Mite 2: Tenir la necessitat de crear un personatge diferent.

La teva imatge pública no ha de ser diferent de com ets. Intenta fer una marca sòlida i autèntica.

Mite 3: Ser famós.

Et pots fer famós, però per les raons correctes.

Mite 4: Fer ombra a la marca de l’empresa.

Totes dues marques funcionen meravellosament juntes. Encara que siguin diferents, es donen suport mútuament.

Beneficis de tenir una marca personal

Són molts els beneficis i les oportunitats. Podem anomenar els següents:

  1. La confiança i l’autoritat van de bracet de la teva presència com a líder d’opinió al teu sector.
  2. La teva comunicació pot generar confiança.
  3. La teva marca personal sòlida ajuda a augmentar el valor al mercat.

Contingut Relacionat: Com promocionar la teva marca a les xarxes socials: 10 tàctiques senzilles

9 Passos per construir una marca personal

No es pot construir d’un dia per l’altre. Requereix temps i paciència. Tot i això, si planifiques i implementes les teves accions, perseveres en el camí i comparteixes la teva passió, definitivament crearàs una autèntica.

Aquí tens els 9 passos per crear una marca personal:

Pas 1 – Identifica els teus objectius i els teus valors

És crucial que primer pensis en les teves motivacions i escriguis les teves habilitats i valors, i com hi pots contribuir. Això t’ajudarà a entendre els teus objectius i, el que és més important, el «per què».

Al llarg del camí, et trobaràs amb obstacles, i si tens un poderós perquè, tindràs la resistència per seguir endavant.

Pas 2 – Defineix el teu nom

Senti’t còmode amb l’elecció del nom. Has de sentir-te identificat amb ell. De vegades és un sobrenom; d’altres, el cognom, només el teu nom, o te’n pots inventar un.

Pas 3 – Crea una representació gràfica

Et recomanem que contractis un dissenyador gràfic. Però si tens un pressupost ajustat, ho pots fer tu mateix amb eines com Canva.

Sigues coherent amb el teu logotip, estil i colors.

Pas 4 – Entén la teva personalitat

Quina és la teva personalitat? És rellevant que et coneguis a tu mateix. Comença per pensar en cinc adjectius que et puguin definir.

La teva personalitat determinarà el teu missatge i el teu to.

Pas 5 – Escriu la teva biografia

Fes una pluja d’idees sobre qui ets, les teves habilitats i els èxits. Aquests seran la teva biografia que compartiràs a tot arreu, és a dir, el teu bloc, els teus comptes a les xarxes socials, el teu dossier, etc.

Pas 6 – Planifica el teu posicionament

Quan parlem de planificar el teu posicionament, ens referim a traçar tots els canals, l’estratègia de continguts i les col·laboracions que pots tenir per començar a construir la teva reputació.

Pas 7 – Construeix la teva presència en línia

Com qualsevol empresa que té la seva pròpia pàgina web, el seu bloc i els seus comptes a les xarxes socials, una marca personal ha de tenir la seva pròpia. Has de considerar-la com una entitat més que funciona juntament amb la teva marca comercial, recolzant-la, però són completament diferents.

Pas 8 – Proporciona valor

Aquest pas t’ajudarà a construir una marca poderosa. Has de lliurar. Això significa que has d’aparèixer, lliurar més del que s’esperava, ser educatiu i intentar connectar i construir relacions.

Una marca personal és més humana que no pas una comercial. Així que aprofita.

Pas 9 – Monetitza la teva marca personal

Quan hagis creat una marca personal sòlida, és normal que pensis en les formes de monetitzar-la.

Quines són les maneres de monetitzar-la?

  • Vendre productes digitals
  • Oferir serveis
  • Utilitzar banners publicitaris
  • Tenir el teu curs en línia
  • Ser un afiliat
  • Convertir-se en orador públic
  • Oferir contingut premium
  • Organitzar esdeveniments
  • Escriure i vendre un llibre electrònic
  • Tenir patrocinadors d’un podcast, per exemple

Conclusió

Pots posicionar-te com una marca personal única i valuosa al teu sector seguint els passos següents:

  1. Identifica els teus objectius i valors.
  2. Defineix el teu nom com a marca personal
  3. Crea una representació gràfica de la teva marca personal
  4. Entén la teva personalitat
  5. Escriu la teva biografia
  6. Planifica el teu posicionament
  7. Construeix la teva presència en línia
  8. Aporta valor
  9. Monetitza la teva marca personal


Recorda: No tothom ressonarà amb tu, i està bé. A l’era de les xarxes socials, hi ha molta gent que intenta ser una altra persona, i estem en contra perquè no porta enlloc. N’has de construir una que estigui alineada amb el teu propòsit i el teu valor.

Tu ja ets únic. La teva autenticitat t’ajudarà a destacar. Et donem suport!