12 Consells per millorar el teu màrqueting en xarxes socials

12 Consells per millorar el teu màrqueting en xarxes socials

Una estratègia de màrqueting en xarxes socials amb èxit significa tenir un pla ben pensat que et guiï en tot, des d’atreure usuaris fins a convertir als teus seguidors a clients de pagament.

El panorama de les xarxes socials canvia constantment. Per això és tan important estar sempre testejant i provant noves tàctiques.

Aquí hi ha 12 consells per millorar el teu màrqueting en xarxes socials:

1. Dissenya la teva estratègia de xarxes socials

Tenir un pla sòlid és imperatiu si vols aconseguir els teus objectius.

A continuació, s’ofereixen alguns consells per ajudar a la teva marca a assolir els teus objectius amb un propòsit:

  • Determinar els objectius comercials de la teva empresa
  • Descobrir l’experiència de client
  • Crear contingut de qualitat
  • Desenvolupar promocions de canals
  • Implementar anàlisi de verificació.
  • Publicitat digital

2. Genera impacte amb imatges

Els medis visuals són imprescindibles a les xarxes socials.

En realitat, has d’alinear el teu medi visual amb la teva estratègia de màrqueting de contingut, enfocant-se en els teus objectius, la teva audiència i els problemes que resol la teva organització.

Llocs com canva o picmonkey t’ajuden a crear imatges com un professional.

3. Usa una crida a l’acció (CTA) en les teves publicacions

És important que els teus fans i seguidors sàpiguen què vols que facin a continuació.

Segons AdRoll, afegir CTA a la teva pàgina de Facebook pot augmentar la taxa de clics en a un 285%.

4. No venguis massa a les xarxes socials

El màrqueting intel·ligent es tracta d’ajudar, no de publicitat.

JAY BAER

Vol dir això que no pots promocionar els teus productes i serveis o fins i tot el teu proper esdeveniment?

Absolutament no.

Pots (i has de) compartir-los amb la teva audiència. Però mantingues el material promocional al 20% o menys del que publiques. La teva estratègia de contingut s’ha de centrar en ser educativa, inspiradora i informativa.

5. Utilitza hashtags

Els hashtags són una part fonamental de la teva estratègia de contingut.

Com sabràs, un hashtag a les xarxes socials és una paraula clau o frase precedida pel símbol de coixinet #. Van començar a Twitter com una forma de facilitar als usuaris trobar i contribuir a la conversa.

Avui dia pots usar-los en gairebé totes les plataformes de xarxes socials.

Considera fer servir els següents tipus de hashtags:

  • De marca #creativisocial
  • ubicació #barcelona
  • Producte # cafè
  • esdeveniment #firadelllibre
  • nínxol #marquetingdigital

6. Sigues receptiu i interactiu amb la teva audiència

Si interactues activament amb la teva audiència a les xarxes socials i respons a la seva participació de manera positiva i oportuna, el valor de la teva marca augmentarà considerablement.

Llegeix i respon comentaris i preguntes. Segueix a altres persones i comenta les seves publicacions.

Les xarxes socials tenen a veure amb la participació.

7. Utilitza Pinterest per portar la teva estratègia al següent nivell

Pinterest és un canal de xarxes socials que has de tenir en compte perquè:

  • És el segon generador de trànsit al teu lloc web.
  • Gairebé el 40% dels usuaris trien Pinterest sobre Google. Sí, Pinterest és un motor de cerca.
  • Un pin dura 151.200 min (una publicació de Facebook: 90 minuts, un Tweet: 24 minuts)


Com a motor de recerca visual, Pinterest té la capacitat de maximitzar el trànsit del teu lloc web, els teus ingressos i la teva credibilitat i autoritat en el teu nínxol.

8. Usa emojis per millorar les teves publicacions a les xarxes socials

L’ús d’emojis en missatges de text, contingut social i fins i tot en l’estat del teu perfil és molt comú avui en dia. Ens ajuda a expressar els nostres sentiments millor que les paraules.

Si vols augmentar el coneixement de la marca, humanitzar la teva marca i augmentar la participació dels usuaris, has de començar a fer servir emojis en les teves publicacions i campanyes de xarxes socials.

¡Divertim-nos també! Demana als teus seguidors que interactuïn amb el teu publicació usant un emoji. Serà una forma senzilla de fomentar la participació.

9. Reutilitza el teu contingut

Reutilitzar o reciclar significa prendre el contingut existent i reutilitzar-lo en un altre lloc, en un context diferent.

Una manera senzilla de reutilitzar el contingut és compartir a les xarxes socials. No obstant això, pots:

10. Crea un embut de vendes amb emoció, lògica i por

Quan el teu objectiu és moure a les persones a través d’un embut de vendes, tot tipus de comunicació que enviïs ha de començar amb emoció, passar a la lògica i acabar amb por (urgència i escassetat).

Definitivament ajudarà a la nostra audiència a comprar els nostres productes o serveis.

11. Fomenta els comentaris dels clients

Els comentaris dels clients són pols d’or per a les empreses.

A continuació, es mostren algunes formes de fomentar els comentaris dels clients:

  • Pregunta’ls
  • Monitoritza les teves xarxes socials
  • Ofereix un incentiu
  • Usa correu electrònic
  • Dóna una garantia de temps en les enquestes.

12. Programa publicacions per estalviar temps

L’ús d’un calendari de contingut editorial és extremadament útil quan es tracta d’organitzar el contingut que vols crear i publicar.

Ja sigui que elaboris un calendari de bloc o un calendari de xarxes socials, pots fer servir eines gratuïtes o un software sofisticat.

Recorda que un calendari visual simple funciona com a model mental i redueix en gran mesura la seva dificultat percebuda.

Be Creative | Be Social